استقلال و ذوب‌آهن چگونه در آسیا به هم می‌خورند؟

بعد از اینکه صعود استقلال Esteghlal به دور حذفی لیگ قهرمانان آسیا قطعی شد، حالا ذوب آهن هم شانس مناسبی برای رسیدن به مرحله بعدی این مسابقات دارد. نکته مهم اما احتمال بالای رویارویی این دو تیم در مرحله یک هشتم نهایی است تا عملا در این دور یک تیم ایرانی کنار برود.
استقلال در گروه D رقابت های لیگ قهرمانان آسیا روز گذشته الریان قطر را دو بر صفر از پیش رو برداشت تا 9 امتیازی شود و صعود خود را به دور بعدی قطعی کند. مساله مهم اما درباره صدرنشینی آبی ها است.
صدرنشینی استقلال در این گروه به نتیجه ای که در بازی با الهلال کسب می کند و همچنین بازی العین امارات- الریان قطر بستگی دارد. اگر استقلال در مسابقه آخر خود الهلال را مثل بازی رفت شکست دهد،با 12 امتیاز به عنوان تیم نخست گروه به دور بعدی می رسد. در این صورت هر نتیجه ای در بازی دیگر گروه رخ بدهد، تاثیری در صدرنشینی آبی های پایتخت ندارد.
استقلال اگر با الهلال به تساوی برسد، 10 امتیازی می شود و آن وقت العین امارات می تواند با برتری با اختلاف بیشتر از 2 گل جای این تیم را در صدرجدول بگیرد و در غیراینصورت استقلال باز هم صدرنشین است. البته شکست در این بازی خیلی راحت تر می تواند آبی ها را به رده دوم سقوط Fall دهد. با توجه به اینکه العین 7 امتیازی و الریان 6 امتیازی برای صعود از گروه تلاش خواهند کرد احتمال اینکه یکی از آنها به برتری برسد زیاد است. اگر الریان آن مسابقه را ببرد، استقلال حتی در صورت شکست در برابر الهلال هم صدرنشین می ماند اما در صورت برد العین شرایط فرق می کند و شاگردان وینفرد شفر به عنوان تیم دوم به دور بعدی می رسند.
در گروه B لیگ قهرمانان اما شرایط برای ذوب آهن سخت تر است. شاگردان امیر قلعه نویی از 4 بازی قبلی خود 6 امتیاز به دست آوردند و سایه لوکوموتیو تاشکند و الوحده امارات 3 امتیازی را پشت سر خود احساس می کنند. در این گروه صعود تیم الدحیل با 12 امتیاز قطعی شده است. با این حال ذوب آهن امروز در اصفهان باید با تیم قطری روبه رو شود و در صورت برد در این بازی شانس خود برای صعود را افزایش خواهد داد. ذوب آهن اگر امروز الدحیل را ببرد، 9 امتیازی می شود و در صورتی که در بازی دیگر گروه میان لوکوموتیو و الوحده امارات تساوی حاصل شود، صعود شاگردان قلعه نویی قطعی خواهد شد. از سوی دیگر ذوب آهن در صورت برد با اختلاف 3 گل یا بیشتر و برتری در بازی آخر مقابل لوکوموتیو ازبکستان و شکست الدحیل در مسابقه آخر با الوحده امارات می تواند به عنوان صدرنشین به دور بعدی برسد که البته امری بسیار سخت محسوب می شود.
در چنین شرایطی در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان تیم اول گروه B با تیم دوم گروه D و تیم اول گروه D با تیم دوم گروه B روبه رو خواهند شد که همین مساله شانس تقابل استقلال و ذوب آهن را افزایش می دهد. در صورتی که استقلال بتواند در مسابقه با الهلال نتیجه ای بگیرد که صدرنشینی اش محرز شود، آنوقت ذوب آهن با توجه به اینکه شانس زیادی برای صعود به عنوان تیم دوم دارد، حریف بعدی اش خواهد بود. 
با توجه به اینکه صدرنشینی ذوب آهن در گروه B بسیار سخت خواهد بود، محتمل ترین گزینه برای تماشای یک نبرد تمام ایرانی در یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا این است که استقلال در گروهش اول و ذوب آهن در گروهش دوم شود. اما به هر حال با توجه به اینکه ذوب آهن شانس صدرنشینی هم دارد، استقلال در صورتی که به عنوان تیم دوم به دور بعد برسد، این تقابل ویژه شکل خواهد گرفت.
از سوی دیگر حتی اگر ذوب آهن هم هردو بازی اش را با اختلاف گل بالا ببرد، بعید است الدحیل مقابل لوکوموتیو تن به شکست بدهد و بعید است شاگردان قلعه نویی صدرنشین شوند. پس برای اینکه نبرد ایرانی در دور بعدی شکل نگیرد، استقلال باید در گروه خود دوم شود تا با الدحیل قطر روبه رو شود و در آن صورت ذوب آهن با یکی از تیم های الریان قطر و العین امارات رودررو می شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 370055 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟