ژوزه مورینیو: من یکی از بهترین سرمربیان جهان در یکی از بزرگ‌ترین باشگاه‌های جهان هستم

وزه مورینیو به شکل تندی به تمام انتقادات پاسخ داده است.

به گزارش وب‌سایت رسمی باشگاه منچستر یونایتد، ژوزه مورینیو در ابتدای صحبت‌های خود، با اشاره به وضعیت فیل جونز و دیگو دالو، گفت:

جونز همان‌گونه که می‌توانید تصور کنید، مصدوم است. دالو و رومرو نیز امشب در اولدترافورد همراه با تیم زیر 23 ساله‌ها بازی می‌کنند که اولین بازی آن‌ها پس از عمل جراحی زانوهای آن‌ها خواهد بود که برای‌شان خوب خواهد بود. خبر خوب این است که تعطیلات ملی فرا می‌رسد و آن‌ها زمان بیش‌تری دارند تا به شرایط بازی برسند. مارکوس روخو هم تمرینات خود را آغاز کرده است اما هنوز در شرایط بازی قرار نگرفته است، اما با ما تمرین می‌کند.

او در بخش دیگری از صحبت‌های خود، در پاسخ به انتقادها از او و تیمش، پاسخ داد:

من تنها سرمربی‌ای هستم که در ایتالیا، اسپانیا و انگلستان قهرمان شده‌ام. دوم کردن منچستر یونایتد در فصل گذشته نیز یکی از بزرگ‌ترین دستاوردهای من در این ورزش Sport بود. من فصل گذشته موفقیت‌های زیادی کسب کردم که شما احتمالاً نمی‌خواهید به آن اشاره کنید. دو فصل قبل، زمانی که ما یک فصل بسیار خوب داشتیم، چراکه قهرمان لیگ اروپا شدیم و قهرمان شدیم چون شایستگی آن را داشتیم. ما آخرین تیمی هستیم که در رقابت‌های اروپایی برنده یک جام می‌شود. من تنها سرمربی‌ای هستم که در ایتالیا، اسپانیا و انگلیس مجموعاً 8 قهرمانی دارم. نه قهرمانی‌های بی‌ارزش و دوم شدن در فصل گذشته هم یکی از بزرگ‌ترین موفقیت‌های من بود. من سرمربی یکی از بزرگ‌ترین باشگاه‌های جهانم و خودم هم یکی از بهترین‌های جهانم. آیا این سوال را از سرمربیانی که فصل گذشته سوم یا چهارم شده‌اند هم می‌پرسید که آیا می‌توانند قهرمان لیگ برتر شوند یا خیر؟

در ادامه خبرنگاری گفت که کلوپ هیچ‌گاه ادعا نمی‌کند که بهترین است و مورینیو پاسخ داد:

به خاطر این است که کلوپ هیچ‌گاه در سطح قاره‌ای چیزی نبرده است. این مشکل او است، من به شما می‌گویم که چه فکر می‌کنم و او چه احساسی دارد. و این پاسخ پرسش شما است.

در مورد شکست 3-0 روز دوشنبه در برابر تاتنهام:

ما چند اشتباه داشتیم و به خاطر آن‌ اشتباهات تنبیه شدیم. اما بازیکنانم اشتیاق بسیار خوبی نشان دادند و هرکاری به جز گل زدن انجام دادند. فکر می‌کنم واکنشی که هواداران نشان دادند، برای آن‌ها بود، نه من. هواداران همواره به عنوان حامی پشت تیم بوده‌اند. آن‌ها از لحظه اول ما را تشویق کردند چراکه تیم بسیار خوب بازی می‌کرد و واکنش‌ها این بود که با اینکه باختیم، اما نمایش خوبی به جا گذاشتیم. می‌دانم که همیشه اولین کسی هستم که ورزشگاه را ترک می‌کنم، اما به خاطر اهمیت شکست خانگی، باید به میان زمین می‌رفتم تا واکنش‌ها را ببینیم و واکنش‌ها واقعاً خاضعانه بودند. تیم احساس کرد که حمایت می‌شود و در طول هفته، همه گفتند که ما شایسته نتیجه بهتری بودیم. به طور کلی مردم در مورد ما صحبت‌های مثبتی انجام دادند.

در جریان باخت منچستر یونایتد به تاتنهام، هواداران اسپرز شعاری علیه مورینیو و منچستر یونایتد می‌دادند. شعار اصلی تاتنهامی‌ها این بود که تو دیگر آقای خاص نیستی؛ مورینیو در پاسخ به هواداران تاتنهام گفت:

بله، آن‌ها شعار دادند. اما زمانی که چند ماه پیش در ومبلی آن‌ها را شکست دادیم، صدایی از آن‌ها در نمی‌آمد. آن‌ها خیلی امیدوار بودند که به فینال جام حذفی بروند و قهرمان شوند، چراکه معمولاً قهرمان جامی نمی‌شوند و این جام برای آن‌ها بسیار مهم بود، اما در نهایت به ما در نیمه نهایی باختند و صدایی از آن‌ها در نمی‌آمد.

در مورد برنلی و حذف آن‌ها از لیگ اروپا:

فکر می‌کنم حذف آن‌ها با بدشانسی همراه بود. من به ورزشگاه آن‌ها رفتم و می‌دانستم بسیاری از بازیکنان برای بازی روز یکشنبه استراحت خواهند کرد، اتفاقی که رخ داد. من از این موضوع شگفت زده نشدم، فقط از سر کنجکاوی که آن‌ها با چه روشی بازی می‌کنند به آن‌جا رفتم. اینکه ببینم آیا شان در سبک بازی‌اش نسبت به چند فصل گذشته تغییر رفتاری ایجاد کرده است یا خیر. او در چند فصل اخیر بسیار موفق بوده است، اما این‌جا با بدشانسی شانس حضور در لیگ اروپا را از دست دادند.

در مورد لوک شاو و دعوت شدن به تیم ملی:

در رابطه با لوک، او یک هفته بسیار خوب داشته است که می‌تواند با بازی در برابر برنلی به پایان برسد. لوک در سه بازی ما در لیگ برتر بسیار خوب بازی کرده است. این‌که در یک تیم بازنده بازیکن خوب و با ثبات پیدا کنید، موضوع آسانی نیست. مخصوصاً در بازی در برابر برایتون، او ثبات فوق‌العاده‌ای داشت. اگر هفته آینده، سرمربی او (ساوتگیت) تصمیم بگیرد به او دقایقی در برابر اسپانیا یا سوئیس بازی دهد، قطعاً برای او بسیار خوب خواهد بود. در این لحظات، من فکر می‌کنم دعوت شدن او به تیم ملی، حاصل تلاش و سخت‌کوشی او بوده است، چراکه او ثباتش را به خوبی حفظ کرده است. از نظر ذهنی و بدنی او قوی شده است و تاکتیک‌ها را به خوبی می‌فهمد و اجرا می‌کند. رفتن به تیم ملی پس از بازی‌های بسیار خوب در تیم ملی نیز برای او فوق‌العاده خواهد بود.

در مورد احتمال تمدید قرارداد مارسیال:

در مورد مسئله مارسیال باید صبر کنیم، به خاطر این‌که درحال حاضر هنوز چیزی رسمی نشده است.

 

کدخبر: 412425 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟