مهندسی انتخابات این بار در پرورش اندام

ماجرای انتخاب رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام با حذف خبر حکم داورزنی برای پورعلی فرد از روی سایت وزارت ورزش Sport و جوانان وارد فاز جدیدی شد.
مجمع انتخاباتی ریاست فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام شنبه 14 بهمن ماه ساعت 10 صبح در محل آکادمی ملی المپیک برگزار خواهد شد.
برای حضور در این انتخابات در ابتدا ۶ کاندیدا به نام‌های داود بهرامی، ناصر پورعلی فرد، کاوه درودی، یزدان راد، منصور عبدی و مهدی یدالهی از سوی وزارت ورزش و جوانان در گام اول تایید صلاحیت شدند. به فاصله ۲۴ ساعت صلاحیت مهدی گودرزی یکی دیگر از کاندیداها نیز تایید شد تا تعداد کاندیدا به ۷ نفر برسد.
اما در آخرین ساعات چهارشنبه شب و در حالیکه ساعات مرده روز سپری می ‌شد و به نیمه شب پنجشنبه چیزی باقی نمانده بود، در یک خبر عجیب تایید صلاحیت عبدالمهدی نصیرزاده یکی دیگر کاندیدا نیز اعلام شد که با توجه به زمان اعلام آن بسیار عجیب به نظر می رسید. چه آنکه تا به امروز سابقه نداشت که تایید صلاحیت یک کاندیدا برای حضور در انتخابات یک فدراسیون ورزشی در نیمه شب اعلام شود و همین بر ابهامات ماجرا می‌افزود.
عجیب تر اینکه دقایقی قبل از رسانه‌ای شدن این خبر، محمدرضا داورزنی معاونت ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان در حکمی ناگهانی و غیرمنتظره پورعلی فرد را به عنوان مشاور خود در امور مشترک فدراسیون ها و باشگاه‌ها منصوب کرد.
حکمی که بسیاری آن را به معنای برکناری محترمانه پورعلی‌فرد از ریاست فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام تعبیر کردند و منابع آگاه خبر دادند که پورعلی فرد از حضور در انتخابات شنبه منع شده و فدراسیون باید در انتظار یک رییس جدید باشد.
با این حال ماجرا به همین جا ختم نشد.چند ساعت بعد از انتشار خبر حکم داورزنی به پورعلی فرد، پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان به شکل کاملا ناگهانی و البته بی سر و صدا این خبر را از روی خروجی خود حذف کرد تا ماجرا عجیب تر و مبهم تر شود.
به نظر می رسد که رئیس فعلی فدراسیون که جزو دیرپاترین روسای فدراسیون‌های ورزشی محسوب می شود و تقریبا دو دهه است که ریاست فدراسیون را بر عهده دارد، از حکم جدید خود که به معنای پایان دوران ریاست طولانی او بر فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام خواهد بود، راضی نبوده و با اعمال نفوذ توانسته این حکم را ملغی کرده و دوباره مجوز حضور در انتخابات را کسب کند.
اتفاقات رخ داده در آستانه انتخابات شنبه، یعنی تائید صلاحیت شبانه یک کاندیدا و حکم مشاوره‌آقای رئیس که خیلی زود وتو و ناپدید شد، بدان معناست که در انتخابات فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام شاهد یک مهندسی تازه خواهیم بود و با یک اعمال فشار بیرونی رییس دیرپای این فدراسیون کماکان به فعالیت خود ادامه خواهد داد چه آنکه با حضور پورعلی فرد در مجمع انتخاباتی شنبه، انتخابات کاملا یکطرفه خواهد بود و احتمال پیروزی کاندیدای دیگری در حد صفر است.
وزارت ورزش و جوانان در جریان انتخابات فدراسیون‌های ورزشی که ظرف دو ماه اخیر و به شکل ضرب الاجلی برگزار شد، بارها و بارها با وجود نشانه‌های آشکار از اعمال نفوذ، مهندسی و چیدمان آرا به نفع گزینه مطلوب خود، آن را تکذیب کرد و بر بی طرفی خود پافشاری نمود اما آنچه در آستانه انتخابات فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام رخ داده، تمامی ادعاهای فوق را پا در هوا جلوه داده و خط بطلانی بر بی طرفی وزارت ورزش می کشد تا ثابت شود که در وزارت ورزش با وجود ادعاهای بسیار مبنی بر بی‌طرفی و عدم دخالت، کماکان در بر همان پاشنه سابق می چرخد و گزینه وزارت ورزش و جوانان تحت هر شرایطی پیروز هر انتخاباتی خواهد بود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 353312 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟