گواردیولا؛ آتشفشان فعال یک مربی آرام + عکس

در دیدار این هفته سیتی برابر ویگان، درگیری گواردیولا با پل Bridge کوک در رختکن توسط دوربین ها شکار شد و تصاویری از جر و بحث شدید آنها رودرروی یکدیگر در راهروی رختکن منتشر شد. البته جرقه اول درگیری با اخراج فابین دلف مدافع سیتیزن ها آغاز شده بود که گواردیولا با این تصمیم موافق نبود اما به هر حال شاهد عصبانیت شدید سرمربی سابق بارسلونا بودیم.
اما این اولین سکانس از عصبایت سرمربی سیتی در سالهای اخیر نبوده و در ادامه، برخی واکش های تند گواردیولا را بررسی خواهیم کرد.
بعد از پایان دیدار فصل قبل چلسی و سیتی که با برتری 1-2 تیم کونته همراه بود، ابتدا درگیری لفظی میان پائولو برتلی مربی بدنساز چلسی و مارک سرتوری، ماساژور سیتیزن ها آغاز شده و تنش بالا گرفت. گواردیولا نیز که در این لحظه از پله های رختکن پایین رفته بود به سمت رختکن چلسی رفت و با واکنش آنها روبرو شد و در نهایت ناظر بازی با دخالت خود باعث پایان ماجرا شد.
دیگر درگیری گواردیولا، چالش او با سسک فابرگاس در جریان پیروزری 1-3 چلسی در فصل قبل در استادیوم اتحاد بود. در جریان بازی، سرخیو آگوئرو و فرناندینیو به علت درگیری با فابرگاس اخراج شدند اما در پایان بازی و هنگامی که فابرگاس برای دست دادن با سرمربی سابق خود در بارسلونا به سمت او رفت، با بی اعتنایی پپ گواردیولا مواجه شد.
در سال 2009 و در هنگام رویایی 2 تیم بارسلونا و کپنهاگن در لیگ قهرمانان، گواردیولا و سولباکن سرمربی تیم دانمارکی بعد از سوت پایان بازی برای لحظاتی شانه به شانه یکدیگر حرکت کرده و درگیری لفظی شدیدی با یکدیگر پیدا کردند که در نهایت با مداخله سرخیو بوسکتس برای جدا کردن آنها به پایان رسید.
در دوران هدایت بایرن مونیخ و در رویارویی با گلادباخ، گواردیولا از وقت کشی بازیکنان حریف به ستوه آمده و شکایت خود را نزد استینهاوس داور چهارم بازی برد. هنگامی که داور چهارم این بازی تصمیم گرفت برای ختم غائله با پپ دست بدهد، گواردیولا با کشیدن دست خود و بروز یک رفتار تند به سمت دیگری رفت.
چالش دیگر سرمربی اسپانیایی سیتیزن ها در جریان روزهای حضور در بایرن و در مسابقه آئودی کاپ با نایجل دی یانگ، هافبک هلندی میلان رخ داد. ژابی آلونسو هافبک بایرن در جریان این دیدار دوستانه با تکل دی یانگ آسیب دید و گواردیولا در رختکن به شدت به خشونت هافبک میلان و رفتار نامناسب او در میدان اعتراض کرد.
در جریان تور پیش فصل سال 2014 در ایالت متحده و پس از شکست بایرن برابر ستارگان لیگ ایالت متحده، گواردیولا این بار دست کالب پورتر سرمربی حریف را رد کرد و بعد از پایان بازی توضیح داد که اعتراض او به دلیل خشونت بیش از حد بازیکنان حریف آن هم در یک بازی پیش فصل و دوستانه بوده است.
در خلال تساوی 1-1 بایرن مونیخ برابر شالکه در سال 2015، کمک داور گل رابرت لواندوفسکی را مردود اعلام کرد و گواردیولا مسیری 40 متری را با سرعت دوید تا به تندی به تصمیم او اعتراض کند.
در بازی حساس بارسا برابر رئال مادرید در سال 2010 که با برتری 0-5 تیم پپ همراه بود، در اوایل نیمه اول و هنگامیکه رونالدو Ronaldo قصد داشت اوت را پرتاب کند، گواردیولا از دادن توپ به ستاره رئال مادرید امتناع کرد که این رفتار با واکنش رونالدو و دخالت دیگر بازیکنان حاضر در زمین همراه بود.
چند سال بعد و در اولین دربی شهر منچستر با حضور مورینیو و گواردیولا، همین اتفاق این بار در مورد وین رونی رخ داد و سرمربی سیتیزن ها اجازه پرتاب سریع توپ توسط کاپیتان شیاطین سرخ را نداد که این رفتار هم از سوی رونی بی جواب نماند.
یکی از جذاب ترین تصاویر گواردیولا در آلمان در پایان بازی 0-0 بین دورتموند و بایرن رخ داد. پس از بازی، گواردیولا گفتگوی کوتاهی با بازیکنان بایرن از جمله مهدی بن عطیه و جاشوا کیمیچ داشت. بعدها مشخص شد که سرمربی بایرن از کیمیچ جوان خواسته با شور و حرارت بیشتری بازی کند زیرا از کیفیت بالایی برخوردار است.
آخرین تصویر عصبانی از گواردیولا، پس از پیروزی اخیر سیتی برابر ساوتهمپتون و در خلال صحبت کردن با ناتان ردموند مهاجم حریف دیده شد. گواردیولا پس از یک پیروزی دشوار به تندی با مهاجم جوان صحبت کرد اما بعدها مشخص شد که گواردیولا تنها در تلاش برای انتقادی سازنده از ردموند بوده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 359393 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟