اینفانتینو: شرکت کنندگان سوپرلیگ اروپا ازجام جهانی محرومند

روز پنجشنبه خبرگزاری رویترز نوشت: در میان بازیکنانی که در صورت آغاز موفقیت آمیز این تورنمنت در معرض خطر محرومیت از حضور در جام جهانی قرار دارند، می توان به «لیونل مسی» آرژانتینی، «نیمار» برزیلی، «کیلین امباپه» فرانسوی و «کریستانو رونالدو» پرتغالی اشاره کرد.

اینفانتینو در جمعی از خبرنگاران بین المللی اظهار داشت: در مورد این موضوع دو انتخاب برای بازیکنان وجود دارد؛ یا سوپر لیگ یا جام جهانی. در صورتی که بازیکنان تمایل به بازی در چارچوپ تورنمنت های مشخص شده فوتبال را نداشته باشند، از این رو عدم تمایل، تمام تورنمنت ها از جمله لیگ ملت ها، جام کنفدراسیون ها، جام ملت های اروپا و البته جام جهانی را شامل می شود.

نشریه آلمانی اشپیگل هفته گذشته در گزارشی از برنامه مخفی چندین باشگاه معتبر اروپایی از جمله رئال مادرید و منچستریونایتد برای راه اندازی تورنمنتی موسوم به سوپر لیگ اروپا خبر داد.

براساس گزارش اشپیگل، این تورنمنت از 16 تیم تشکیل شده و 11 بنیانگذار اولیه آن شامل بارسلونا و رئال مادرید در 20 سال نخست، بدون هیچ مانعی همواره در آن حضور داشته، حذف نمی شوند و به دسته پایین تر سقوط Fall نخواهند کرد.

منچستریونایتد، پاری سن ژرمن، بایرن مونیخ و یوونتوس از جمله سایر بنیانگذاران این تورنمنت هستند که قانون Law فوق برای آن ها هم لازم الاجرا خواهد بود.

رییس فیفا در ادامه تصریح کرد: سال های سال شاهد تلاش های از این دست، در جهت ساختار شکنی و بازگشت به دهه 90 میلادی بوده ایم؛ بنابراین ما وظیفه داریم تا از فوتبال در برابر چنین تلاش هایی محافظت کرده و راه حل هایی را ارائه دهیم که هم به سود باشگاه ها و هم در جهت منافع جامعه جهانی فوتبال باشد.

اینفانتینو معتقد است: «جام باشگاه های جهان» پاسخی دندان شکن در برابر این تلاش های ساختارشکنانه است، تورنمنتی که نه تنها برای باشگاه ها بلکه برای جامعه فوتبال درآمدزایی بیشتری خواهد داشت.

وی در این باره تصریح کرد: اگر باشگاه ها تورنمنت مستقل خودشان را به راه بیاندازند چه کسی منفعت می برد؟ پاسخ واضح است: فقط باشگاه ها؛ اما در صورتی که به عنوان مثال فیفا جام باشگاه های جهان را سازماندهی کند، یوفا همچنان به برگزاری لیگ قهرمانان ادامه دهد و لیگ برتر جزیره در حوزه کاری خود فعالیت کند نه تنها تمامی باشگاه ها بلکه تمام 211 فدراسیون عضو از قِبل آن منفعت خواهند برد.

اینفانتینو در ماه مه از برنامه های خود برای راه اندازی لیگ ملت های جهان و همچنین نسخه اطلاح شده ای از جام باشگاه های جهان پرده برده برداشت؛ طرح هایی که به گفته وی از سوی گروهی از سرمایه گذاران «مصمم و قابل اطمینان» که مایلند در چرخه ای 12 ساله مبلغ 25 میلیارد دلار هزینه کنند، پشتیبانی می شود.

براساس پیشنهاد اینفانتینو، جام باشگاه های جهان که در حال حاضر رقابتی است که به صورت سالیانه با حضور 7 تیم برگزار می شود، می تواند با شرکت 24 تیم و مشابه جام جهانی به صورت 4 سال یک بار برگزار شود.

خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

 

کدخبر: 433935 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟