بازی تدراکاتی ایران و آرژانتین جدی شد

سرمربی تیم ملی روز چهارشنبه که با خبرنگاران گفتگو می‌کرد، به پیشنهاد شرکتی برای انجام دیدار تدارکاتی بین ایران با دو تیم آرژانتین و کلمبیا واکنش نشان داد. در واکنش به اینکه ایران می‌تواند برای این دو بازی ۶۰۰ هزار دلار هم دریافت کند، ادعا کرد که نمی‌داند این مساله واقعیت دارد یا نه و حتی گفت: اگر چنین چیزی باشد معجزه است. سرمربی تیم ملی تاکید کرد که اگر چنین چیزی باشد حاضر است روی زانوهایش از اینجا (تهران) تا دبی برود.

وقتی کی‌روش کم آورد!

ماجرا از این قرار است نگارنده این مطلب که در گفت‌وگوی روز چهارشنبه با سرمربی تیم ملی آغاز‌کننده این چالش با وی بود، تاکید کرد نامه این درخواست و مستندات مطلبی را که در خبرگزاری «تسنیم» منتشر شده است، در اختیار دارد. با این حال سرمربی تیم ملی در چند پرسش و پاسخ درنهایت گفت: «پس از این همه سال و مشکلاتی که در راه آماده‌سازی تیم ملی و بازی‌های تدارکاتی داشتیم، جای تعجب است چنین چیزی را باور کنیم.»

سرمربی تیم ملی خواست این مساله تمام شود و به سوالات دیگر پاسخ بدهد، اما پس از پایان گفت‌وگوی خود با این چالش مواجه شد که اگر دوست داشته باشد، می‌تواند نامه درخواست دو بازی دوستانه را ببیند. کی‌روش سریعا و پس از چند ثانیه که از جمع خبرنگاران جدا شده بود، درخواست کرد نامه به او نشان داده شود، اما وقتی قصد داشت با واقعیت مواجه شود، اعلام کرد این نامه برای امیرحسین حسینی، مدیر رسانه‌ای جدید تیم ملی ارسال شود.

بیانیه‌ای برای ماله کشی

با توجه به معذوریات رسانه‌ای و حفظ امانت، نامه به هیچ‌یک از اعضای تیم ملی ارسال نشد، اما این نامه به فیلیپه و حسینی که مدیران رسانه‌ای تیم ملی هستند و همچنین حمیسی، مدیر حراست فدراسیون فوتبال نشان داده شد. پس از این اتفاق، فیلیپه جلسه‌ای کوتاه را روی نیمکت ورزشگاه آزادی Freedom با حضور مهدی خراطی، مدیر اجرایی تیم ملی و کی‌روش برگزار کرد که حاصل آن بیانیه دپارتمان تیم ملی بود. بیانیه‌ای با این مضمون: «سرمربی تیم ملی فوتبال در جریان پیشنهاد این دو مسابقه نبوده و هیچ‌گونه تصمیمی در تایید یا رد این دو دیدار نگرفته است.»

جالب اینجاست که دو روز پیش از این اتفاق (دوشنبه) و زمانی که گزارش ابتدایی درخصوص پیشنهاد آرژانتین و کلمبیا منتشر شده بود، حمیرا اسدی، رئیس کمیته بین‌الملل فدراسیون فوتبال اعلام کرد: «پیشنهاد برگزاری بازی‌های دوستانه مقابل تیم‌های ملی کلمبیا و آرژانتین با تیم ملی فوتبال ایران به فدراسیون فوتبال ایران ارسال شده که این موضوع مانند سایر پیشنهاد‌های دیگر در حال بررسی است. نکته مهم در این باره اینکه در نامه ارسالی درخواست زمان برگزاری بازی‌های پیشنهادی در ماه مارس ۲۰۱۹، یعنی پس از پایان رقابت‌های جام ملت‌های امارات است. طبعا بررسی چنین پیشنهادی به زمان بیشتری نیاز دارد و لازم است با نظر مسئولان فدراسیون و سرمربی تیم ملی نسبت به تصمیم‌گیری در چنین مواردی براساس برنامه‌های تیم ملی و اهداف مورد نظر اقدام لازم صورت گیرد.»

به دنبال کفش آهنی

کی‌روش درست پس از این اظهارنظر بود که در برنامه ۹۰ وقتی با سوالی درباره دیدار دوستانه ایران و آرژانتین مواجه شد، اعلام کرد این بازی دستاوردی برای فوتبال ایران نخواهد داشت، ضمن اینکه برای چنین دیدار دوستانه‌ای باید یک میلیون دلار پرداخت کنیم. یعنی او نه‌ تنها اخبار رسانه‌ها را نخوانده و قبول نکرده بود بلکه حتی اعتقادی به بررسی اظهارات رئیس کمیته بین‌الملل فدراسیون فوتبال هم نداشت. این اتفاقات را اگر کنار هم بگذاریم، مشخص می‌شود کی‌روش با بی‌خبری از اتفاقات رقم خورده در هفته گذشته، خود را وارد چالشی کرد که حالا در آن شکست خورده است. حالا او باید به دنبال کفش مناسبی برای زانو‌های خود باشد که تا دبی برود و البته نیاز به یک کفش آهنی و لباس مناسبی برای یک شنای طولانی دارد!

ایران – آرژانتین با مسی؟

با این حال صحبت‌های حمیرا اسدی هم جای تأمل داشت، چراکه پیشنهاد این شرکت برای بازی دوستانه ایران با آرژانتین و کلمبیا در ماه نوامبر (آبان) بود که اسدی اعلام کرد این پیشنهاد برای ماه مارس (اسفند) است، در حالی که پیشنهاد انجام بازی در ماه مارس، روز چهارشنبه به فدراسیون فوتبال رسید، اما رئیس کمیته بین‌الملل این فدراسیون روز دوشنبه و پیش از دریافت این نامه اعلام کرده تاریخ پیشنهاد چه زمانی است. او در اصل خواسته بود واقعیت نامه اولی را زیر سوال ببرد که در انجام این کار موفق نبود. هرچند در صورت قبول کردن پیشنهاد دوم این شرکت به فدراسیون فوتبال ایران برای انجام بازی دوستانه با آرژانتین، منفعت‌هایی خواهد داشت. مسی که فعلا از بازی‌های ملی کناره‌گیری کرده است، در ماه نوامبر قطعا تیم ملی آرژانتین را همراهی نخواهد کرد. با این حال زمزمه‌هایی به گوش رسیده که شاید برای همراهی تیم ملی آرژانتین در ماه مارس تصمیم دیگری بگیرد و در این صورت اگر ایران و آرژانتین مقابل هم قرار بگیرند، باید منتظر تقابل دوباره مسی با تیم ملی ایران بود.

 

کدخبر: 414633 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟