استعفای خادم از فدراسیون تک نفره!

رسول خادم از ریاست فدراسیون کشتی استعفا کرد. این اتفاق برای دومین بار در دوره جدید ریاست فدراسیون کشتی رقم می خورد که یک سال هم از آن نمی گذرد. بار قبل یادمان هست که اواخر سال ۹۶ و اوایل سال ۹۷ حدود ۴۰ روز کشتی بدون حضور رسول خادم در بلاتکلیفی محض بود و در نهایت با اصرار اهالی این رشته رسول خادم به اتاق خود بازگشت.

همان موقع هم خادم می دانست ۲ رویداد مهم در پیش است. بازی های آسیایی به سلامت برای کشتی ایران گذشت و مدال های نسبتا قابل قبولی در جاکارتا کسب شد؛ اما مسابقات جهانی ۲۰۱۸ به میزبانی بوداپست یکی از بدترین نتایج تاریخ برای کشتی ایران رقم خورد.

تیم ملی کشتی آزاد و فرنگی با ۲۰ ملی پوش به بوداپست رفتند و حتی یک ایرانی هم نتوانست به فینال برسد و ۴ مدال برنز دستاورد کمی برای کشتی ایران از مجارستان بود.

در روزهای اخیر برای اولین بار انتقادها از فدراسیون کشتی و شخص رسول خادم که یک تنه هم ریاست فدراسیون هم سرمربیگری تیم ملی را برعهده داشت، بالا گرفت. در نهایت چند روز بعد از پایان مسابقات در بوداپست خادم از سمت خود استعفا کرد.

رییس فدراسیون کشتی در نامه ای به اعضای مجمع عمومی فدراسیون که سال قبل او را با رای قاطع به عنوان رییس انتخاب کردند، استعفای خود را اعلام و از دلایل این تصمیم خود رونمایی کرد. خادم بیشتر در این نامه به کمبودهای موجود در کشتی اشاره کرده و گفته شاید نفرات دیگری بهتر بتوانند فدراسیون را اداره کنند.

استعفای خادم در عین اینکه غیرمنتظره به حساب می آمد، با توجه به ارتباط نه چندان جالب او با وزارت ورزش Sport قابل پیش بینی هم بود. رییس فدراسیون کشتی بار قبلی به صورت واضح روبه روی وزارتخانه قرار گرفت و هیچ وقت در این دولت با وزیر ورزش و مسئولان بلندپایه ورزشی ارتباط خوبی برقرار نکرد.

در ماههای اخیر بارها شاهد بودیم که ارکان فدراسیون کشتی و وزارت ورزش مصاحبه های تندی را علیه یکدیگر داشتند؛ اتفاقی که بدون شک به این رشته ضربه می زند. حتی رسول خادم بارها حاضر نشده در جلسات مشترک روسای فدراسیون ها با وزیر ورزش حاضر شود.

البته این بار با مرور نامه رسول خادم به این موضوع پی می بریم که او مثل قبل موضع تندی نسبت به وزارتخانه ندارد. او حتی در بخشی از نامه خود تقدیر نصف و نیمه ای از وزارت ورزش داشته و گفته در چند ماه اخیر وزارتخانه چند باری کنار کشتی ایستاده است. با این حال بازهم با کنایه هایی به وزیر ورزش و معاونانش که در روزهای قبل به گلایه های خادم بابت مسائل مالی واکنش نشان دادند، در نامه استعفای رسول خادم دیده می شود.

رسول خادم با اینکه نامه استعفای خود را خطاب به مجمع منتشر کرده؛ اما آنطور که گفته اول از همه استعفای خود را به وزارت ورزش فرستاده و این نشان می دهد که تصمیم او این بار جدی تر از بار قبلی است.

رییس فدراسیون کشتی هم از اعضای مجمع و هم از وزارت ورزش درخواست کرده هر چه سریعتر مجمع فوق العاده تشکیل و با استعفای او موافقت شود تا فرد جدیدی بتواند سکاندار کشتی ایران باشد.

با این وضعیت جدایی رسول خادم از فدراسیون کشتی قطعی به نظر می رسد و احتمالا بعد از فرآیندی دوباره برای برگزاری انتخابات یکی از قهرمان های سابق کشتی ایران به جای رسول روی کار خواهد آمد.

باید دید با این وضعیت وزارت ورزش چه واکنشی به استعفای رسول خادم خواهد داشت و واکنش اهالی کشتی چیست. چیزی که فعلا مشخص است، بوداپست ایستگاه آخر مشترک رسول خادم با کشتی ایران بوده و احتمالا او بعد از حدود ۵ سال ریاست در این فدراسیون به کار خود پایان می دهد.

با توجه به اینکه با کنار رفتن رسول خادم احتمالا تمامی ارکان فدراسیون و تیم های ملی دچار تغییرات خواهند شد؛ باید در ماههای آینده شاهد یک انقلاب جدی در کشتی ایران باشیم؛ از مربیان تیم های ملی تا پست های کلیدی مثل دبیر و نایب رییس.خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

کدخبر: 431538 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟