سرخابی‌ها در صدر بهترین‌های آسیا

در حالی که تنها یک هفته تا پایان مرحله گروهی رقابت های لیگ قهرمانان آسیا 2018 باقی مانده است تکلیف دو تیم پرسپولیس و استقلال Esteghlal برای صعود به مرحله بعد روشن شده است و وضعیت ذوبی ها نیز به بازی پایانی بستگی دارد و البته تراکتوری ها نیز از صعود به یک هشتم نهایی قطع امید کردند. در این میان بازیکنانی که غالبا در جمع یاران برانکو و شفر و قلعه نویی حضور دارند موفق شدند تاثیر خود را در بازی های تیم های شان بگذارند و به عنوان بازیکنان ارزشمند تیم های ایرانی در این دوره از رقابت ها لقب بگیرند.
با بررسی ارزشمندترین بازیکنان ایرانی حاضر در لیگ قهرمانان آسیا 2018 همراه "ورزش سه" باشید:
اول – فرشید اسماعیلی، استقلال – 5 امتیاز
هافبک آبی پوشان در بازی هایی که برای آبی پوشان به میدان رفته موفق شده تاثیر بالایی در پیروزی های به دست آمده بگذارد. اسماعیلی در پنج هفته ابتدایی این بازی ها موفق شد خود را به عنوان بهترین گلساز لیگ قهرمانان معرفی کند. اسماعیلی 4 پاس گل در بازی های استقلال مهیا کرد و در این میان موفق شد 1 ضربه پنالتی منجر به گل برای تیمش به دست بیاورد. او در بازی برابر الهلال، الریان و العین(2 بار) با پاس های خود مقدمات گلزنی را فراهم آورد و در بازی برابر العین نیز موفق شد یک ضربه پنالتی به دست بیاورد.
دوم – مامه تیام، استقلال – 4 امتیاز
مهاجم خارجی استقلالی ها را می توان پدیده این تیم در لیگ قهرمانان آسیا دانست. تیام که تنها یک بازی می خواست تا خود را نشان دهد روند گلزنی های خود را از دیدار برابر الهلال آغاز کرد و سپس در بازی برابر العین(3 بار) در رفت و برگشت موفق شد تعداد گل های خود را به عدد 4 برساند تا یکی از بازیکنان صدرنشین در جدول گلزنان قرار بگیرد. تیام که بازی اخیر استقلالی ها را به دلیل مصدومیت از دست داد تنها 3 گل با بازیکن آقای گل فاصله دارد.
دوم – علی علیپور، پرسپولیس – 4 امتیاز
مهاجم اول پرسپولیسی ها همانطور که پیش بینی می شد در بازی های آسیایی نیز برای این تیم درخشید. او تاکنون توانسته 3 بار گلزنی کند و 1 ضربه پنالتی منجر به گل نیز به دست بیاورد. علیپور که در لیگ برتر عنوان آقای گلی را یدک می کشد در لیگ قهرمانان در بازی برابر نسف قارشی(2 بار) و الوصل موفق شد دروازه حریف را باز کند تا تنها بازیکن سه گله ایرانی در جدول گلزنان باشد.
سوم – مرتضی تبریزی، ذوب آهن – 3 امتیاز
مهاجم گلزن اصفهانی ها در ادامه روند موفقیت آمیز خود در لیگ برتر، در لیگ قهرمانان نیز برای این تیم گلزنی می کند. تبریزی که پیش از آغاز مرحله گروهی و در بازی پلی آف دو بار موفق شده بود دروازه تیم هندی را باز کند، در مرحله گروهی نیز توانست 3 بار با ضربات دقیق خود دروازه حریف را باز کند. تبریزی تاکنون دو بار دروازه الوحده امارات و یک بار دروازه تیم لوکوموتیو را باز کرده است.
سوم – محمدرضا حسینی، ذوب آهن – 3 امتیاز
هافبک تکنیکی ذوبی ها یکی از اضلاع موفقیت این تیم است. او که در بازی های لیگ نیز یکی از مهره های مهم قلعه نویی محسوب می شود در لیگ قهرمانان آسیا نیز اثرگذاری خود را به نمایش گذاشت. حسینی که در بازی روز گذشته برابر الدحیل و در صورت دقت بازیکنان دیگر می توانست بر تعداد پاس های خود بیفزاید اما این اتفاق نیفتاد تا او تاکنون 2 پاس گل و 1 گل را در کارنامه خود ثبت کند.
* توضیح جدول:
بازیکنان به ازای هر گل و پاس گل یک امتیاز مثبت به دست می آورند. به ازای دریافت هر پنالتی در صورت گل شدن یک امتیاز و در صورت از دست رفتن نیم امتیاز نصیب بازیکن پنالتی گیر می شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 370603 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟