مروری بر بازی‌های هفته بیست و سوم لیگ دسته اول

عصر امروز رقابت های سوم لیگ دسته اول فوتبال با برگزاری چهار مسابقه وارد هفته بیست و سوم می شود. در مهمترین بازی های امروز فجر سپاسی شیراز ؛ یکی از مدعیان صعود در بوشهر مهمان ایران جوان این شهر است و شهرداری تبریز میزبان مس رفسنجان خواهد بود. برق جدید که به تازگی هفته رحمان رضایی را جایگزین اسماعیل اسماعیلی ؛ مربی ناکام خود کرده در شیراز با تیم مس کرمان جدال سختی دارد و تیم های صنعتی آلومینیوم و ماشین سازی تبریز که هر دو در منطقه خطر قرار دارند و این روزها به سختی برای بقاء تلاش می کنند در اراک برابر هم صف آرایی می کنند.
فردا با برگزاری پنج مسابقه هفته بیست و سوم رقابت های دسته اول به پایان می رسد.
برق جدید شیراز - مس کرمان ؛ رحمان رضایی و نخستین آوردگاه
دو تیم در حالی به مصاف هم می روند که تغییراتی روی نیمکت داغ مربیگری داشته اند. برقی ها برخلاف انتظار نتایج قابل قبولی در دور رفت کسب کرده بودند و یکی از امیدهای صعود به لیگ برتر به شمار می رفتند در دور برگشت و پس از جدایی داود مهابادی از این تیم و آمدن اسماعیل اسماعیلی به جای او متزلزل و شکننده نشان دادند تا جاییکه تا رده نهم جدول سقوط Fall کردند و از همین رو مدیران برق رحمان رضایی ؛ مدافع اسبق تیم ملی که سابقه بازی در جام جهانی را نیز دارد و به دلیل پرش های بلندش بلازویچ "چیرو" ؛ سرمربی وقت تیم ملی از او با لقب پرنده یاد می کرد را به جای مربی ناکام استخدام کردند. امروز رحمان رضایی که پیش از این به عنوان دستیار و آنالیزور در لیگ برتر فعالیت می کرد برای نخستین بار روی نیمکت برق می نشیند تا شاید برق را به صف مدعیان بازگرداند. امروز تیم مس کرمان که به دلیل نتایج ضعیف احمد نخعی ؛ مربی با اخلاق و بومی خود را کنار گذاشته و با دارکو ؛ دستیار نخعی به میدان می رود رقیب برق است. تیمی که برای اعاده حیثیت بازی می کند هنوز به بازگشت به جمع مدعیان امیدوار است. با توجه به شرایط موجود انتظار می رود رویارویی دو تیم ، یکی از دیدارهای جذاب هفته باشد.
آلومینیوم اراک - ماشین سازی تبریز ؛ جدال حیاتی صنعتی ها با مربیان جوان
رویارویی تیم های تیم آلومینیوم اراک و ماشین سازی تبریز در حقیقت جدال تیم های صنعتی محسوب می شود. هر دو تیم ادامه فصل را با مربیانی جوان دنبال می کنند. عباس آقایی و حامد بصیری پس از آنکه روی نیمکت دو تیم نشستند موفق به کسب امتیازهای مهمی شده و توانستند آلومینیوم و ماشین سازی را تا حدودی به بقاء در لیگ امیدوار کنند. هر دو تیم در بازی های قبلی خود نتایج خوبی گرفته اند. اراکی ها در مسجد سلیمان دست به کار بزرگی زده و نفت این شهر را متوقف کردند و ماشین سازی هم با دو برد متوالی برابر ایران جوان و راه آهن شش امتیاز حیاتی به داشته هایش افزود.باید دید نتیجه بازی دو تیم که با تفکرات دو مربی جوان شان روند رو به رشدی داشتند به سود کدام یک رقم می خورد.
شهرداری تبریز - مس رفسنجان ؛ سیروس ترمز سامره را می کشد؟
مس رفسنجان از پنج بازی قبلی خود 11 امتیاز کسب کرده است و تا اینجای بازی ها یکی از بهترین های دور برگشت بوده است. شهرداری تبریز هم با سیروس دین محمدی روند رو به جلویی داشته و با کسب امتیازهای حیاتی عملکرد قابل قبول داشته است. مسی ها با علی سامره ؛ مهاجم اسبق استقلال Esteghlal و همبازی سیروس دین محمدی قصد دارند تبریز را هم با دست پر ترک کنند و این در حالی است که شهرداری چی ها چند هفته ایی است با تفکرات سیروس دین محمدی سر و شکل گرفته و به سختی به رقبایش امتیاز می دهد و از این رو پیش بینی می شود کار علی سامره در رقابت با سیروس دین محمدی سخت تر از بازی های قبلی باشد و سیروس سد راه پیش روی سامره به سمت بالای جدول باشد.
ایران جوان بوشهر - فجر سپاسی شیراز ؛ نگاه فجری ها به رده سوم
برای ایران جوانی ها بازی خانگی و بیرون از خانه تفاوت چندانی ندارد زیرا این تیم دور از انتظار بوده و تاکنون نتایج خوبی نگرفته است. در مقابل فجر سپاسی روند خوبی داشته و در حالی که 9-8 تیم مدعی صعود هستند توانسته جایی بین مدعیان برای خود باز کند. شاگردان علی اصغر کلانتری که هم اکنون با 36 امتیاز در رده ششم قرار دارند در صورت پیروزی برابر ایران جوان 39 امتیازی می شوند و احتمال بخت تا رده سوم را به دست می آورند.
برنامه مسابقات و اسامی داوران بازی های هفته بیست و سوم لیگ دسته اول فوتبال
دوشنبه ۲۳ بهمن
آینده سازان برق جدید شیراز - مس ‌کرمان، ساعت ‌۱۴‌، ورزشگاه دستغیب ‌ شیراز ‌
حسین زمانی – رحیم حاجیلو – محسن بابایی – عقیل جهانبازی – ناظر: اسماعیل آمری
شهرداری تبریز - مس رفسنجان، ساعت ‌ ‌۱۴‌، ورزشگاه اختصاصی شهرداری ‌ تبریز
سیدعلی اصغر مومنی – احمد کاظم لو – مهرداد نجفی – ابوالفضل دوستی – ناظر: صادق نوری
آلومینیوم اراک - ماشین سازی تبریز، ساعت ‌ ‌۱۴‌، ورزشگاه امام خمینی (ره) ‌ اراک ‌
عبدالنبی پورخلف – محسن سلطانی – بهمن عبدالهی – جعفر ملکی پویا – ناظر: محسن فریمانی
ایرانجوان بوشهر - فجر سپاسی شیراز ، ساعت ‌‌۱۴:۱۵‌، ورزشگاه شهیدبهشتی ‌ بوشهر ‌
مهدی نجار – محمدرضا فتحی – عبدالعلی شکرگزار – شبیر بهروزی – ناظر: محمود رفیعی
سه شنبه ۲۴ بهمن
راه آهن تهران - بادران تهران، ساعت ‌۱۴‌، ورزشگاه راه آهن (اکباتان)‌ تهران ‌
وحید صالحی – بابک عباسقلی زاده – حمیدرضا آذرنیاد – میثم حیدری – ناظر: محمد امیری
خونه به خونه مازندران - نفت مسجدسلیمان، ساعت ‌۱۴، ورزشگاه هفتم تیر بابل
رضا کرمانشاهی – محمدرضا مدیرروستا – جواد قنبریان – کیوان علی محمدی – ناظر: مسعود فرح نیا
گل گهر سیرجان - صبای قم، ساعت ‌‌۱۴‌، ورزشگاه اختصاصی ‌ سیرجان
رضا تارخ – محمد هاشمی نسب – عدنان پیروی – ایمان کهیش – ناظر: رامین عرفانیان
ملوان بندرانزلی - نساجی مازندران، ساعت ‌ ‌۱۴‌، ورزشگاه تختی ‌ بندرانزلی
پیام حیدری – ایوب غلامزاده – امیر مبشر – رضوان سرشار – ناظر: کریم اصغرزاده
شهرداری ماهشهر- اکسین البرز، ساعت ‌ ‌۱۴:۱۵‌، ورزشگاه شهدای ماهشهر
امیر عرب براقی – بابک خسروی – محمد نوری – داریوش احمدی – ناظر: یدالله جهانبازیبرای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 356666 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟