کی‌روش نیم‌نگاهی هم به ذوب‌آهن نداشت / نیاز باشدخائنین استقلال را با سند معرفی می‌کنم

امیر قلعه‌نویی، سرمربی تیم فوتبال ذوب آهن قبل از بازی برگشت با استقلال Esteghlal در چارچوب مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا اظهار کرد: بازی بسیار سختی خواهد بود. من هم نگاه عاشقی دارم به این بازی و هم نگاه مسوولیتی. جایی که من در آن بیست سال خاطره و فعالیت داشته‌ام. از قهرمانی آسیا تا بازی در دسته سوم را تجربه کردم. بحث دوم موضوع مسوولیت است. مسوولیت من نسبت به باشگاه ذوب آهن که این یک موضوع اخلاقی است. در رابطه مسائل فنی تقسیم کردیم. در اصفهان تلاش کردیم در ابتدا گل نخوریم سپس گل بزنیم اما در این بازی تلاش خواهیم کرد در ابتدا به گل برسیم، به همین خاطر امروز ترکیب هجومی‌تری را به زمین می‌فرستیم.

او ادامه داد: البته همه‌ی این‌ها تحلیل‌های قبل از بازی است. واقعیت فوتبال زمانی است که داور سوت شروع بازی را به صدا در می‌آورد.

قلعه‌نویی که با رادیو جوان صحبت می‌کرد درباره واکنش کی‌روش به انتقاد روز گذشته او مبنی بر زمان اعلام فهرست ۳۵ نفره تیم ملی هم اظهار کرد: از کی‌روش خواهش می‌کنم اگر صحبتی دارد، مسائلی را در نظر بگیرد. من هم زمان‌بندی را می‌دانم اما او می‌توانست اعلام فهرست را به پس از لیگ قهرمانان آسیا موکول کند. من دیروز در مصاحبه‌ام گفتم که کی‌روش می‌توانست اعلام آن را به تاریخ دیگری موکول کند.

سرمربی ذوب‌آهن افزود: بالاخره یکسری بازیکنان در تیم ما بودند که سال خوبی داشتند. کی‌روش حق دارد که هر بازیکنی که دوست دارد را انتخاب کند و من هم نمی‌توانم در آن دخالت کنم. یکسری بازیکنان که در تیم ذوب‌آهن بودند باتوجه به بازی‌های خوب‌شان فکر می‌کردند کی‌روش نیم‌نگاهی به لیگ و ذوب‌آهن داشته که نداشته و ما تنها یک نماینده داریم. قطعا بازیکنان استقلال که در تیم ملی هستند از نظر روحی روانی شرایط بهتری خواهند داشت و کسانی که در تیم ملی نبودند از نظر روحی افت می‌کنند.

قلعه‌نویی در پاسخ به این سوال که آیا بازی مقابل استقلال، آخرین حضور او روی نیمکت ذوب‌آهن است، تصریح کرد: من تمام فکر و ذکرم در این مدت مسائل ذوب‌آهن بوده و به جز این تیم به مساله دیگری فکر نکردم. ما برنامه‌ای به ذوب‌آهن دادیم و سال بسیار خوبی هم داشتیم. تنها مشکل ما نیم فصل اول و چند نفری بود که امیدوارم کمیته اخلاق و آقای وثوق احمدی که پیگیر این مساله است، تکلیف این چند نفر را مشخص کند. کما این که ما چنین مشکلاتی را در استقلال هم داشتیم. من از آقای تورک تعجب می‌کنم چرا براساس صحبت‌هایی که آقای بیک‌زاده و کریم بوستانی انجام دادند، به آن مسائل رسیدگی نمی‌کنند؟ چرا آقای تورک به آن پروند که پرونده اظهر من الشمس است رسیدگی نمی‌کند.

او افزود: در اصفهان آرامش است و ما پس از این بازی تصمیم می‌گیریم. اگر برنامه‌ای که به ذوب‌آهن دادیم بتوانند عملی کنند، در این تیم می‌مانم. در غیر این‌صورت به گزینه‌های دیگر فکر می‌کنم. من دعا می‌کنم، تراکتور و سپاهان به روزهای خوب‌شان برگردند. من بخشی از عمرم و خاطرات خوبم را در این دو شهر گذراندم. حیف است این دو تیم در این شرایط باشند. الان که شرایط این دو تیم را می‌بینم ناراحت می‌شود. این دو تیم نمادهای شهرشان هستند.

سرمربی ذوب‌آهن در واکنش به انتقاد برخی افراد به محکم بازی‌ کردن ذوب‌آهن مقابل استقلال گفت: "گر مرید راه عشقی فکر بدنامی مکن". این‌جا عشق یعنی خداوند. اگر کارت برای خدا باشد دیگر مهم نیست که بقیه افراد چه می‌گویند. در جایی که کار می‌کنیم و حقوق می‌گیریم، ناموس ورزشی ما است. باید با همه وجودمان کار کنیم. متاسفانه افرادی هستند که مسائلی که در شان و شخصیت خودشان است، به دیگران نسبت می‌دهند و توهین می‌کنند. ما بازی رفت با استقلال، دفاع چپ‌مان را بیرون کشیدیم و قاسم حدادی‌فر را به زمین آوردیم. فوتبال یک بازی درگیر شونده است. البته من برای داریوش شجاعیان آرزوی سلامتی می‌کنم. در فیلم این صحنه مشخص است که کسی از ما در مصدومیت شجاعیان دخالت نداشت. فرهنگ استقلال این نیست. من حتی در آن بازی به شفر به خاطر قهرمانی تبریک گفتم.

قلعه‌نویی افزود: یکسری افراد به فکر منافع‌شان هستند و بارها و بارها به باشگاه استقلال خیانت Cheat کردند. اگر نیاز باشد از ۲۰ سال پیش با اسناد این افراد را معرفی می‌کنم. دو نفر از عوامل آن‌ها را شناسایی کردیم. همان افراد پدر منصوریان را درآوردند. هرکس امروز صعود کرد مبارکش باشد. من به پرسپولیسی‌ها هم تبریک می‌گویم که دیشب توانستند صعود کنند.

کدخبر: 380432 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟