۵ خرید گرانقیمت تاریخ لیگ برتر

شکل قرارداد بستن در فوتبال ایران، باعث شده مبلغ رضایتنامه اهمیت چندانی نداشته باشد و بازیکنان، با قرارداد آزاد جابجا شوند. با توجه به رقم بالای دستمزدها، کمتر باشگاه ایرانی حاضر است هزینه سنگینی برای رضایتنامه بپردازد اما در موارد معدودی، باشگاه‌های ایرانی هم برای خرید بازیکنان مورد علاقه‌شان حسابی دست به جیب شده‌اند.

استقلال که تبریزی را خرید، رکورددار اینطور انتقال‌هاست. آبی‌های پایتخت بارها برای خرید بازیکنان مورد نظرشان حاضر به پرداخت هزینه رضایتنامه آن‌ها شده‌اند. از چشمی و کنعانی‌زادگان گرفته تا خریدهای میلیاردی مثل تبریزی که دیروز به این باشگاه پیوست. سال‌ها قبل هم آن‌ها احمد مومن‌زاده را به همین شکل بدست آوردند. پرسپولیسی‌ها هم در چند مقطع، برای رضایتنامه بازیکن مورد نظرشان هزینه کرده‌اند. هزینه‌های کم مثل انتقال مسلمان، یا ارقام سنگین مثل پرونده خلعتبری که البته اعداد واقعی آن مشخص نشد.

بین همه انتقال‌های لیگ برتری، ۵ نفر بیشتر از بقیه پرهزینه و پر سر و صدا بوده‌اند. انتقال‌هایی که علاوه بر دستمزد سنگین، هزینه زیادی برای رضایتنامه هم روی دست باشگاه‌شان گذاشتند.

جواد نکونام از اوساسونا به استقلال / سال ۱۳۹۱

اولین بازیکنی که رقم رضایتنامه او سر و صدای زیادی به پا کرد، جواد نکونام بود. نکونام از اوساسونا به استقلال پیوست و بابت فسخ قرارداد، اوساسونا رقم ۷۰۰ هزار یورو گرفت. البته بعدها حرف و حدیث‌های زیادی مطرح شد که بخشی از این رقم متعلق به خود نکونام بوده است. ارزش رضایتنامه نکونام به یوروی ۲۵۰۰ تومانی آن زمان یک میلیارد و ۷۵۰ میلیون و به یوروی ۱۲ هزار تومانی فعلی، ۸ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان می‌شود! حتی با همان یک میلیارد و ۷۵۰ میلیون سابق هم نکونام آن زمان رکورد گرانترین رضایتنامه برای یک باشگاه ایرانی را شکست.

محمدرضا خلعتبری از عجمان به پرسپولیس / سال ۱۳۹۲

با تغییر نام لیگ امارات، تصمیم گرفت به ایران برگردد و باشگاه پرسپولیس هم او را خرید. با وجود اینکه قرارداد خلعتبری پس از تغییر نام لیگ امارات بسته شده بود، در آن زمان این ماجرا جنبه ملی پیدا کرد و هدایتی هم حاضر شد رضایتنامه خلعتبری را بگیرد. در ازای ۸۰۰ هزار دلار که ۵۵۰ آن پرداخت شد و ۲۵۰ هزار باقی ماند. خلعتبری با این قرارداد رکورد نکونام را زد اما پرسپولیس نتوانست همه مبلغ رضایتنامه را به عجمان پرداخت کند و بخشی توسط خلعتبری و باشگاه بعدی او پرداخت شد.

داریوش شجاعیان از گسترش فولاد به استقلال / سال ۱۳۹۶

پس از رفتن رویانیان و فتح‌الله‌زاده، مدت‌ها خبری از بمب‌های میلیاردی نبود و هزینه رضایتنامه به مبالغی که دو باشگاه برای مسلمان، چشمی یا کنعانی‌زادگان پرداختند خلاصه می‌شد. ارقامی که از ۵۰۰ میلیون فراتر نمی‌رفت. با این حال خرید شجاعیان، دوباره یک انتقال پر سر و صدا در لیگ برتر به وجود آورد. انتقالی که رضایتنامه‌اش، یک و نیم میلیارد برای استقلال آب خورد. شجاعیان بر خلاف نکونام و خلعتبری، بین دو باشگاه ایرانی جابجا شده بود و رکورد نقل و انتقالات داخلی را شکست.

مهدی ترابی از سایپا به پرسپولیس / سال ۱۳۹۷

دو سال قبل، رقم رضایتنامه ترابی در رسانه‌ها ۱،۵ میلیارد تومان اعلام شد اما باشگاه سایپا حاضر به فروش او نبود. سال بعد، قرارداد ترابی به پایان می‌رسد و این باشگاه حاضر شده تحت شرایطی خاص او را به پرسپولیس بفروشد. گفته می‌شود بخشی از این توافق، پرداخت دستمزد ترابی در سایپا برای نیم فصل اول بوده است. با محاسبه و فرمول‌های مختلف، مبلغ پرداختی پرسپولیس بدون احتساب دستمزد ترابی در نیم فصل دوم، بین یک میلیارد تا یک میلیارد و سیصد میلیون گمانه زنی شده است.

مرتضی تبریزی از ذوب آهن به استقلال / سال ۱۳۹۷

باشگاه ذوب آهن روز اول، ۲،۵ میلیارد برای رضایتنامه تبریزی خواسته بود که با توجه به باقی ماندن یک سال از قرارداد این بازیکن، رقم عجیبی محسوب می‌شد. با این حال ذوبی‌ها، خیلی هم به استقلال تخفیف ندادند و در نهایت، با یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تبریزی را واگذار کردند. رقمی که رکورد شجاعیان را شکست و او را به گرانترین انتقال بین دو تیم لیگ برتری تبدیل کرد.

 

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

اولین فیلم از لحظه خودسوزی مرد عینکی در رشت + تصاویر

زن شوهردار از پسر 17 ساله همسایه باردار شد / شوهر این زن عقیم بود! +عکس

تجاوز به زن 81 ساله در حمام+عکس

قتل پدر شیطان صفت توسط 3 دختر /این مرد هر 3 دخترش را آزار می داد

فوری / خودسوزی مردجوان در پمپ بنزین رشت! + تصاویر

هیچ کس حاضر نشد برای آبروی تازه عروس تهرانی سوگند بخورد!

وقتی گنده لات محله عاشق دختر همسایه شد

 تجاوز وحشیانه به یک دختر توسط دوستان نامزدش + عکس

فوتبالیست تهرانی چطور آلت دست شد! / او فقط شهرت می خواست!

حمله خونین دزدان به بازیکن تیم پرسپولیس + عکس و جزئیات

پدر نوجوان رقاص عروسی را برای عروس و داماد زهرمار کرد؟! / در تهران رخ داد

ترور زن 40 ساله مشهدی به خاطر حجاب + عکس

سهیلا وقتی شوهرش خوابید بی سرو صدا محمد را به خانه آورد!

 

کدخبر: 403291 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟