رونالدو، برنده موقتی کورس نفسگیر با مسی

در اولین بازی فصل جدید، رونالدو Ronaldo در بازی رفت سوپرکاپ اسپانیا موفق شد گلی تماشایی وارد دروازه بارسلونا کرده و پاسخ پنالتی مسی را بدهد ولی او دقایقی بعد از زمین اخراج شد و سپس 5 جلسه با محرومیت مواجه گشت.
همین مساله از لحاظ روحی، ضربه سختی به فوق ستاره پرتغالی زد و مسی با استفاده از این فرصت توانست در لالیگا خود را از رونالدو جدا کند.
پس از گذشت 5 ماه، مسی در لالیگا 20 گل به ثمر رسانده و رونالدو 12 گل(با یک بازی کمتر) اما در لیگ قهرمانان اوضاع متفاوت است.
رونالدو با زدن 11 گل در لیگ قهرمانان و گلزنی در 7 دیداری که به میدان رفته، توانسته 8 گل بیشتر از مسی 3 گله به ثمر برساند و به نوعی جبران افت خود در لالیگا را کرده باشد. در روزهای باقی مانده تا ماه فوریه، رونالدو سه بازی لالیگایی برابر لگانس، آلاوس و اسپانیول پیش رو دارد و می تواند آمار خود را در این رقابت ها نیز بهبود ببخشد.
تا به اینجای فصل، رونالدو 12 گل در لالیگا، 11 گل در لیگ قهرمانان، 2 گل در جام جهانی باشگاه ها و یک گل نیز در سوپرکاپ اسپانیا به ثمر رسانده است. 26 گل در 29 بازی و به عبارتی متوسط هر 97 دقیقه یک گل.
مسی در لالیگا 20 گله است و در لیگ قهرمانان و کوپا دل ری نیز موفق به زدن 6 گل شده است( 3 گل در هر تورنمنت). او در سوپرکاپ اسپانیا نیز یک گل به ثمر رسانده است. آمار مسی به اینگونه است: 27 گل در 37 بازی، یعنی متوسط یک گل در هر 115.6 دقیقه.
چنانچه مشاهده می شود، تا به اینجای فصل مسی یک گل بیشتر از رونالدو به ثمر رسانده ولی در مجموع، رونالدو به دقایق کمتری نسبت به مسی برای گلزنی نیاز داشته و عملکرد بهتری از خود نشان داده است. بدون شک درخشش رونالدو از آغاز سال 2018 و زدن 10 گل در 6 بازی اخیر، نقش مهمی در برتری فعلی فوق ستاره پرتغالی مقابل مسی داشته است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 359095 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟