نیمار برای جام جهانی آماده می‌شود؟

میلتون نوز، گزارشگر رادیویی صبح پنج‌شنبه در برنامه خودش گفت: «شاید ما یکشنبه گذشته جام جهانی را از دست دادیم.» منظور او روز بازی با مارسی بود که پاری‌سن‌ژرمن اگرچه با سه گل به پیروزی رسید اما نیمار دچار شکستگی استخوان کف پا شد. این مصدومیت می‌تواند برای گرانترین بازیکن جهان که با 222 میلیون یورو از بارسلونا به پاریس رفته، گران تمام شود. البته برزیلی‌ها اهمیت چندانی به تیم باشگاهی او نمی‌دهند و بیشتر نگران جام جهانی هستند که امید و انگیزه زیادی برای رسیدن به ششمین قهرمانی دارند.
پدر نیمار گفته او شش تا هشت هفته زمان می‌خواهد تا به شرایط بازی برگردد. اگر این درست باشد، نیمار به موقع به جام جهانی می‌رسد که از اواخر خرداد شروع می‌شود اما عمل جراحی ممکن است نیمار را از پایان فصل رقابت‌های اروپایی باز دارد.
در برزیل تصویر دوئل «نی» با بونا سار، بازیکن مارسی بارها و بارها به نمایش گذاشته شده آن هم به صورت تصویر آهسته. روزنامه‌ها و خبرگزاری‌ها تحلیل‌های زیادی از وضعیت مصدومیت مچ و کف پای نیمار ارائه کرده‌اند و هم در برزیل و هم در فرانسه متخصصان ارتوپدی به اظهارنظرهای کارشناسانه درباره اقدامات لازم پرداخته‌اند و بیشترشان توصیه به عمل جراحی کرده‌اند، کاری که باشگاه پاریسی هم بر آن تاکید دارد.
مائورو سزار پریرا روزنامه‌نگار ورزشی برزیلی می‌گوید: «فکر نمی‌کنم نگرانی واقعی درباره نرسیدنش به جام جهانی وجود داشته باشد اما بعد از یک دوری نسبتا بلندمدت باید به موقع به شرایط ایده‌آل برگردد.» آنطور که پدر نیمار گفته تصمیم‌گیری درباره جراحی بر عهده باشگاه است و روزنامه فولیا دی سائوپائولو ادعا کرده در قرارداد نیمار ‌بندی وجود دارد که بر اساس آن نیمار در مصدومیت‌ها باید از تصمیم باشگاه تبعیت کند. سایت خبری UOL هم گزارش داده نزدیکان نیمار مایل هستند عمل جراحی او در برزیل انجام شود.
با اتفاقی که برای نیمار رخ داده، پیام‌های حمایت و دلگرمی، شبکه‌های اجتماعی را فراگرفته. پله اسطوره برزیل که خیلی‌ها نیمار را وارث او می‌دانند، در توییتر نوشت: «هی نیمار، همه برزیل امیدوار است مثل دفعه قبل هر چه زودتر سلامتخود را باز بیابی! ما یک جام جهانی می‌خواهیم پس زودتر خوب شو.»
رونالدو نازاریو دلیما هم که سابقه مصدومیت قبل از جام جهانی را دارد، در یک برنامه تلویزیونی گفت: «حیف شد این اتفاق افتاد، هیچ وقت بازیابی آسان نیست اما من مطمئنم هر کاری لازم باشد انجام می‌دهد تا به موقع به شرایط فوق‌العاده سابق برگردد. این مصدومیت جدی نیست و هیچ خطری در مورد نرسیدنش به جام جهانی وجود ندارد.»
از نظر کارلوس ادواردو مانسور یادداشت‌نویس اوگلوبو نیز آسیب دیدگی نیمار تراژدی نیست و حتی باعث می‌شود او سرحال‌تر به جام جهانی برود اما این خبر بدی برای تیته، مربی تیم ملی برزیل است که در بازی‌های تدارکاتی پیش رو حساب ویژه‌ای روی نیمار باز کرده بود. به دلیل ابهام در وضعیت نیمار و برخی بازیکنان دیگر، کنفدراسیون فوتبال برزیل تصمیم گرفته اعلام اسامی تیم ملی برای دیدارهای دوستانه با روسیه و آلمان در اوایل فروردین را 10 روز عقب بیندازد. نیمار در آخرین بازی سلسائو با آلمان نیز مصدوم بود. آن بازی در نیمه نهایی جام جهانی 2014 بود که برزیل تحقیرآمیزترین شکست تاریخ خود را متحمل شد و در خانه 7 بر یک باخت.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 362403 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟