اعتراض ذوبی‌ها به پنالتی که داور نگرفت + عکس

ذوب آهن در حالی روز گذشته مقابل الدحیل قطر با نتیجه یک بر صفر شکست خورد که به نظر می رسید داور بازی نقش زیادی در رقم خوردن این نتیجه داشت. در جریان مسابقه روز گذشته دو صحنه مشکوک وجود داشت که به گواه اکثر کارشناسان در صحنه اول داور باید یک پنالتی به سود ذوب آهن اعلام می کرده است.
در دقیقه 24 بازی به نظر می رسید لکونته دروازه بان تیم الدحیل با استوک به دست و شانه محمدرضا حسینی ضربه می زند که داور از این صحنه چشم پوشی کرد و خطایی نگرفت تا کار شاگردان امیر قلعه نویی برای رسیدن به گل سخت شود.
در این صحنه حسینی روی پاس عمقی هم تیمی خود پشت خط دفاع الدحیل صاحب توپ شد و در موقعیتی تک به تک با دروازه بان قرار داشت. در ادامه امین لکومته، گلر تیم الدحیل پای خود را بیش تر از حد معمول بالا آورد و با کف پا ضربه ای به بازیکن تیم ذوب آهن زد اما داور نه تنها پنالتی نگرفت که خطای بازیکن ذوب آهن را گرفت تا اعتراض امیر قلعه نویی را به همراه داشته باشد.
البته با بررسی برخی عکس ها این تصور را هم می شود کرد که حسینی قبل از اینکه توپ به دروازه بان الدحیل برسد روی او خطا کرده و ضربه ای که لکونته به بازیکن ذوب آهن زده نیز بعد از دریافت توپ توسط او بوده است. با این حال بی احتیاطی که این دروازه بان قطری انجام داد، می توانست خطر جدی برای حسینی به همراه داشته باشد و باعث مصدومیت شود. ضمن اینکه انتظار می رفت داور با وجود اینکه توپ کاملا در اختیار لکونته بود خطای او را روی حسینی اعلام کند و یک پنالتی به سود ذوب آهن بگیرد اما این اتفاق رخ نداد.
این بازی البته صحنه مشکوک دیگری نیز داشت. جایی که در زمان پیش بودن تیم الدحیل در دقایق پایانی مرتضی تبریزی در محوطه جریمه الدحیل، توسط بازیکن حریف سرنگون شد و ذوب آهنی ها اعتقاد به پنالتی داشتند اما داور باز هم اعتقادی به خطا نداشت.
باید دید کمیته داوران کنفدراسیون فوتبال آسیا در قبال داور سریلانکایی و تصمیماتش چه تصمیمی خواهد گرفت. هرچند که به نظر می رسد مسئولان ذوب آهن هم اعتراض خود را به AFC ارسال کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 370484 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟