روز نخست رقابت های بازی های آسیایی 2018 جاکارتا برای کاروان ورزش ایران با کسب 5 مدال ( 2 طلا - 2 نقره و یک برنز ) به پایان رسید و در جدول رتبه ‌بندی تیم‌ها در رده چهارم قرار گرفت.

تیم ملی تکواندو ایران در روز نخست مسابقات در بخش پومسه صاحب دو مدال نقره شد. ابتدا بختیاری در پومسه مردان با شکست مقابل نماینده کره جنوبی مدال نقره را به گردن آویخت و سپس مرجان سلحشوری مقابل نماینده کشور میزبان تن به شکست داد و صاحب یک مدال نقره دیگر برای کاروان ایران شد. تیم پومسه مردان ایران که در دور نخست بازی‌های آسیایی با قرعه استراحت روبه‌رو شده بود، در دور دوم مقابل فیلیپین شکست خورد و از دور مسابقات کنار رفت. تیم ملی پومسه بانوان در نخستین گام و در یک رقابت نزدیک، نتیجه را به کره جنوبی واگذار کرد و از دور مسابقات کنار رفت.

رتبه ‌بندی تیم‌ها در پایان روز نخست/ ایران با 5 مدال در رده چهارم ایستاد

در ادامه کشتی گیران آزاد ایران با سرمربیگری رسول خادم به 2 مدال طلا و یک برنز رسیدند. 

 رضا اطری در وزن 57 کیلوگرم پس از استراحت در دور اول، در دور دوم مقابل نماینده نپال در زمان 2:06 دقیقه به پیروزی 10 بر صفر رسید. اطری در دور سوم 15 بر 9 از سد نماینده هند گذشت و راهی نیمه نهایی شد. او در مرحله نیمه نهایی مقابل نماینده مغولستان با نتیجه 8 بر باخت و ضمن ناکامایی در صعود به فینال، راهی دیدار رده‌بندی شد. رضا اطری به مدال برنز وزن 57 کیلوگرم رقابت های کشتی آزاد بازی های آسیایی 2018 جاکارتا رسید.

حسن یزدانی در وزن 86 کیلوگرم پس از استراحت در دور نخست، در دوم و در مدت 45 ثانیه حریفی از اندونزی را 10 بر صفر شکست داد. قهرمان المپیک 2016 در دور بعدی به مصاف پاوان کومار از هند رفت و در مدت زمان 2:03 دقیقه به برتری 11 بر صفر رسید و راهی نیمه نهایی شد .او با عبور از این مرحله به فینال رسید و در پایان موفق شد با شکست حریف خود در بازی فینال نخستین مدال طلای کاروان ایران را به دست بیاورد. 

رتبه ‌بندی تیم‌ها در پایان روز نخست/ ایران با 5 مدال در رده چهارم ایستاد

علیرضا کریمی دیگر کشتی گیر ایران در وزن 97 کیلوگرم پس از استراحت در دور اول، مقابل حریفی از ژاپن با نتیجه 11 بر صفر پیروز شد و گام به نیمه نهایی گذاشت. او  پس از عبور از این مرحله و در بازی فینال مقابل حریف مغولستانی قرار گرفت و موفق شد با پیروزی در این دیدار دومین مدال طلای کاروان ایران را به دست بیاورد.

در پایان روز نخست، کاروان ایران در بازی های آسیایی 2018 جاکارتا به 5 مدال رسید و در رده چهارم جدول رده بندی مدال ها قرار گرفت.

 

کدخبر: 409043 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟