جوهری: به دنبال ترویج ورزش پهلوانی در جامعه هستیم

مجتبی جوهری رییس فدراسیون ورزش Sport پهلوانی و زورخانه‌ای درباره آیین‌ گرامی داشت روز ملی فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای اظهار کرد: مراسم نکوداشت هفته فرهنگ پهلوانی و زورخانه‌ای از ۴ تیر در قالب همایش‌هایی در پارک‌ها و فضای تاریخی استان‌ها آغاز شده و امروز به پایان می‌رسد.

وی افزود: در حاشیه برگزاری این مراسم امروز تعدادی کتاب‌های علمی در ارتباط با آموزش فرهنگ پهلوانی و زورخانه‌ای رونمایی خواهد شد و همچنین تمبر – کارت پهلوان شهید ابراهیم هادی نیز رونمایی خواهد شد.

جوهری اظهار کرد: به دنبال ترویج فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای در رده‌های پایه هستیم تا بتوانیم آموزش‌هایی به صورت عمومی و تخصصی درخصوص ورزش پهلوانی ارائه دهیم و از همان سنین پایین گام‌های موثری را در جهت ترویج ورزش پهلوانی داشته باشیم. بدون شک زمانی که ورزشکاران نونهال و نوجوان از همان سنین پایین روح پهلوانی در آن‌ها رسوخ پیدا کند وقتی به سن جوانی و بزرگسالی می‌رسند، قادر خواهند بود اخلاق پهلوانی را در ورزش به نمایش بگذارند.

رییس فدراسیون ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای در پایان خاطرنشان کرد: برای توسعه ورزش زورخانه‌ای برنامه ۴ ساله داریم که از جمله این برنامه‌ها تدوین آیین‌نامه آموزش‌های عمومی و تخصصی ورزش زورخانه‌ای است که در این راستا بانک اطلاعاتی در سطح کشور ساماندهی شده تا به آمار و اطلاعاتی که از تمام پیشکسوتان این رشته، داوران، ورزشکاران جمع‌آوری می‌شود، بتوانیم بر اساس این آمار و اطلاعات، اطلاعات جامع و کاملی را از ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی در سطح کشور داشته باشیم و در جهت ترویج ورزش پهلوانی در آینده بتوانیم گام موثری برداریم.

در این مراسم پس از رونمایی از تمبر یادبود شهید ابراهیم هادی توسط جمعی از پیشکسوتان ورزش زورخانه ای و عبدالحمید احمدی، نماد گود زورخانه به برادر این شهید تقدیم شد. همچنین قرار است تمبر یادبود شهید ابراهیم هادی به عنوان یکی از پرتیراژترین تمبرها در کشور چاپ و منتشر شود.

کدخبر: 394061 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟