گفت و گوی جذاب با ستاره استقلال برابر العین

فرشید اسماعیلی که با دو پاس گل ستاره استقلال Esteghlal در بازی با العین بود، درمورد بازی با العین، روز خوب خودش در این بازی، شرایط داوری و بازی های برگشت این تیم گفت و گوی جذابی انجام داد که در ادامه آن را می خوانید: 
به نظر بازی با العین برای شما حیثیتی بود. درست است؟
صد در صد درست است. نه برای ما بلکه برای همه مردم ایران این بازی حیثیتی بود. با آن ویدئوهایی که بعد از آن بازی می دیدیم فقط می خواستیم ببریم. برای ما مهم نبود که بازی در خانه العین است و خیلی انگیزه داشتیم. یک ربع اول کمی استرش داشتیم و آنها فشار می آوردند ولی در نیمه دوم بازی بسیار خوبی انجام دادیم.
نظر تو در مورد داوری بازی چطور است؟
نیمه دوم داور هرکاری کرد که العین بازنده نباشد.در صحنه پنالتی دوم داور کنار پژمان بود و کوچکترین برخوردی با بازیکن حریف نشد، حالا پنالتی اول را کاری ندارم ولی پنالتی دوم صفر در صد هم خطا نبود.
در مورد پنالتی خودت هم صحبت کن که روی شحات مرتکب شدی.
در ان صحنه دست های من بالا بود و پاهایم هم با حریف فاصله داشن. در آن صحنه فکر می کردم داور می خواهد به شحات کارت زرد نشان بدهد ولی خطای پنالتی اعلام کرد. صحنه را ببینید، متوجه می شوید چقدر پاهایم با اشحات فاصله داشت. خودم هم نفهیدم این چه پنالتی بود که اعلام شد. به جز این دو پنالتی، در یک صحنه توپ اوت شده بود و بازیکنان العین قبول داشتند اوت به نفع ما است اما داور توپ را به آنها داد و خود کایو هم هنگ کرده بود. سوت های داور در این بازی 70 به 30 به نفع العین بود و نمی دانم چه می شود گفت. 
در این بازی داور یک پنالتی هم روی تیام اعلام نکرد.
من یادم نمی آید ، من خوردم به تابلو تبلیغاتی که روی تیام پنالتی شد. نیمه دوم هم من تیام را تک به تک کردم و بچه ها می گفتند آفساید نبوده است، اگر آن توپ گل می شد شرایط بازی به کلی تغییر می کرد.
از چه زمانی متوجه تصمیم های اشتباه های داور شدید؟
نیمه اول هم سوت های عجیب وجود داشت. بازیکن العین با دست به صورتم زد، روی چشمم لکه افتاد ولی داور حتی این صحنه را خطا هم اعلام نکرد که برای من عجیب است.
فکر می کنی اشتباه های داور بازی عمدی بود؟
سوت هایش جالب نبود ولی بهتر است کارشناسان نظر بدهند. صحنه پنالتی که پژمان منتظری انجام داد، صفر در صد هم پنالتی نبود. نمی توانیم در مورد داوری حرف بزنیم ولی این صحنه اصلا پنالتی نبود. 
به نظر تبحر خاصی در دادن پاس گل به تیام داری. در این باره توضیح می دهی؟ 
با این که انگلیسی حرف می زند، اما مفهوم های فوتبالی را به هم می رسانیم. ما امروز هم با هم صحبت کردیم و به هم گفتیم در جریان بازی چه کار باید بکنیم. سبک بازی او طوری است که می توانی راحت به تیام پاس بدهی و من خیلی راحت در کنارش بازی می کنم.
تو الان دو پاس گل در لیگ قهرمانان آسیا داده ای، فکر می کنی می توانی آقای پاس گل این رقابت ها بشوی؟
هر بازیکنی دوست دارد همچنین موفقیتی بدست بیاورد، همه دوست دارند و من هم از این قاعده مستثنی نیستم.
فکر می کنی حق استقلال در بازی با العین پیروزی بود؟
نیمه اول یکم استرس بازی سال قبل را داشتیم و در دقایق ابتدایی دو سه موقعیت به العین دادیم. نیمه دوم خیلی مسلط بازی کردیم و در یک صحنه آنقدر پاس دادیم که صدای هوادارانشان درآمد. می توانستیم بیشتر گل بزنیم، پنالتی روی تیام و خیلی از صحنه های دیگر که می توانستیم به گل برسیم. بعد از گل اول ما العینی ها خیلی باز بازی می کردند چون برای صعود باید بازی را می بردند، می توانستیم گل های بیشتری بزنیم ولی متاسفانه نشد.
چه حسی در مورد بازی برگشت با العین داری؟
برای این بازی لحظه شماری می کنیم. من فکر می کنم وقتی داور به ایران می آید، می توانیم بهتر از او استقبال کنیم تا روی ذهنیتش تاثیر بگذارد. بازی بعدی ما با الریان در آزادی Freedom است که می دانم همه دوست دارند آن را ببینند، پس کاری نکنند با پرتاب ترقه و سنگ که محروم شویم. همه بازی های ما بیرون بوده است و مطمئن هستم استادیوم پر می شود، فقط هواداران عزیز استقلال کاری کنند که از بازی های بعدی محروم نشویم.
و صحبت پایانی..
برای من یک سوال وجود دارد، اگر کارت قرمز من در بازی رفت فصل گذشته برابر العین مستحق دو جلسه محرومیت بود، چرا تاباتا که روی داریوش خطا کرد و از زمین بازی اخراج شد محروم نشد؟ من فکر می کردم این هحجمه ای است که در آسیا علیه بازیکنان ایرانی به راه افتاده است و باید این موضوع حل شود چون ما در این سال ها خیلی اذیت شده ایم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 364552 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟