از کاردیف تا تورین؛ سایه انتقام بر سر کهکشانی ها

تاریخ به ما می گوید که در تک بازی ها بین رئال و یوونتوس مثل دو فینال لیگ قهرمانان 1998 و 2017، این رئال بوده که برنده از زمین خارج شده ولی در مراحل حذفی که دو بازی رفت و برگشت تعیین کننده تیم صعود کننده بوده، یوونتوس موفق تر از رئال مادرید عمل کرده است.
امشب در تورین، بازی رفت یک چهارم نهایی بین یووه و رئال برگزار خواهد شد یعنی 10 ماه پس از فینال فصل گذشته در کاردیف که با پیروزی 4-1 کهکشانی ها به اتمام رسید.
اما رئال و یووه نسبت به فینال کاردیف چه تغییراتی را به خود دیده اند؟
1- یوونتوس امشب بدون بونوچی و دنی آلوس پای به بازی خواهد گذاشت. بونوچی راهی میلان شده و آلوس نیز به پی اس جی پیوست. دی شیلیو و مارکیزیو از ابتدا به میدان خواهند رفت؛ ضمن اینکه احتمال بازی کردن ساندرو و نیمکت نشینی ماندژوکیچ نیز بالاست.
در جبهه رئال، این تیم احتمالا با همان یازده بازیکن فینال کاردیف پای به میدان می گذارد. البته هنوز مشخص نیست که از بین ایسکو، بیل یا آسنسیو کدام از ابتدا در ترکیب قرار می گیرد.
2- بر خلاف 10 ماه پیش، لوکاس واسکز حداقل روی نیمکت حضور خواهد داشت. زیدان در بازی فینال، لوکاس را راهی سکوها کرده بود. علاوه بر لوکاس، ینیز، په په، خامس، ماریانو و کوئنترائو هم جایی در فهرست 18 نفره نداشتند. لوکاس در این فصل معادلات را به هم زده و با درخشش فوق تصور خود، حتی در دو بازی برابر پی اس جی نیز فیکس بود.
3- رئال بر خلاف فینال کاردیف که با یدک کشیدن عنوان قهرمانی لالیگا پای به میدان گذاشته بود، این بار با 13 امتیاز اختلاف نسبت به بارسا به فاصله 8 هفته تا پایان رقابت ها، عملا شانسی برای قهرمانی ندارد. در سوی دیگر یوونتوس با 4 امتیاز اختلاف نسبت به ناپولی، صدرنشین لیگ ایتالیاست و در مسیر فتح هفتمین اسکودتوی متوالی خود قرار دارد. یووه در بازی فینال فصل گذشته نیز قهرمانی خود در سری آ را مسجل کرده بود.
4- ابن بار بر خلاف فینال، شاهد دو بازی بین دو تیم خواهیم بود. رئال در کاردیف 4-1 پیروز شد اما امشب مهمترین هدفش گلزنی در تورین و کسب نتیجه ای مطلوب است. بازی تعیین کننده در برنابئو خواهد بود. البته سه سال پیش رئال هرچند در تورین گلزنی کرد اما 2-1 باخت و در بازی برگشت با تساوی 1-1 حذف شد و به فینال نرسید.
5- رئال در فینال کاردیف با شانس 1.8 به 1 امید اول قهرمانی بود و شانس یوونتوس 2.2 به 1 پیش بینی شده بود. برای این بازی هم شانس رئال بیشتر از یوونتوس ارزیابی شده است. در بازی امشب رونالدو Ronaldo برای رئال و دیبالا برای یوونتوس تعیین کننده ترین بازیکنان هستند و باید دید کدام یک موفق تر عمل می کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 370227 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟