نیاز به بازنگری در لیگ ووشو و ایجاد انگیزه برای سایر مربیان

از سوی فدراسیون ووشو اسامی کادرفنی تیم ملی برای حضور در بازی‌های آسیایی جاکارتا اندونزی و قهرمانی جوانان جهان برازیلیا امروز(یکشنبه) اعلام شد تا رسما استارت فعالیت این‌ تیم‌ها برای تداوم موفقیت رشته ورزشی ووشو ادامه داشته باشد.
مهمترین اتفاق در اعلام کادرفنی تیم ملی ووشو، انتخاب فرشاد عربی برای هدایت تالوکاران است. همان طور که پیش از این از سوی مهدی علی‌نژاد، رئیس فدراسیون ووشو اعلام شده بود به نظر می‌رسد کارشکنی چینی‌ها همچنان ادامه داشته است و در نهایت فدراسیون به فرشاد عربی جوان اعتماد کرده است. قطعا ملی‌پوش با اخلاق تالو ایران کار سختی در پیش خواهد داشت اما تجربه‌ای گران‌بهایی را کسب خواهد کرد که در سالیان آتی می‌تواند منجر به موفقیت‌های او باشد. عربی به واسطه سالیان سال حضور در تیم ملی سابقه همکاری با مربیان چینی زیادی را دارد و قطعا ادامه دهنده راه آنها در تالو ایران خواهد بود.
در خصوص انتخاب حسین اوجاقی نیز هیچ شک و شبهه‌ای وجود ندارد و با توجه به توانایی‌های غیرقابل انکار مرد موفق ووشو ایران توقعی غیر از این از مسئولان فدراسیون نمی‌رفت. فدراسیون ووشو در سالیان اخیر به خوبی جواب سرمایه‌گذاری روی اوجاقی را دریافت کرده است و در حال حاضر نیز به خوبی در حال بهره‌برداری از توانایی‌های این مربی است اما باید به مسئولان فدراسیون ووشو یادآور شد که برای ایجاد انگیزه و همچنین سرمایه‌گذاری روی دیگر گزینه‌های مربیگری باید رفته رفته در این زمینه نیز اقدام به ریسک کند.
متاسفانه لیگ ووشو در سال جاری به خاطر دوره‌ای برگزار شدن و حضور تعداد زیاد بازیکنان ملی‌پوش در یک تیم مانند سالیان گذشته از سطح بالایی برخوردار نبود و در نهایت نیز در یک رقابت یک سو و بدون جذابیت برخلاف سالیان گذشته تیم پارس جنوبی به مقام قهرمانی رسید. مسئله‌ای که مجددا باید مورد بازنگری رئیس باهوش فدراسیون ووشو قرار گیرد و با اتخاذ تدابیری برای سال آینده موجب تکرار اتفاقات سال جاری شود تا مانند گذشته بهترین خروجی را برای تیم ملی داشته باشد. لیگ ووشو قطعا در سال جاری به هیچ عنوان جذابیت سال‌های گذشته را نداشت و هیچ کسی نیز نمی‌تواند منکر این قضیه باشد. در اینکه اسپانسرها نیز برای حضور در ورزش Sport قهرمانی با توجه به مشکلات مالی کشور دچار تردید هستند هیچ شکی نیست اما علی‌نژاد به خوبی در سالیان اخیر نشان داده است برای مشکلات مختلف می‌تواند راهکارهای مناسبی اتخاذ کند.
در زمینه مربیگری نیز لیگ می‌تواند آینه تمام نمای ووشو ایران باشد و فدراسیون نباید از توانایی مربیانی همچون علی اسفندیاری و مریان جوان دیگری که سالیان سال سابقه فعالیت وموفقیت در این رشته را دارد غافل بماند. فدراسیون می‌تواند با اعتماد به این مربیان و حضور او در تیم‌های دانشجویان یا تیم ملی انگیزه‌هایی نیز برای این مربیان ایجاد کند و تنها به اعزام حسین اوجاقی به تمامی رویدادها اکتفا نکند. همانطور که اشاره شد که هیچ کسی در توانایی‌های بالای اوجاقی شکی ندارد اما اینکه او در تمامی رویدادها نیز به عنوان سرمربی حضور داشته باشد موجب از بین رفتن انگیزه سایر مربیان و حتی خود این مربی نیز خواهد شد. علی‌نژاد به خوبی در سالیان گذشته جواب اعتماد به حسین و امیر اوجاقی را دریافت کرده است و قطعا با اعتماد به اسفندیاری و سایر مربیان از این مسئله نیز متضرر نخواهد شد و در ضمن انگیزه‌ای نیز برای این مربیان که سال‌ها در این رشته فعالیت دارند ایجاد خواهد کرد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 367378 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟