فقط سه حرف؛ مسی!

بلوگرانا نمایش همیشگی را نداشت و مردان مونتلا، نمایش بهتری را در مقابل چشمان هوادارانشان به نمایش گذاشتند اما دربازی که حداقل حق سویا، برد و زدن سه گل به کاتالان‌ها بود؛ آن‌ها تنها یک امتیاز را به دست آوردند اما از این بازی، چه نکاتی را فرا گرفتیم؟
1-مسی؛ بهترین مدافع بارسلونا!
در نگاه اول شاید این سخن احمقانه به نظر برسد اما حقیقت‌ این است که نه تنها در بارسلونا، بلکه در تیم ملی آرژانتین نیز، مسی یک نیروی تدافعی مناسب محسوب می‌شود و وظایف دفاعی خود را به خوبی انجام می‌دهد اما نکته اصلی در دفاع مسی از بلوگرانا و آلبی‌سلسته از این نظر نیست و تنها حضور فوق‌ستاره آرژانتینی در زمین، سبب می‌شود تا بازیکنان حریف با احتیاط بیشتری به بازی ادامه دهند زیرا می‌دانند که مسی می‌تواند از هر اشتباه کوچکی، یک گل بسازد و به همین دلیل، احتیاط و استرس برای بازیکنان تیم حریف با حضور مسی، ایجاد می‌شود.
بازی سویا پس از حضور مسی در زمین، گواه این موضوع است. سویا پس از حضور مسی، بازیکنان بیشتری را به دفاع فراخواند تا در مقابل قوه گلزنی و خلاقیت لئو بایستند. البته نمی‌توان بر مونتلا و مردانش از این بابت، خرده‌ای گرفت. ستاره اهل روساریو، پس از ورود به زمین در سه دقیقه، سه موقعیت را خلق کرد و در نهایت و در دقیقه 88، مردان مونتلا را وادار به زانو زدن کرد؛ زانو زدن واقعی! گل تساوی فوق‌العاده در رامون سانچز پیزخوان، هواداران سویا را به سکوت فراخواند؛ به خاطرات بد بازی با فوق‌ستاره‌ها؛ از خاطرات بد کریستیانو تا خاطرات بد لئو!
2-سویا؛ تمام متضادها در این تیم حضور دارند!
سویا در بازی شب گذشته، هم عالی بود و هم افتضاح، هم در دفاع خوب بود و هم بد و در حمله نیز بدین سان! سفید‌پوشان میدان با ارائه یک پرس فوق‌العاده، مدافعان و خط هافبک بارسا را تحت فشار می‌گذاشتند و در خط دفاع نیز با دفاع و یارگیری مناسب و قطع پاس‌های کلیدی آبی و اناری‌ها، عرصه را بر آبی و اناری‌ها تنگ کرده بود.
در حمله، وینگر‌های سویا فوق‌العاده بودند؛ پرجنب و جوش و تکنیکی و مدافعین کناری بارسا، شکست خورده بودند اما خوش‌شانسی بارسا، نبود ویسام بن‌یدر بود. ستاره فرانسوی که قلعه شیاطین‌سرخ را در اولدترافورد نابود کرد؛ در خانه خود حضور نداشت و همین موضوع، سبب نتیجه‌گیری بارسلونا شد. سویا میبایست حداقل سه گل را به ثمر می‌رساند؛ آن‌ها فرصت‌های زیادی را از دست دادند و نتوانستند از توانایی‌های بالای وینگرهای خود، نهایت استفاده را ببرند تا مونتلا، به نتایج ضعیف خود مقابل بالانشینان ادامه دهد. بر خلاف بارسلونا، سویا تا پیش از ورود مسی به زمین، فوق‌العاده بود و توانست فرصت‌های زیادی را خلق کند اما آن‌ها از هیچکدام بهره‌ای نبردند تا در نهایت، مسی و سوارز، به مردان مونتلا درس تمام‌کنندگی بدهند. سویا باید به مصاف بایرن‌مونیخی برود که در بازی دیشب مقابل دورتموند، 6 گل را وارد دروازه این رقیب سنتی خود کرد و خراب‌کردن فرصت‌ها در مقابل بایرن، مانع ادامه شگفتی سازی سویا در لیگ قهرمانان اروپا خواهد شد.
3-بوسکتس؛ کلید خط هافبک بلوگرانا!
در حالی که تمام عناوین خبری در ابتدای بازی در مورد غیبت مسی بود؛ غایب بزرگ میدان سرخیو بوسکتس، هافبک دفاعی فوق‌العاده آبی و اناری‌‌ بود. این بازیکن ملی‌پوش چند هفته‌ای هست که از میادین دور است اما غیبت او در چنین بازی‌هایی به چشم می‌آید. اولین نکته، قدرت بالای او در دادن پاس‌های دقیق است. شاید بازی بوسکتس زیاد به چشم نیاید اما او هنگامی که توپ را در اختیار می‌گیرد، تمام قسمت‌های زمین را نگاه می‌کند و به ستاره‌های بارسا، در بهترین شرایط پاس می‌دهد تا آن‌ها تفاوت‌ها را رقم بزنند و وقتی بوسکتس در زمین نیست، حکما چنین اتفاقی رخ نمی‌دهد! افت کیفیت راکیتیچ و اینیستا در بازی دیشب نیز به خاطر همین نکته بود.
اما از همه مهمتر، بوسکتس یکی از عناصر مهم دفاعی بارسلوناست. گل دوم سویا در شرایطی به دست آمد که شاید با حضور بوسکتس، توپ به موریل نمی‌رسید. هر زمان که سویا تصمیم به حمله می‌گرفت، می‌توانست خطرناک باشد و شاید در حضور بوسکتس، این اتفاقات رخ نمی‌داد. در حقیقت، بوسکتس دومین بازیکن برتر بارسلونا و یکی از بهترین هافبک‌های جهان است.
4-بایرن و رم؛ ناراحت و خوشحال!
شاید با شنیدن جمله‌ای که در پی می‌آید، تعجب کنید. بایرن پس از این بازی باید نگران باشد و رم، کمی خوشحال تر از گذشته! بارسلونا در دفاع فوق‌العاده شکننده نشان داد؛ آن‌ها فرصت‌های زیادی را به سویا دادند و اگر تیم میزبان، ویسام بن‌یدر را در اختیار نداشت، جالوروسی ادین ژکو را در اختیار دارد تا از این فرصت‌ها، نهایت استفاده را ببرد.
اما نکته مهمی که گرگ‌های پایتخت ایتالیا نباید فراموش کنند این است که لیونل مسی، در بیشتر دقایق در بازی نبود و از همه مهمتر، سرخیو بوسکتس نیز در زمین نبود اما هر دوی این بازیکنان در مقابل آس‌رم به میدان خواهند رفت. از سوی دیگر، مصدومیت راجا ناینگولان نیز یک خبر بد برای گرگ‌ها خواهد بود. رم، سابقه تحقیر شدن مقابل بارسلونا را در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا 16/2015، دارد و شاید اگر رمی‌ها نتوانند از ضعف دفاع بارسلونا استفاده کنند؛ باز هم تحقیر شوند.
از سوی دیگر، بایرن‌مونیخ، صدرنشین آلمان که با قدرتی مثال‌زدنی در بازی دیشب مقابل دورتموند، رقیب سنتی خود با نتیجه عجیب 6-0 به پیروزی رسید؛ باید از نمایش امشب سویا، کمی نگران باشد. اما نکته منفی سویا برای بازی در مقابل بایرن‌مونیخ این است که قطعا آن‌ها خسته خواهند شد. سویا در مقابل بارسلونا، از تمام توان خود استفاده کرد و اکنون بازیکنان سویا، در بهترین شرایط روحی و جسمی خود قرار ندارند. 
زیرا سویا تا پیش از حضور مسی در دفاع و حمله فوق‌العاده بود و فرصت‌های زیادی را خلق کرد البته امید بسیار کمی برای دو تیم سویا و رم برای صعود به مرحله بعدی وجود دارد.
5- مسی، بهترین مهاجم بارسلونا!
سخن بالا قطعا به مانند نکته اول، عجیب نیست. مسی، بهترین مهاجم بارسلوناست! آقای گل فعلی لالیگا که در حال رقابت برای کسب کفش طلای اروپا و البته، توپ طلای فوتبال جهان نیز هست در مقابل سویا، فوق‌العاده بود و در تعداد کم دقایق حضور خود در زمین، موفق شد تا سویا و مونتلا را زمین‌گیر کند.
این فوق‌ستاره آرژانتینی نیاز به تمجید و تعریف ندارد. با عنوان مقاله، خاتمه می‌دهیم. فقط سه حرف؛ مسی!برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 369639 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟