ایران - ازبکستان به یاد ایران - بوسنی +عکس

تیم ملی ایران امشب آخرین بازی خانگی اش پیش از سفر به روسیه و جام جهانی 2018 را مقابل ازبکستان برگزار خواهد کرد؛ این گونه دیدارها به بازی خداحافظی تیم های ملی پیش از تورنمنت های گفته می شود و اهالی فوتبال با حضور گسترده در ورزشگاه و اعضای تیم با رقم زدن پیروزی پرگل به استقبال مسابقات می روند.

1100

12 سال پیش تیم ملی ایران یکی از دیدارهای خاطره انگیز خود را پیش از جام جهانی در ورزشگاه آزادی Freedom برگزار کرد. شاگردان برانکو ایوانکوویچ در همان دقایق ابتدایی و روی آشفتگی خط دفاع 2 گل از تیم آبی پوش بوسنی خوردند تا تماشاگران و فوتبال دوستان در شوک فرو بروند اما روند بازی از دقیقه 24 تغییر کرد تا ایران به بردی پرگل برسد.

ابتدا معدنچی پس از جا گذاشتن دروازه بان حریف گلزنی کرد و سپس رحمان رضایی بازی را به تساوی کشاند. در حالی که همه از این نتیجه راضی به نظر می رسیدند، وحید هاشمیان با بغل پایی استثنایی گل سوم را هم زد تا تیم کشورمان با پیروزی به رختکن برود.

در نیمه دوم برانکو تغییرات زیادی در ترکیب ایجاد کرد و این بار نوبت بازیکنان تازه نفس بود تا خودنمایی کنند. رضا عنایتی پس از جا گذاشتن مدافعان بوسنی، شوتی استادانه روانه دروازه حریف کرد تا نماینده اروپا 4 تایی بشود. در آخرین دقایق مسابقه نیز رسول خطیبی پاس برهانی را تبدیل به گل کرد تا تیم برانکو ایوانکوویچ با بردی فوق العاده راهی آلمان شود.

البته در آن روز آزادی تنها 30 هزار تماشاگر را روی سکوهای خود می دید اما امشب انتظار می رود هواداران بیشتری برای حمایت از تیم کارلوس کی روش به استادیوم بروند.

 

کدخبر: 381508 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟