تاج: کارخانه بازیکن سازی در فوتسال بانوان و آقایان ایجاد شده است

مراسم رونمایی از حامی مالی تیم ملی فوتسال بانوان چهارشنبه (5 اردیبهشت) در مرکز ملی فوتبال برگزار شد. در این مراسم تاج رئیس فدراسیون فوتبال، ساکت دبیر کل این فدراسیون، کفاشیان نایب رئیس اول فدراسیون و چند تن از اعضای تیم ملی فوتسال بانوان حضور داشتند.

تاج رئیس فدراسیون فوتبال در این مراسم گفت: یکی از حرکت هایی که باید دنبال کنیم، حمایت جدی از فوتسال است. فوتسال ایران در رنکینگ دنیا مقام بسیار خوبیدارد، در جهان مقام سوم و در المپیک مقام ششم را داریم. در فوتسال بانوان کارهای جدی انجام شده است، باید به رقابت های قهرمانی آسیا برویم و از مقام‌مان دفاع کنیم.

او ادامه داد: کار مدونی در فوتسال انجام شده است و وقتی در تمرین تیم ملی حاضر بودم دیدم که 4 رده بزرگسال، امید، تیم ملی ب و جوانان فوتسال در بخش آقایان داریم. در واقع یک کارخانه‌ی بازیکن سازی ایجاد شده است که از نقاط مختلف کشور در تیم ملی حضور دارند. در تیم ملی بانوان هم وضع به همین شکل است.

تاج در مورد فوتسال بانوان گفت: دو موضوع برایمان اهمیت دارد یکی بحث بانوان و دیگری عنوان‌هایی است که باید در این بخش به دست آوریم.

او ادامه داد: توسعه ورزش Sport بانوان جزو سیاست های فدراسیون فوتبال، ای اف سی و فیفا است. یکی از توصیه های رئیس فیفا این بود که بخش بانوان در همه زمینه ها فعال شود. و این موضوع در دستور کار فدراسیون ها هست.

رئیس فدراسیون فوتبال در ادامه بیان کرد: تیم فوتسال بانوان شنبه به مسابقه های قهرمانی آسیا اعزام می شود و آقای کفاشیان زمینه خوبی را فراهم کردند که بازی ها به بهترین شکل انجام شود. امیدواریم بتوانیم قهرمان شویم و از عنوانمان دفاع کنیم.

هم‌چنین ساکت دبیر کل فدراسیون فوتبال هم در این مراسم گفت: بدون تردید گستره ای از مردم، شرکت ها و صنایع مختلف و رسانه ها یار دوازدهم تیم های ملی هستند. به جهت شرایط خاصی که تیم ها و لیگ بانوان دارد تلاشمان بر این بوده است که بستری را برای حضور شرکت هایی که علاقه مند به کار در حوزه ورزش بانوان هستند فراهم کنیم.

علی کفاشیان نایب رئیس اول فدراسیون فوتبال دیگر سخنران این مراسم بود که در مورد تیم ملی فوتسال بانوان گفت: دو سال و نیم پیش وقتی برای اولین بار به مسابقه های آسیایی اعزام شدیم خانم ها توانستند اول شوند. آن زمان مقطعی بود که درسطح جهان فکر می کردند خانم ها در ایران فعالیتی ندارند و در خانه هایشان هستند. ولی وقتی خانم ها اول شدند، ای اف سی در برآوردی که داشت متوجه شد بیش از 890 هزار بیننده این مسابقه ها را دیده بودند و یکی از مسابقه های پربیننده بازی ایران و مالزی بود.

او ادامه داد: بعد از آن مسابقه ها این خط که خانم های ایران فعال نیستند شکست. این یعنی فدراسیون فوتبال کار بزرگ فرهنگی را در سطح اسلام انجام داد که خیلی ارزشمندتر از مدالی بود که کسب کرد.

کفاشیان در توضیح مطرح شدن فوتسال بانوان ایران به مسابقه‌های گوآتمالا اشاره و بیان کرد: در این مسابقه‌ها پنج تیم را از جهان انتخاب کردند که یکی تیم ایران بود. بعد از اینکه گفتیم بودجه نداریم و در این بازی ها شرکت نمی‌کنیم، 700، 800 هزار کمپین درست شد که باید تیم ملی بانوان شرکت کنند. این باعث شد که در همان زمان رئیس جمهور به ما زنگ زدند و ماموریتی خاص به وزارت خارجه دادند که تیم باید شرکت کند. یعنی می خواهم بگویم حائز اهمیت بودن ورزشی اش خیلی کمتر از ارزش معنوی آن است.

او ادامه داد: امروز فوتسال‌مان روند خوبی را دارد. خانم مظفر بهترین مدرس آسیایی برای خانم ها است. خانم شهریاری که ناظر اصلی مسابقه ها هستند و در واقع فوتسال آسیا را ایران هدایت می کند.

کفاشیان در پایان صحبت هایش خطاب به اسپانسر چینی تیم ملی بانوان گفت: اسپانسر تیم ملی به عنوان حامی به بخش بسیار بزرگی قدم گذاشته است. فقط جوایز چینی نباشد، نقدی باشد!

در این مراسم قراردادی بین فدراسیون فوتبال ایران و شرکت چینی زرین به عنوان حامی تیم ملی فوتسال بانوان امضا شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 375610 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟