زمین را برای امیری بزرگ کنید

پرسپولیس نسف قارشی را با سه گل شکست داد و این هفته باید در قطر به مصاف تیم السد برود. بی تردید یکی از مهمترین مهره های پرسپولیس در این بازی وحید امیری چپ پای ملی پوش این تیم است. بازیکنی که در این فصل نقشی کلیدی در موفقیت و قهرمانی احتمالا زودهنگام پرسپولیس در لیگ برتر داشته است. او برابر نسف قارشی هم پاس گل اول تیمش را به گادوین منشا داد تا بعد از محسن مسلمان بهترین پاسور تیمش باشد.
وینگر، هافبک یا مهاجم
وقتی به نقش وحید امیری در پرسپولیس نگاه می کنیم می فهمیم که برانکو بی جهت اصرار به جذب او نداشت. امیری در پرسپولیس برانکو در پست های مختلفی بازی کرده است. او در فصل گذشته ابتدا به عنوان مهاجم دوم بازی کرد اما با وجود طارمی و علیپور او یک خط عقب تر آمده و در پست های مختلفی تا امروز بازی کرده است. امیری حتی در چند بازی به اجبار در دفاع چپ هم بازی کرد و بازهم عملکرد خوبی داشت.
ضربه به السد
شاید پست واقعی وحید امیری LW یا وینگر چپ و یا FW یک مهاجم گوش باشد اما همانطور که گفته شد برانکو او را در پست LM یا هافبک چپ و همانطور که گفته شد در چند بازی به عنوان LB یا دفاع چپ به میدان فرستاده است. اما بیشترین کارایی وحید امیری در کدام پست است؟ بگذارید اینگونه به ماجرا نگاه کنیم که پرسپولیس در این فصل از رقابت های لیگ برتر در بازی های خارج از خانه نتایج بسیار خوبی گرفته است. شاید دلیل آن این باشد که وقتی پرسپولیس میهمان است حریف در زمین خودش دفاع مطلق نکرده و حتی برای گل زدن و برد به میدان می آید. در این شرایط است که مهاجمان سرعتی پرسپولیس فضای لازم را برای ضربه زدن به حریف پیدا می کنند و وحید امیری می تواند اصلی ترین مهره برای این تاکتیک باشد. در بازی با لخویا در فصل قبل امیری به دلیل اینکه حریف در زمین پرسپولیس بود فضای لازم را پیدا کرد و در نهایت آن گل به خودی باعث شد تا پرسپولیس بتواند به مرحله بعدی صعود کند. حالا برای ضربه زدن به السد نیز پرسپولیس باید برای وحید امیری و دیگر سرعتی هایش فضای لازم را به وجود بیاورد.
خوب، متوسط و عالی
وحید امیری در پست های تهاجمی مثل وینگر یا مهاجم کنار یک بازیکن عالی برای پرسپولیس است. او سرعت ، قدرت بدنی، تکنیک و شم گلزنی مناسبی دارد. اما وقتی وحید امیری در هافبک چپ بازی می کند و در زمان هایی که تاکتیک پرسپولیس به گونه ای است که فضای لازم برای او به وجود نمی آید آن وقت به نظر می رسد امیری در روز خوبش قرار ندارد. درحالی برای استفاده از تمام توان وحید امیری پرسپولیسی ها باید زمین را برای او بزرگ کنند و فضا به وجود بیاورند. امیری البته آنقدر تکنیک دارد که مثل بازی با نسف قارشی پاس گل بدهد اما او در فضاهای خالی بین نیمه تا هجده قدم حریف است که تبدیل به یک سوپرهیرو برای پرسپولیسی ها می شود. امیری می تواند کلید موفقیت پرسپولیس در بازی با السد باشد. با این وجود و با توجه به بازی های امیری می توان گفت او در هافبک چپ یک بازیکن متوسط ، در دفاع چپ یک بازیکن خوب و در پست های هجومی مثل وینگر یا مهاجم کناری عالی است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 358635 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟