پرسپولیس - السد؛ ۶ بازیکن مشترک ایرانی

روز سه شنبه پرسپولیس و السد اولین دیدار رسمی تاریخشان را برگزار خواهند کرد. دیداری که جذابیت های بسیاری در بر دارد اما بدون شک برای 6 بازیکن، جذابیت های بیشتری خواهد داشت؛ بازیکنانی که هم پیراهن سرخ پرسپولیس و هم لباس سفید تیم قطری را بر تن کرده اند.
کریم باوی اولین بازیکنی بود که راهی قطر شد. این انتقال در سال 1367 شکل گرفت و به نوعی پاقدم این مهاجم سرزن، برای دیگر پرسپولیسی ها نیز خوب بود. بعد از او حمید درخشان نیز یک فصل در السد قطر بازی کرد و در پایان فصل به پرسپولیس برگشت تا آخرین سال های فوتبالش را در تیم محبوب سپری کند.
پس از درخشان، دایی پیراهن السد را بر تن کرد و در لیگ 75-76 ده گل برای این تیم به ثمر رساند. او با این تیم قطری در جایگاه پنجم قرار گرفت و در نهایت نیز به آرمینیا بیله‌فلد پیوست. در سال 75 افشین پیروانی نیز راهی تیم السد شد اما این انتقال خیلی طول نکشید و او به پرسپولیس بازگشت.
کریم باقری که این روزها یکی از نمادهای پرسپولیس به شمار می رود نیز در السد بازی کرده است. او بعد از چند سال بازی در اروپا، به این تیم قطری آمد تا پیش از بازگشت به پرسپولیس، بازی در لیگ قطر را هم تجربه کند.
آخرین سرخپوشی که در این تیم پرافتخار قطری به میدان رفته، حسین کعبی است. او در فصل 2004-05 به السد پیوست و سه سال بعد هم پرسپولیسی شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 358085 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟