برانکو، شفر و کی‌روش تمدید می‌کنند؟

کارلوس کی‌روش سرمربی تیم‌ملی، برانکو ایوانکوویچ سرمربی پرسپولیس و وینفرد شفر سرمربی استقلال Esteghlal هر سه در یکی از بهترین فصول کاری آینده‌ای نامطمئن در فوتبال ایران دارند. این سه با توفیق نسبی و البته با وجود حمایت هواداران در بخش‌های مختلف شاید سال دیگر در ایران نباشند. 
* در حال حاضر درباره کارلوس کی‌روش سرمربی تیم‌ملی اخباری مربوط به جدایی قطعی و حضورش در ازبکستان به گوش می‌رسد اما فدراسیون فوتبال فعلا به جز انتشار یک بیانیه و اعلام نظر از سوی یکی از اعضای رده پایین هیات رئیسه واکنشی به ادامه حضور کی‌روش در ایران انجام نداده است. کی‌روش که از سال 2011 در ایران حضور دارد، موفقیت‌های مختلفی با تیم‌ملی داشته اما ادامه حضورش در ایران به نتایج او در جام‌جهانی بسیار مربوط است. اگر موج حمایتی فعلی از وی ادامه داشته باشد احتمالا قرارداد با وی مجددا ادامه خواهد یافت اگرچه مشخص نیست که باتوجه به پیشنهاد ازبکستان ایران بتواند از نظر شرایط قراردادی با کی‌روش به توافق برسد. 
* وینفرد شفر سرمربی استقلال که با قرارداد سالیانه 300هزاردلار به جمع آبی‌ها پیوسته حالا در موقعیتی است که برای تمدید قرارداد قطعا رقمی بیش از دو برابر را طلب خواهد کرد. اگرچه استقلالی‌ها می‌گویند که قرارداد با شفر یکسال و نیمه است و در صورت جدایی از جمع آبی‌ها باید خسارت جدایی را بدهد، اما شفر در گفت‌وگویی که با خبرآنلاین داشته گفته تا پایان این فصل با کمال تعهد در خدمت استقلال است و تاکیدی بر ادامه همکاری با آبی‌ها نکرده ضمن اینکه از پیشنهاد الهلال نیز صحبت به میان آورده است. اگرچه او از موفقیت و زندگی خود در ایران راضی است اما باید برای عقد قرارداد نظرش را جلب کنند. موضوع قرارداد شفر نسبت به کی‌روش و برانکو یک پیچیدگی دارد؛ اینکه او در قراردادی که با آبی‌ها امضا کرده است مبلغ 600 هزار دلار برای سال دوم قید شده است اما ادامه همکاری طرفین منوط به رضایت و توافق دوباره است. 
* برانکو ایوانکوویچ که چندی پیش خبر تمدید قراردادش اعلام شده هنوز با پرسپولیس به قرارداد نهایی دست نیافته و همه حرف‌ها در حد همان حرف باقی ماند ضمن اینکه با اتفاقات پس از دیدار استقلال و شکست سرخ‌ها مقابل السد برانکو از شرایط و بحث‌های مطرح شده بخصوص در صفحات مجازی ناراضی است و برای اولین بار به ترک ایران فکر کرده است. این مربی اهل کرواسی از تیم‌های مختلفی در بازار Store خاورمیانه پیشنهادهایی داشته اما اولویت او ادامه کار در پرسپولیس است. در نهایت او نیز تا زمانی که تمدید قراردادش به صورت رسمی انجام نشود، سرمربی فصل بعد پرسپولیس نیست. باید دید که آیا او و مدیران تیم سرخپوش روی جزییات به توافق می‌رسند؟ 
با این وصف و در شرایطی که هر سه مربی موردپسند فوتبالدوستان ایرانی قرار دارند مشخص نیست که آرایش آنها در فصل 2019-2018 در فوتبال دنیا برچه مبنایی باشد و سوال این است که آیا آنها در ایران به کار ادامه خواهند داد؟ این سوال مهمترین سوال پایان سال فوتبال ماست.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 362894 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟