رنارد: قدرت مراکش و ایران برابر است

با نزدیک شدن به زمان آغاز جام جهانی 2018 روسیه توجه رسانه ها به تیم های حاضر در این تورنمنت بیش از پیش شده است از جمله شبکه های تلویزیونی مراکش که هیجان زیادی برای دیدن بازی های این تیم بعد از غیبت 20 ساله در تورنمنتی بزرگ مثل جام جهانی دارند.
شبکه ملی مراکش جمعه شب میزبان اروه رنارد سرمربی فرانسوی تیم ملی این کشور بود، مردی که از محبوبیت و وجه بسیار قابل قبولی در میان اهالی فوتبال و طرفداران مراکشی دارد. او که بعد از 20 سال توانست مراکش را به عنوان یکی از سهمیه های قاره سیاه روانه جام جهانی کند در این برنامه نسبتا طولانی حرف های جالبی زد از جمله در قبال ایران اولین حریفش در روسیه.
رنارد گفت:« ما در گروه سختی قرار گرفته ایم چون در این گروه خیلی ها شانس اسپانیا و پرتغال را زیاد می دانند. این که در دور اول مسابقات به نتایج شگفت انگیزی دست پیدا کنیم، دور از انتظار نیست زیرا برای دستیابی به این هدف عناصر لازم را در اختیار داریم». 
او ادامه داد:« قدرت مراکش و ایران تقریبا برابر است از همین رو بازی اول ما خیلی اهمیت دارد. در مسابقاتی همچون جام جهانی همه احتمالات باید مورد توجه قرار بگیرد زیرا انگیزه حضور در این مسابقات می تواند همه داده ها را تغییر دهد و اختلاف سطح تیم ها را از بین ببرد. من سعی می کنم تجربه دیگری را در بالاترین سطح فوتبال برای خود به دست آورم». 
سرمربی موفق فرانسوی در ادامه به شرایط خود در مراکش و قراردادش اشاره کرد و افزود:« قرارداد من با فدراسیون فوتبال مراکش تمدید شده است اما نمی دانم پس از جام جهانی چه پیش خواهد آمد. همواره سعی کرده ام؛ بالاترین سطح فوتبال اروپا را تجربه کنم. تجربه بدی را که بر من در باشگاه لیل فرانسه گذشت، فراموش نکرده ام، اما همچنان انگیزه مربیگری در یک باشگاه بزرگ اروپایی در من وجود دارد». 
اروه رنارد درباره"مهدی بن عطیه"مدافع و کاپیتان مراکش که در یوونتوس بازی می کند،گفت:« او بهترین بازیکنی است که تاکنون داشته ام و حضورش به صعود مراکش به جام جهانی بسیار کمک کرد، بنا بر این منصرف شدن او از خداحافظی با تیم ملی برای ما سودمند است».برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 358371 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟