امیر عابدزاده: پدرم منبع ثابت الهام‌بخشی برای من است

سایت پرتغالی «observador.pt» در گزارشی نوشت؛ اگر تیم فوتبال پورتو به دنبال حفظ صدرنشینی برای یک هفته دیگر است، باید دروازه خونسردترین دروازه‌بان لیگ را در بازی امروز (یکشنبه) باز کند و آن کسی نیست جز امیر عابدزاده، پسر اسطوره جام جهانی.

امیر عابدزاده که زمانی در تیم ماریتیمو ذخیره چارلز بزریلی بود و اکنون دروازه‌بان اول این تیم پرتغالی به شمار می‌رود، گفت‌وگویی با این سایت پرتغالی داشته است.

* متوجه شدم که پدرت یکی از قهرمانان تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی 1998 بوده است...

(با لبخند) بله، همه این را به من می‌گویند.

* در سال 1998 چند ساله بودی؟

پنج ساله بودم، تنها پنج سالم بود.

* چیزی از آن روزها به خاطر داری؟

یادم می‌آید که تعدادی در خانه ما جمع شده بودند و بازی را از تلویزیون تماشا می‌کردند. هیجان آن روزها را به خاطر دارم، اما نمی‌توانم جزییات آن روزها را به یاد بیاورم، اینکه بازی‌ها چطور بود، چطور پدرم از دروازه‌ تیم ملی دفاع کرد و گل‌ها چطور بود. مردم در مورد پدرم چیزهایی به من می‌گویند، از بازی برگشت پلی‌آف در استرالیا که ایران شکست 2 بر صفر را با تساوی 2- 2 عوض کرد، نتیجه‌ای که برای صعود به جام جهانی کافی بود.

* و سپس؟

ایران یکی از بازی‌های خود در جام جهانی 1998 را برد.

* برد مقابل آمریکا، درست است؟

بله، برتری 2 بر یک ایران مقابل آمریکا و دوباره پدر من عملکردی شگفت‌انگیز در آن دیدار داشت. همه در مورد آن بازی با من صحبت می‌کنند و می‌گویند که پدرت در آن بازی فوق‌‌العاده بود.

* و واکنش تو به این تمجیدها از پدرت چیست؟

احساس غرور می‌کنم. داشتن چنین پدری منبع ثابت الهام‌بخشی است. من علاقه‌ام به فوتبال را مدیون پدرم هستم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 376568 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟