رونالدو فرا زمینی و پایان راه برای بوفون

رئالی ها در حالی با سه گل توانستنداز زمین خارج شوند که هنوز بازی برگشت در مادرید در انتظار یوونتوس و مردان مکس‌آلگری خواهد بود.
بازی دیشب، نمایش فوق‌العاده رئال‌مادرید و نمایش دور از انتظار یوونتوس را نشان داد و رونالدو، با درخشش خود تیتر اول همه سایت‌ها و مجلات و نشریات شد؛ اما از این بازی جذاب چه نکاتی را یاد گرفتیم؟
رونالدو از سیاره دیگری آمده
رئال‌مادرید در لیگ قهرمانان اروپا بازی می‌کرد و اگر شما یک هوادار واقعی فوتبال باشید، حتی بدون اینکه نام حریف را بدانید، می‌توانستید این موضوع را نحوه بازی کهکشانی‌ها حدس بزنید. در شرایطی که تنها 3 دقیقه از بازی نگذشته بود؛رونالدو Ronaldo همچون فینال کاردیف، گل اول بازی را به ثمر رساند اما این بار، بدون مزاحم و حتی بدون یک مدافع که او را تحت فشار قرار دهد. شرایط مهیا بود و رونالدو هم مانند بازی رفت، درخشید و توپ را وارد دروازه بوفون کرد!
تنها دو دقیقه و چهل و شش ثانیه از بازی سپری شده بود که رونالدو، جلوتر از بنزما، بارزالی و کیلینی، دروازه بوفون ناکام را باز کرد تا بیانکونری خیلی زود در مقابل چشمان هوادارانش عقب بیفتد. گل اول رونالدو، هشتمین گل او به بوفون بود؛ مرد تکرار نشدنی دروازه بانوی‌پیر و تیم ملی ایتالیا، اکنون دیگر همان همیشگی نیست. رونالدو در مقابل بوفون، 9 شوت را روانه دروازه کرده است که از این تعداد، هشت ضربه به گل تبدیل شده‌است؛ یک آمار فوق‌العاده برای رونالدو و یک آمار بد برای جیانلوییجی بوفون! بوفون اجازه ثبت یک رکورد فوق‌العاده را داد. رونالدو برای دهمین بار متوالی در لیگ قهرمانان اروپا گل زد تا رودفن نیستلروی را از این نظر، جای بگذارد. رونالدو در تمامی بازی‌های این فصل لیگ قهرمانان اروپا و بازی فینال فصل گذشته موفق به گلزنی شده است.
از همه این‌ها که بگذریم، گل دوم رونالدو همه را متعجب می‌کند. پرواز بلند 2 متر و 38 سانتی‌متری فوق‌ستاره پرتغالی در مقابل چشمان بوفون 40 ساله، باعث شد تا یکی از زیباترین گل‌های فصل و حتی تاریخ لیگ قهرمانان اروپا در شهر تورین به ثمر برسد؛ گلی که باعث شد هم زیدان تعجب کند و هم رونالدو در تورین و در خانه رقیب، مورد تشویق هواداران تیم راه‌راه پوش تورینی قرار بگیرد. یک بار دیگر به گل نگاه کنید و پس از آن، تا چند دقیقه به این فکر کنید که کریستیانو‌رونالدو یک زمینی است یا از سیاره دیگری آمده است؟ بی تردید او از سیاره‌دیگری آمده است تا به ما زمینی‌ها نشان دهد که یک فرازمینی، می‌تواند چگونه گل بزند و فوتبال بازی کند!
همیشه ریسک‌کردن جواب نمی‌دهد آقای آلگری
مکس آلگری، مربی تاکتیسین تیم اول شهر تورین، تیمش را با سیستم 2-4-4 عجیبی به میدان فرستاد که در آن، الکس‌ساندرو و داگلاس‌کاستا، به عنوان دو وینگر بیانکونری بازی می کردند. تاکتیک آلگری، همانند تاکتیک زیدان بود و این کار، یک اشتباه بزرگ! او آمده بود تا با کپی برداری از روی دست زیزو، عرصه را بر قو‌های سپید تنگ کند. او می‌خواست تا با این سیستم به میدان برود و در نهایت، بازیکن پست شماره 10 تیمش، تفاوت‌ها را رقم بزند اما این اتفاق نیفتاد.
اما زیدان، دست آلگری را خوانده بود و تیمش را با سیستم 2-1-3-4 به میدان فرستاد تا همانند بازی فینال فصل گذشته در کاردیف، درس بزرگی به آلگری بدهد. بازیکنان آزاد کهکشانی‌ها یعنی کریستیانو رونالدو و ایسکو، توانستند تا از خط دفاع نه‌چندان مستحکم یوونتوس عبور کنند و بانوی‌پیر خسته را آزار دهند و در نهایت، برد با اختلاف سه گل در شهر تورین، نصیب کهکشانی‌ها شود.
دیبالا همه را ناامید کرد
در روز‌های اخیر، همه از دیبالا حرف می‌زدند و عده‌ای، او را مسی جدید می‌نامیدند و دیگر افراد، او را در کمترین حالت، شایسته حضور در ترکیب آرژانتین و بازی‌کردن در کنار بازیکنان بزرگ می‌دانستند. همه دیبالا را بازیکن خوبی می‌پنداشتند و حقیقت نیز چنین است؛ اما نه به آن شدتی که مردم فکر می‌کنند!
او استعداد خارق‌العاده‌ای دارد اما یک مشکل بزرگ، او را در راه پیشرفت تهدید می‌کند؛ زمانی که همه به او نیازمندند و چشمشان را به ساق پای او معطوف می‌کنند، او دیگر نمی‌تواند عملکرد خوبی ارائه دهد. او در بازی قبلی مقابل تاتنهام در ومبلی، فوق‌العاده بود و عامل اصلی حذف سفید‌های زنبقی! اما در بازی دیشب مقابل کهکشانی‌ها و زمانی که آلگری به درخشش او احتیاج داشت؛ او یک بازی نه‌چندان خوب را به نمایش گذاشت. او بسیار تلاش کرد اما نتوانست از زیر بار فشار‌ها بیرون بیاید و کار به جایی رسید که داگلاس کاستا هم عملکردی بهتر نسبت به پائولو دیبالا داشت! تنها کاری که دیبالا در بازی دیشب انجام داد؛ دایو زدن و تلاش برای کسب ضربه پنالتی بود که سبب یک کارت زرد برای این ستاره آرژانتینی شد اما بدترین حرکت دیبالا، ضربه کونگ‌فویی او به بدن دنی‌کارواخال بود.
این ضربه در حالی زده شد که سرخیو راموس دیدار برگشت را از دست داده بود و بازی همچنان 2-0 بود و همچنان کورسوی امیدی، هرچند اندک برای صعود یوونتوس وجود داشت اما اخراج دیبالا به دلیل آن ضربه خطرناک به بدن کارواخال، آب سردی بر پیکر همه بود. حالا دیگر صعود یوونتوس تقریبا تمام شده است و رویا‌های دیبالا برای حضور در جام‌جهانی نیز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.
دیبالا اگر می‌خواهد به بازیکن بزرگی تبدیل شود، باید نمایش هایی همانند بازی مقابل بارسلونا در سال گذشته را ارائه دهد نه نمایشی مانند دیدار دیشب!
ایسکو؛ جادوگری با توپ
پس از به نمایش گذاشتن یک هت تریک فوق‌العاده در شب تحقیر آلبی‌سلسته در مقابل لاروخا، ایسکو صحبت‌هایی مبنی بر اینکه او در مادرید، فرد محبوب زیدان نیست را مطرح کرده بود که این مسئله، به نظر می‌رسید در بازی با لاس‌پالماس و قرارنگرفتن ایسکو در ترکیب نیز به سوی جدی شدن پیش می‌رود اما زیدان، به دنبال این بود که مطمئن شود که ایسکو می‌تواند با آمادگی کامل در مقابل یوونتوس به میدان برود.
ایسکو بازی را به عنوان بازیکن فیکس شروع کرد و پس از رونالدو، می‌توان گفت که بهترین بازیکن رئال‌مادرید بود. او یک جادوگر واقعی است و وقتی که پایش به توپ برخورد می‌کند؛ سخت می‌توان توپ را از او پس گرفت. او گل اول را با جاگذاشتن رودریگو بنتاکور به ثمر رساند تا از همان ابتدا نشان دهد که شب سختی را برای مدافعین یووه، تدارک دیده است. انتخاب ایسکو برای این بازی، تاکتیک‌های آلگری را هم به هم ریخت تا این مربی ایتالیایی، شکست سنگینی را متحمل شود.
بوفون به پایان راه رسیده
هیچ کسی دوست ندارد که این را بر زبان بیاورد اما اگر بخواهیم واقع‌بین باشیم، بوفون دیگر تمام شده است و باید خداحافظی کند! در حقیقت نمایش‌های او در این فصل لیگ قهرمانان اروپا چندان خوب نبوده است. او در بازی دور قبل مقابل تاتنهام در ومبلی، نمایش نه‌چندان مناسبی داشت و با کمک بارزالی و کیلینی، یک صعود خوب را تجربه کرد اما این بار، کیلینی و بارزالی در مقابل رونالدو، حرفی برای گفتن نداشتند تا بوفون نیز به مشابه آنان، کاری از پیش نبرد.
و دیشب هم برای باری دیگر، بوفون پیر به نظر می‌رسید. درست است که او در مقابل گل‌اول کریستیانو، نمی‌توانست کاری را از پیش ببرد اما گل دوم این فوق‌ستاره پرتغالی با اشتباه او در خروج از دروازه و به هراس انداختن جورجو کیلینی به ثمر رسید تا رئال‌مادرید، اختلاف را به دو گل برساند. بوفون بسیار خوش‌ شانس بود که دو بار هم تیرک دروازه، مانع از گلزنی شاگردان زیدان شد و در غیر این صورت، شکست یوونتوس بسیار عجیب و تحقیرآمیز می‌شد. گل سوم نیز با خروج زودهنگام بوفون و نبود او در درون دروازه به ثمر رسید تا مارسلو، حساب کار را سه بر صفر کند. حالا بوفون در کنار مانوئل نویر و یوهان ویلند با دریافت 9 گل از رونالدو، رکورددار گل‌خوردن از این فوق‌ستاره پرتغالی در تاریخ لیگ قهرمانان اروپاست.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 370565 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟