تاکتیکال داربی ؛ مخصوص هواداران در راه است

دربی 85 با پیروزی پرسپولیس به پایان رسید اما واقعیت این است که آن مسابقه کیفیت آنچنان بالایی نداشت و دلیلش هم، دوری هر دو تیم از فرم ایده آلشان بود. استقلال Esteghlal به تازگی تغییر سرمربی داده بود و پرسپولیس هم از آسیا حذف شده بود و این دو عامل، مهم ترین دلیل کیفیت نه چندان مطلوب دربی 85 بود اما با این حال، پرسپولیسِ برانکو باهوش تر و فرصت طلب تر ظاهر شد و استقلال را در دیداری حساس مغلوب کرد.
حال چند ماهی از آن دیدار می گذرد و این دو تیم در بهترین شرایط ممکن به یکدیگر رسیده اند. استقلال با شفر گام های نخست موفقیت را بر می دارد و پرسپولیس با برانکو در آستانه رسیدن به سومین جام در سال 96 است.
اگر پست به پست، سرخابی ها را مقایسه کنیم، متوجه می شویم که آن ها بیش از 11 بازیکن آماده دارند. بیرانوند، حسینی و رحمتی 3 دروازبان آماده برای این بازی هستند. در خط دفاع سیدجلال، محرمی، خلیل زاده و دیگر عناصر دفاعی پرسپولیس در آمادگی کامل به سر می برند و مدافعان استقلال نیز یکی پس از دیگری هستند.
اما آمادگی بالای مدافعان اگر با ضعف تیم ها در خط حمله همراه باشد، ممکن است منجر به صفر صفر بی هیجان شود، در حالی که اکنون اینطور نیست. آبی ها شجاعیان، اسماعیلی، نورافکن، امید ابراهیمی و... را در بهترین فرم در اختیار دارند و آن طرف هم وضعیت این چنین یا حتا بهتر است. محسن ربیع خواه عملکرد خوبی دارد، احمدزاده و امیری موثرتر از همیشه هستند و روی نیمکت هم نوراللهی، کامیابی نیا، مسلمان و رسن برای خودشان یک تیم به شمار می روند.
در خط حمله نیز با اضافه شدن مامه تیام به استقلال، انتظار می رود وضعیتشان بهتر شود و در پرسپولیس هم علی علیپور عملکرد بی نظیری دارد و برای رسیدن به بیستمین گل، گام به دربی پایتخت خواهد گذاشت.
همانطور که می بینید، تیم برانکو و شفر نقاط ضعف و قوت زیادی دارند و در بعضی پست ها نسبت به هم برتری دارند اما در مجموع، هر دو در بهترین شرایط ممکن گام به دربی می گذراند و این اتفاقی است که کمتر تجربه کرده ایم. معمولا تیم ها با بیم و امید وارد شهرآورد می شوند ولی حالا پرسپولیس با خیال راحت از قهرمانی، با شرایط هجومی گام به میدان می گذارد تا قهرمانی را قطعی کند و استقلال نیز برای ایجاد مقبولیت بیشتر در بین هواداران، ملزم به پیروزی است.
آبی ها روز گذشته با 3 گل سپیدرود را شکست داد و پرسپولیس هم صنعت نفت را با همین تعداد گل مغلوب کرد. حال آن ها مقابل فولاد و استقلال خوزستان به میدان می روند و سپس، حساس ترین دربی چند سال اخیر را برگزار می کنند؛ دربی که می تواند مثل بازی هشتاد و دوم دو تیم، پر از هیجان، پر از گل و پر حملات مداوم از سوی هر دو تیم باشد؛ فارغ از این که برنده کدام تیم است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 355990 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟