موریت جهانبخش، تاریخ‌سازی با تیم ملی در جام جهانی

سایت ESPN یا همان ساکرنت در گزارشی نوشت: دفاع ایران در مسابقات انتخابی جام جهانی 2018 در منطقه آسیا به تیتر یک اخبار تبدیل شد و در 10 بازی نهایی مرحله انتخابی فقط 2 گل خورد. اما جهانبخش فردی است که می تواند تیم ملی را برای اولین بار به دور دوم ببرد. زیرا این بازیکن 24 ساله یکی از آماده ترین بازیکنان اروپا است.

این وینگر قدرتمند و سریع با 18 گل صدرنشین جدول برترین گلزنان لیگ هلند است. هت تریک (و پاس گل) هفته گذشته او در پیروزی 4-3 آلکمار برابر ویتسه این تیم را در کورس رسیدن به نایب قهرمانی و ورود به لیگ قهرمانان اروپا حفظ کرد. این عملکردی بود که نشان داد این بازیکن با استعداد در اوج آمادگی قرار دارد.

این گزارش در ادامه به نحوه به ثمر رسیدن سه گل جهانبخش در این بازی پرداخت و در ادامه نوشت؛

فان دی بروم، مربی آلکمار و طرفداران آلکمار با تحسین شاهد چنین عملکردی بودند.

بروم گفت: "من هرگز در مورد افراد صحبت نمی کنم، اما بعد از چنین مسابقه ای امشب، می توانم این کار را بکنم.او بازیکن فوق العاده ای است، اما برای من به عنوان یک مربی ممکن است حتی مهمتر از همه این باشد که او انسانی بسیار خوب است ... فوق العاده است که او را در تیم خود داریم. جهانبخش با سه گل زیبا و یک پاس گل برترین گلزن شده و این درحالی است که او یک وینگر راست است. "

ساکرنت با اشاره به بازی روز یکشنبه آلکمار و آژاکس می افزاید:

با توجه به آمادگی جهانبخش، آژاکس نگران خواهد بود - همانطور که حریفان ایران در جام جهانی یعنی مراکش، اسپانیا و پرتغال نگران هستند. سال 2014، تیم ملی کمی بدشانس بود که فقط یک امتیاز از گروه سخت خود شامل نیجریه، آرژانتین و بوسنی و هرزگوین به دست آورد. اما این تیم ایران تیمی متفاوت است و این جهانبخش،جهانبخش دیگری است. او که در آن زمان 20 ساله بود در بازی های جام جهانی برزیل فقط 49 دقیقه بازی کرد.

در روسیه انتظارات از او بیشتراست. جهانبخش که در حال حاضر پنجمین فصل حضورخود را در هلند تجربه می کند، در تمام 10 بازی ایران در دور سوم مرحله انتخابی بازی کرد. ایران به کمک دفاعی که در 9 بازی اول هیچ گلی دریافت نکرد ، به سوی روسیه حرکت کرد و به همین ترتیب عنوان برترین تیم آسیا را به دست آورد. قدم بعدی برای ایران این است که از قهرمانان سال 1998 خود الگو بگیرد و در یک بازی پیروز شود و امیدوار به صعود به دور بعد باشد.

در ایران، جهانبخش با مهدی مهدوی کیا مقایسه می شود، بازیکنی که بیش از 100 بار برای تیم ملی بازی کرده است و در جام جهانی 1998 در آن پیروزی معروف برابر ایالات متحده گلزنی کرد. مهدوی کیا همچنین 12 سال در بوندسلیگا بازی کرد و به جهانبخش جوان توصیه کرد تصمیم شجاعانه ای بگیرد و ایران را ترک کند و به هلند برود.

جهانبخش می تواند برای نسل جدیدی از هوادارانی که تابستان امسال بازی های ایران را تماشا خواهند کرد،الهام بخش باشد.

وی گفت: "من هنوز صعود ایران به جام جهانی 1998 را به یاد دارم،آن بازی به یاد ماندنی برابر استرالیا که ما 2-2 مساوی شدیم و به جام جهانی راه یافتیم.همچنین آن زمان بود که ، به عنوان یک کودک شش ساله، متوجه شدم فوتبال و جام جهانی بسیار مهم هستند."

برای ایران فوتبال بسیار مهم است. این کشور دوستدار فوتبال همواره علاقه و استعداد داشته، اما به ندرت، مانند امروز تا این اندازه قدرتمند بوده است. جهانبخش برای نشان دادن آمادگی ویرانگر خود بیش از حد آماده است. حالا زمانش فرا رسیده است.

درست همانطور که محمد صلاح، بازیکن برجسته انگلیس در این فصل، با اعتماد به نفس به روسیه خواهد آمد تا مصر را به مرحله حذفی برساند، جهانبخش هم می تواند همین کار را برای ایران انجام دهد.

اگر او بتواند این کار را انجام دهد، طرفداران آزد مطمئنا با افتخار با او برخورد می کنند، حتی با علم به این که جام جهانی خوب به این معنی است که او این تیم را ترک خواهد کرد.

بر اساس گزارش ها تیم هایی که به جذب این بازیکن ابراز علاقه کرده اند، تیم های بزرگی هستند.این روزها از ناپولی صحبت می شود ، اما شایعه ای وجود دارد مبنی بر این که جهانبخش می خواهد راه هموطنانی مانند علی دایی، علی کریمی و وحید هاشمیان را دنبال کرده و به بایرن مونیخ بپیوندد.

هیچ کدام از این اسطوره ها واقعا در بایرن ستاره نشدند، اما جهانبخش چیزی دارد که او را به موفقیت می رساند، هر چند، ماموریت اول او این است که با ایران تاریخ ساز شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 376102 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟