سلطانی فر که به تازگی گفته بازسازی استادیوم آزادی Freedom را شخصا پیگیری می کند تا مشکلی در مسیر میزبانی تیم پرسپولیس در دیدار برگشت فینال لیگ قهرمانان آسیا رخ ندهد از تیم ملی هم غافل نشده است. او بعد از دیدار با سفرای بلاروس و آذربایجان در تهران پیشنهاد برگزاری دیدار دوستانه تیم ملی با این دو کشور را مطرح کرده است که هر دو سفیر از این پیشنهاد استقبال کردند و گفتند هر گاه این پیشنهاد به طور رسمی از سوی فدراسیون فوتبال ایران مطرح شود آن را با فدراسیون فوتبال کشور خود در میان خواهند گذاشت.

وزیر ورزش Sport و جوانان پیش از دیدار با سفرای بلاروس و آذربایجان برگزاری بازی دوستانه با تیم ملی قطر را نهایی کرده است که این دیدار به عنوان آخرین دیدار تدارکاتی تیم ملی پیش از حضور در امارات برگزار می شود. در خصوص بازی دوستانه با تیم های بلاروس و آذربایجان هم قرار است کی روش این بازی ها را بررسی کند و نظر خود را در مورد آنها به فدراسیون فوتبال بدهد.

تیم ملی در ماه های اخیر دو فیفا دی را از دست داده است و اخیرا هم تیم ونزوئلا اعلام کرده است به دلیل در اختیار داشتن 6 بازیکنی که دارای پاسپورت آمریکایی هستند نمی تواند برای برگزاری بازی دوستانه به تهران سفر کند. در پی این اتفاقات وزارت ورزش و جوانان و بهتر است بگوییم شخص وزیر وارد عمل شده تا تیم ملی با تدارک خوبی راهی امارات شود. چرا که سلطانی فر شخصا در صحبتهایی که با کی روش داشته از او خواسته همه هم و غم خود را بکار بگیرد تا تیم ملی بعد از دهه های متمادی در جام ملت های آسیا بر سکوی قهرمانی تکیه بزند.

اهتزاز پرچم ایران به خاطر قهرمانی در جام ملت های آسیا آنهم در کشوری چون امارات که در سال های اخیر سیاست های خصمانه ای را علیه فوتبال ایران اتخاذ کرده است برای همه اهالی فوتبال حلاوت خاصی دارد. اماراتی ها بعد از منع حضور بازیکنان ایرانی در تیم های لیگ برتری امارات لیگ کشور خود را با نام جعلی خلیج ع ر ب ی برگزار می کنند.

گفتنی است تیم ملی در آبانماه دو بازی دوستانه برنامه ریزی کرده است. 24 آبانماه با ترینیدا و توباگو و 29 آبان ماه با ونزوئلا. البته همان طور که اشاره شد برگزاری بازی با ونزوئلا در هاله ای از ابهام قرار دارد.

خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

 

کدخبر: 430189 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟