با انداختن نگاهی به جدول لیگ برتر، شاید صدرنشین بودن پدیده یک نکته جالب توجه باشد اما در پایین جدول هم نام یک تیم دیده می شود که در نوع خود عجیب است. قهرمان دو دوره رقابت های لیگ برتر و یکی از بهترین تیم های دو دهه اخیر فوتبال ایران، به حال و روزی افتاده که تنها 2 امتیاز با حضور در منطقه سقوط Fall فاصله دارد.

فولاد خوزستان، تیمی بود که همیشه به حضور پرشور هوادارانش در ورزشگاه و جو فوق العاده بازی های خانگی شهره بود. وقتی ورزشگاه غدیر تاسیس شد، برای هیچکس این سوال پیش نیامد که چرا 50 هزار نفر گنجایش برای آن در نظر گرفته شده، چون بر همه واضح بود که هواداران فولاد به راحتی می توانند چنین ظرفیتی را پر کنند. اما در فصل جاری کمترین استقبال های ممکن از بازی های خانگی تیم فولاد صورت گرفته است.

روند نزولی که سرخ های اهواز در پیش گرفته اند، بیش از هر چیز به خاطر سوء مدیریت در این باشگاه است. مدیران فعلی فولاد در طول تنها 9 هفته که از لیگ سپری شده، عجیب ترین تصمیم ها را در ابعاد مختلف اتخاذ کرده اند و مقصر اصلی در این وضعیت نابسامان و روزهای تیره باشگاه ریشه دار جنوب ایران به شمار می روند.

از ماجرای انتخاب مربی برای فولاد و مدیریت کردن مسائل مربوط به کادر فنی فعلا عبور می کنیم و بعدا به طور مفصل به آن خواهیم پرداخت. اما شاهکار جدید مدیران فولاد، نحوه برخوردشان با یک مسئله تقریبا ساده درباره یکی از مهمترین بازیکنان تیم بوده است.

پیش از شروع لیگ هجدهم، سروش رفیعی با باشگاه پرسپولیس قرارداد امضا کرد ولی به دلیل محرومیت این تیم از جذب بازیکن، رفیعی مجبور بود برای نیمه اول فصل یک تیم انتخاب کند تا برای آن به میدان برود. بین گزینه های مختلف، انتخاب رفیعی در نهایت فولاد خوزستان بود.

 

هرچند تمرینات آماده سازی را پا به پای بقیه فولادی ها انجام نداده بود، رفیعی اما خودش را به هر ترتیب تا حد امکان آماده کرد و حتی قبل از بازی هفته دوم شخصا برای صدور ITC از باشگاه الخور اقدام کرد تا بتواند مقابل پرسپولیس به میدان برود. این اولین حضور او در لیگ هجدهم بود و تا هفته ششم که بهترین نمایش فصل او و فولاد به شمار می رفت، به صورت فیکس بازی کرد. بعد از این بازی که اولین دوره تعطیلی لیگ بود، سروش به قطر رفت تا برای بهبود مصدومیت کهنه اش در کمپ اسپایر اقدام کند. بازگشت او به اهواز اما کمی با تاخیر بود و همین مسئله دستمایه ای شد برای مدیران فولاد. مدیریتی که پس از برکنار کردن ناگهانی سرمربی در تکاپوی یافتن جانشین مناسب برای او بود، همزمان اقداماتی هم برای توبیخ ستاره تیم خود انجام می داد.

باشگاه فولاد نامه ای به فدراسیون فوتبال مبنی بر فسخ قرارداد با سروش رفیعی زد. در این حین اما از او می خواستند که به تمرین برود و بعضا هم به بهانه جلسه با مدیریت او را فرا می خواندند. همه این اتفاقات در بازه ای رخ می داد که نامه فولاد برای فسخ با سروش به فدراسیون ارسال شده بود و عملا او اجازه همراهی تیمش را در ادامه فصل نداشت.

اما یک بخش اعجاب انگیز از شاهکار مدیران فولاد این بود که پس از مدتی و با رفع مصدومیت رفیعی، شروع کردند به برگزاری جلسات متعدد با او برای رسیدن به توافق و ادامه همکاری. سرانجام بندهایی که مدنظر آنها بود از سوی رفیعی مورد موافقت قرار گرفت و بازیکن هم مطالبات خود را مطرح کرد تا بر سر یک همکاری جدید تا پایان نیم فصل به توافق برسند.

بعد از اینکه فولادی ها این توافق را اعلام کردند، سروش با تیم به مشهد سفر کرد تا برای بازی با پدیده آماده شود. در آستانه این بازی مهم اما مسئول برگزاری به فولادی ها اعلام کرد سروش رفیعی حق ندارد در لیست هجده نفره قرار بگیرد. دلیل؟ همان نامه ای که مدتها پیش مبنی بر فسخ قرارداد با او به فدراسیون ارسال شده بود.

تازه اینجا بود که شاهکار مدیران فولاد واضح تر شد. باشگاهی به این بزرگی و یکی از پرافتخار ترین های تاریخ لیگ برتر ایران، با چنین اشتباهات عجیبی خود را به یک دردسر بزرگ انداخت. این عدم صداقت مدیران با یک بازیکن که به واسطه علاقه اش به فولاد این تیم را برگزیده بود، مسئله ناخوشایندی است.

حالا شرایط نهایی سروش در 6 بازی باقی مانده را کمیته تعیین وضعیت فدراسیون باید روشن کند. اگر فسخ قرارداد او به صورت یکطرفه قطعی باشد، فولادی ها باید کل مبلغ قرارداد رفیعی را هم پرداخت کنند، ضمن اینکه خود را از حضور یک بازیکن موثر و تازه آماده شده به سادگی هرچه تمام تر محروم کرده اند. این نوع از خودزنی البته اتفاقی تکراری در مدیریت فعلی باشگاه خاطره انگیز فوتبال ایران است. روی نیمکت این تیم هم چنین مسئله ای به وضوح دیده می شود و نیازمند بررسی کامل و مفصل است.

خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

کدخبر: 427897 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟