گزارش: ماجرای نیمار و رئال در هفت پرده + عکس

از زمانی که او ستاره ویدیوهای یوتوب بود تا حالا که به عنوان یکی از بهترین بازیکنان جهان شناخته می‌شود، همواره رئال مشتری نیمار بوده است. با این حال، هر بار که رئال مادرید در آستانه جذب او بوده، ستاره برزیلی از دستان آنها سُر خورده و فرار Escape کرده است. در زیر، 7 تلاش رئال برای به خدمت گرفتن او را بررسی کرده ایم.
1- سال 2006: وقتی نیمار یک پسربچه بود
اولین بازی نیمار برای رئال به 14 سالگی او بازمی‌گردد، زمانی که در یک بازی آزمایشی برای رئال به میدان رفت و دو هفته به همراه تیم پایه سپیدپوشان تمرین کرد. او نظر مربیان را جلب کرد ولی قیمت 60 میلیون یورویی او که توسط واگر ریبیرو، ایجنت او تعیین شده بود، باعث شد رئال برای به خدمت گرفتن او پا پس بکشد.
2- سال 2011: وقتی که نیمار با سانتوس تمدید کرد
زمانی که نیمار از رده های سنی سانتوس به تیم اصلی رسید، رئال ارتباطش را با او و خانواده اش گسترش داد، به خصوص پس از سال 2009 و حضور دوباره پرز روی صندلی مدیریت سپیدپوشان.
در جوئن 2011، مارکا مدعی شد که توافقاتی بین رئال و خانواده نیمار صورت گرفته، هر چند توافقی با سانتوس انجام نشده بود. در ماه اکتبر، آ.اس مدعی شد که دو طرف برای انتقال 58 میلیون یورویی به توافق رسیده اند و قراردادی 6 ساله با نیمار بسته خواهد شد و حقوق سالانه او 10 میلیون یورو خواهد بود. از آن سو، موضوع اصلی این بود که رقم انتقال باید با یک سرمایه گذار ثالث تقسیم می‌شد. مادرید تنها چند هفته بعد از این اتفاق شوکه شده بود ، وقتی که نیمار قراردادش را با سانتوس تا جام جهانی 2014 تمدید کرد.
3- سال 2013: وقتی نیمار به بارسلونا پیوست
بارسلونا خیلی سریع توانست در شرایط خوبی برای جذب نوجوان با استعداد برزیلی قرار بگیرد. آنها به کمک توافق محرمانه10 میلیونی که سال 2011 با سانتوس انجام داده بودند، توانستند کار انتقال را تمام کنند.
رئال و سانتوس به مذاکره ادامه دادند و سپیدپوشان فکر می‌کردند هنوز شانس خواهند داشت. سال 2013 پرز در اندیشه شکستن رکورد نقل و انتقالات و پرداخت 100 میلیون یورو بود و همچنین حقوق 11 میلیون یورویی برای نیمار که بیش از حقوق رونالدو Ronaldo در آن دوره بود.
در ادامه نیمار به بارسا پیوست و تاکید کرد که به حرف قلبش گوش کرده نه کیف پولش. او گفته بود:" من واقعا خوشحالم که هر دو باشگاه بزرگ به دنبال جذب من بودند ولی من قلبم را دنبال کردم و حالا اینجا هستم. پیشنهاداتی در اختیار داشتم که حقوق بیشتری به من پرداخت می‌شود ولی مساله من پول نیست.
4- سال 2016: وقتی نیمار با بارسا تمدید کرد
حتی وقتی نیمار در بارسا جا افتاده بود، شایعات زیادی در مورد تلاش رئال برای به خدمت گرفتن او به سبک لوئیس فیگو شنیده می‌شد. این اخبار در حالی مطرح شدند که مسئولین قضایی اسپانیا و برزیل در حال بررسی انتقال او در سال 2013 از سانتوس به بارسلونا بودند که جنجال های فراوانی به همراه داشت. مسئولین بارسا معتقد بودند که پشت بررسی این پرونده، پرز قرار داشته است.
این شایعات ادامه داشت تا جایی که یکی از نشریات کاتالان مدعی شد که پرز در تلاش است بند فسخ 190 میلیون یورویی نیمار را بپردازد و حقوق سالانه 35 میلیون یورو به علاوه 300 میلیون پاداش انتقال را به نیمار بپردازد. همین موضوع باعث شد تا مسئولین بارسا سریعا به فکر بیفتند و قرارداد نیمار را به سرعت تمدید کنند.
5- سال 2017: وقتی که نیمار به پاری سن ژرمن پیوست
شایعات در تابستان گذشته درباره جدایی نیمار از بارسا منتشر شد و بار دیگر نام رئال مادرید مطرح شد و سپیدپوشان بودجه کافی برای به خدمت گرفتن او را نیز داشتند. کاسمیرو، هم تیمی نیمار در تیم ملی برزیل که به همراه او در رقابت های ICC در آمریکا حضور داشت، به این شایعات دامن زد. او گفت:" این به نیمار بستگی دارد که آینده اش را تعیین کند. حضور او در رئال مادرید؟ چرا که نه. از حضورش استقبال می‌کنیم."
6- ژانویه گذشته
تنها چند ماه پس از اینکه نیمار انتقال 222 میلیون یورویی اش به پاری سن ژرمن را نهایی کرد، نشریه موندو دپورتیوو مدعی شد که رئال مادرید و پرز همچنان به دنبال نیمار هستند. در ماه نوامبر، سرخیو راموس نسبت به این موضوع واکنش نشان داده بود.
کاپیتان رئال گفته بود:" شاید نیمار در ابتدا فکر می‌کرده که پیوستن به پاری سن ژرمن کار او را راحت تر خواهد کرد تا اینکه مستقیما از بارسا به رئال بپیوندد. امیدوارم اینگونه باشد. اگر دوست داشته باشد به تیم ما بیاید، از او استقبال می‌کنیم."
در ماه دسامبر و در مراسم توپ طلا، جایی که پرز باید از پنجمین توپ طلا رونالدو تمجید می‌کرد، شخصا به تمجید از نیمار و شانس بالای او برای بردن توپ طلا در صورت پیوستن به رئال صحبت کرد. او گفته بود:" حضور در مادرید کار نیمار را برای بردن توپ طلا راحت می‌کند. نمی‌دانم چند توپ طلا با پاری سن ژرمن خواهد برد ولی احتمالا تعداد زیادی نخواهد بود."
7 – تابستان بعدی؟
شاید انتقال در ژانویه غیرمنطقی به نظر می‌رسید. رئال و پاری سن ژرمن در مرحله یک هشتم نهایی چمپیونزلیگ با یکدیگر روبرو خواهند شد ولی این موضوع، تاثیری در شایعات پیوستن نیمار به رئال نخواهد داشت، به خصوص با شرایط نه چندان خوبی که رئال مادرید تا به اینجای فصل داشته و شایعات جدایی رونالدو تقویت شده است.
مارسلو اخیرا گفته بود:" خیلی فوق العاده خواهد شد، اگر نیمار به مادرید بیاید و من ایمان دارم که او کاملا مناسب تیم ماست. بازیکن بزرگی مثل او باید برای رئال بازی کند، من مطمئنم که این اتفاق رخ خواهد داد."
حتی هم تیمی های نیمار هم در این رابطه صحبت هایی مطرح کرده اند. برای مثال تیاگو سیلوا گفته بود:" من نمی‌‌توانم جای نیمار حرف بزنم ولی این را می‌توانم بگویم که امیدوارم او در کنار ما باقی بماند."
هیچ هوادار پاری سن ژرمن از اینکه نیمار فصل آینده نیز در این تیم خواهد بود مطمئن نیست و چیزی که می‌توان به صورت قطعی گفت این است که پرز بار دیگر نیز برای به خدمت گرفتن او تلاش خواهد کرد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 357576 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟