تیری پیش از این بازی گفته بود قصد دارد اعتماد به نفس را به تیم موناکو برگرداند، تیمی که در شروع فصل جدید لیگ1 فرانسه از 10 بازی اول خود تنها یک پیروزی بدست آورده است. اما آدرین توماسون و لبو ماتیبا با گلهای خود رویاهای آنری و هواداران موناکو را نقش بر آب کردند.

آنچه در این بازی آنری را بسیار عصبانی کرد این بود که در 24 دقیقه‌ی پایانی بازی، زمانی که شاگردان او 1-0 عقب بودند و برای به تساوی کشیدن بازی تلاش می‌کردند، ساموئل گراندسیر که برای کمک به حملات تیمش به میدان رفته بود در کمتر از دو دقیقه از بازی اخراج شد تا موناکو مجبور شود این بیست و چند دقیقه را ده نفره بازی کند. در این دقایق بود که استراسبورگ گل دوم خود را هم زد تا پنالتی وقت اضافه‌ی تیلمانز نتواند مانع از شکست شاگردان تیری آنری شود.

آنری که در شهر استراسبورگ اولین تجربه‌ی خود به عنوان سرمربی موناکو را پشت سر می‌گذاشت در طول بازی دائم در کنار خط طولی زمین حضور داشت و مدام با اشاره و زبان بدن و یا به صورت مستقیم، توصیه‌هایی که لازم می‌دید را در اختیار بازیکنانش می‌گذاشت.

رسانه‌های فرانسوی به این نکته اشاره کردند که بین دو نیمه، آنری در رختکن با لحنی تند از بازیکنانش انتقاد کرده و به آنها گفته در نیمه‌ی اول بازی خوبی انجام دادید ولی نتوانستید از فرصت‌ها استفاده کنید، این در نیمه‌ی دوم نباید تکرار شود. فالکائو کاپیتان موناکو و همینطور الکساندر گوولوکین در نیمه‌ی اول دو فرصت خوب گلزنی را از دست داده بودند.

آنری در کنفرانس خبری بعد از بازی گفت:" می‌خواهم راجع به نکات مثبت این بازی صحبت کنم و نه نکات منفی، چون در غیر اینصورت نمی‌شود پیشرفت کرد. ما در این بازی فرصتهای گلزنی داشتیم ولی نیمه‌ی اول را در حالی تمام کردیم که 1-0 عقب افتاده بودیم. در نیمه‌ی دوم هم اخراج ساموئل کار را برایمان سخت‌تر کرد. ولی ما حتی ده نفره که شدیم سعی کردیم به خوب بازی کردن ادامه دهیم".

آنری در ادامه‌ی صحبتهایش گفت:" اما این کار ساده‌ای نبود. ما از همان اول با برنامه وارد زمین شده بودیم ولی خیلی زود گلی دریافت کردیم که همه می‌دانند چطور به ثمر رسید و لازم نیست درباره‌اش توضیح اضافی بدهم. گل اولی که خوردیم روی یک خطای انسانی بدست آمد ولی نمی‌خواهم اینجا از یک نفر انتقاد کنم و او را تحت فشار بگذارم".

خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

کدخبر: 427885 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟