فعالیت‌های فدراسیون بدمینتون تشریح شد

به نقل از روابط عمومی فدراسیون بدمینتون، فدراسیون بدمینتون ایران در چند سال اخیر و با مدیریت محمدرضا پوریا رییس این فدراسیون و تیم همراه وی در سال جاری به موفقیت های بسیار با ارزشی دست یافته که تداوم این کار می تواند گام های بلندی در سطح آسیا در این رشته به همراه داشته باشد.
در بلندترین و با ارزش ترین گام می توان قرار گرفتن فدراسیون بدمینتون ایران در گروه طلایی به عنوان سرگروه اشاره کرد که بسیار با اهمیت است. در گروه طلایی فدراسیون بدمینتون ایران به عنوان سرگروه قرار دارد و چهار کشور مالدیو، فیلی پین، سریلانکا و ویتنام در مکانهای بعدی این گروه قرار گرفته اند. گروه فوق طلایی شامل کشورهای چین، چین تایپه، هنگ کنگ، هند، اندونزی، ژاپن، مالزی، سنگاپور، کره جنوبی و تایلند هستند که از قدرتهای برتر جهان در این رشته محسوب می شوند.
در گروه نقره 12 کشورآسیایی قرار دارند و در گروه برنز نیز 17 کشور آسیایی قرار گرفته اند که بدین ترتیب ایران در مکانی بالاتر از 33 کشور آسیایی این رشته ایستاده است.
یکی دیگر از موفقیت های فدراسیون بدمینتون ایران، موافقت فدراسیون بدمینتون آسیا با پیشنهاد رییس فدراسیون ایران در اجلاس جهانی این رشته که سال 1395 در استرالیا برگزار گردید، بود.
در این نشست پوریا رییس فدراسیون بدمنیتون ایران پیشنهاد نمود که مسابقات لیگ باشگاههای کشورهای غرب آسیا در این منطقه برگزار گردد که این پیشنهاد امسال در فدراسیون بدمینتون آسیا مورد موافقت قرار گرفت.
همچنین مهدی انوری مسوول کمیته تحقیقات و پژوهش فدراسیون در نشست جهانی این رشته در استرالیا به سمت نایب رییس کمیته توسعه بدمینتون آسیا منصوب گردید. حضور مسوولان بدمینتون ایران علی موذن دبیرفدراسیون، ابوالفضل مهاجر بختیاری مشاور عالی فدراسیون و مرتضی ولی دروی سرمربی تیم های ملی نوجوانان و جوانان بدمینتون ایران و مسوول توسعه بدمینتون غرب آسیا در نشست توسعه بدمینتون آسیا و کلینک برنامه ریزی توسعه بدمینتون کشورهای آسیایی ویژه مسوولان اجرایی و برنامه ریزی رویدادهای ورزشی در کشور مالزی و نیز دیدار آنان با آنتوان رییس فدراسیون بدمینتون آسیا و گزارشی در مورد روند رو به جلو این رشته در ایران نیز یکی از اقدامات بوده است.
از دیگر محورهای موفقیت های بدمینتون ایران در سطح آسیا می توان به حضور دو ملی پوش جوان کشورمان امیر جباری و ثریا آقایی در کمپ پیشرفته بدمینتون آسیا در سال 2018 در کشور مالزی اشاره کرد.
برگزاری بیست و هفتین دوره مسابقات بین المللی بدمینتون فجر ایران با حضور 15 کشور خارجی و با جوایز 25 هزار دلاری در شهرستان زنجان و برگزاری اولین دوره مسابقات بین المللی بدمینتون جوانان در شهرستان سمنان از دیگر رویدادهای این رشته در سال 96 بود.
حضور محمد اندی دبیر کمیته توسعه بدمینتون آسیا و برگزاری کمپ پیشرفته بدمینتون قبل از بیست و هفتین دوره مسابقات بین المللی فجر ایران در زنجان و همچنین دیدار وی با رییس فدراسیون بدمینتون ایران و تقدیر وی از عملکرد فدراسیون بدمینتون ایران در چند سال اخیر از دیگر اتفاقات مثبت این رشته در سال جاری می باشد.
همچنین حضور سرداوران ایرانی و داروان برتر در مسابقات بین المللی از دیگر رویدادهای مهم این فدراسیون می باشند.
اجرای کامل تمامی برنامه های آموزشی و مسابقات (رقابتهای قهرمانی کشور، رقابتهای لیگ و مسابقات رنکینگ) و برگزاری تمامی کلاسهای داوری، مربیگری و استعدادیابی و استعدادپروری و کارگاههای مختلف در سطح کشور از دیگر مواردی بوده است که به صورت کامل در سال جاری تحقق یافته است.
لازم به ذکر است که اجرای تمامی این برنامه ها و کسب موفقیت های آسیایی مدیون کارهای راهبری و برنامه ریزی شده رییس فدراسیون بدمینتون می باشد که با پشتکار و توجه ویژه به این رشته دست یافته است.
پوریا و تیم همراه وی در چند سال اخیر با اجرای دقیق تقویم سالیانه خود و توجه ویژه به استعدادیابی و استعدادپروری به یک جهش برزگی دست یافته اند که در صورت در اختیار داشتن منابع مالی بهتر این روند می تواند جهش فوق العاده ای در سطح آسیا برای این فدراسیون به همراه داشته باشد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 367508 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟