بشار و یک هدف بزرگ؛ تقدیم قهرمانی به مادرش

حدود یک ماه قبل و پیش از دیدار دوستانه تیم ملی عراق مقابل آرژانتین، بشار رسن مادر خود را از دست داد تا لحظاتی دشوار را تجربه کند اما حالا این ستاره عراقی تنها یک هدف دارد؛ فتح لیگ قهرمانان آسیا.

اگر چه بشار رسن بازیکن عراقی تیم پرسپولیس در حال حاضر در مسیر آماده شدن برای برگزاری دیدار برگشت فینال لیگ قهرمانان آسیا در برابر کاشیما آنتلرز ژاپن برای کسب عنوان قهرمانی آسیا می شود، اما این بازیکن 21 ساله عراقی در حال حاضر با یک چالش شخصی مواجه است که حتی از بازی مقابل ژاپنی ها نیز برای او دشوارتر است.

در روز 11 اکتبر، بشار در اردوی تیم عراق برای دیدار دوستانه مقابل آرژانتین بود اما او نمی دانست در یک روز زودتر فوت کرده است و گرچه پدر بشار مدیر تیم عراق را مطلع کرده بود اما از آنها خواست تا بعد از بازی به پسرش این خبر تلخ را اطلاع بدهند.

بشار خیلی به مادرش وابسته بوده و این خبر تراژیک شوک بزرگی برای این هافبک جوان بود. بشار مجبور بود یک هفته بعد اردوی تیم ملی عراق را در عربستان به دلیل حضور در جمع بازیکنان پرسپولیس برای دیدار نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا ترک کند.

بشار در این رابطه گفت: "من هرگز آن روز را فراموش نخواهم کرد. برای من من خیلی دشوار بود که مادرم را در جوانی از دست بدهم. او برای من هم مادر و و هم یک دوست بود. دیگر بازیکنان دیگر می دانستند که مادر من فوت کرده اما خود را حفظ کرده بودند و من در دیدار برابر آرژانتین تا پایان حضور داشتم.

بعد از 7 روز تلخ و عزاداری در کنار خانواده من به ایران بازگشتم و تنها در یک یا 2 جلسه تمرینات پیش از بازی با السد شرکت کردم. احساسی همزمان از غم و شادی داشتم زیرا مادرم همیشه اولین کسی بود که بعد از هر بازی با من تماس می گرفت اما دیدار مقابل السد اولین بازی من بعد از مرگ او بود. بعد از سوت پایان دریافتم که دیگر نمی توانم با او صحبت کنم و شرایط برایم وحشتناک بود."

بشار برای کمک کردن به پرسپولیس در جریان فینال روز شنبه در تهران مقابل کاشیما آنتلرز باید غم و اندوه خود را کنار بگذارد. اما بشار در مورد این بازی خوش بین بوده و معتقد است بازیکنان پرسپولیس می توانند شرایط را در خانه تغییر داده و برای اولین بار فاتح لیگ قهرمانان آسیا شوند.

بشار گفت: "این دیدار یک بازی تاریخی برای پرسپولیس و به ویژه برای من پس از پیروزی در جام AFC در سال 2016 خواهد بود. رسیدن به فینال، به خودی خود، یک دستاورد بزرگ است اما ما پیش از فینال موفق به شکست تیم های قوی تری مانند الوحیل و السد هم شده ایم.

ما در بازی رفت و خصوصا در نیمه دوم به خوبی 45 دقیقه نخست بازی نکردیم اما اگر عملکرد معمول خود را ارائه دهیم، می توانیم با کسب قهرمانی تاریخ ساز شده و ماه آینده در جام باشگاه های جهان هم شرکت کنیم."

اگر بشار موفق شود با لباس پرسولیس در لیگ قهرمانان آسیا به عنوان قهرمانی دست یابد، حقیقتا یک سال تاریخی و فوق العاده را سپری کرده است.

خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

 

کدخبر: 433902 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟