مروری بر بازی‌های هفته بیست و یکم دسته یک

پرونده رقابت های هفته بیست و یکم آزادگان عصر امروز با برگزاری 9 دیدار بسته می شود. (با توجه به بارش برف در اکثر نقاط کشور و نامساعد بودن شرایط جوی احتمال لغو چند بازی وجود دارد).
در جذابترین دیدارهای هفته ، خونه به خونه و نساجی به مصاف هم می روند. دو تیمی که مدعی صعود هستند و در دور برگشت بازی ها را با مربیان جدید ادامه می دهند. در شیراز تیم فجرسپاسی میزبان صدرنشین رقابت ها ؛ نفت مسجد سلیمان است. بادران ؛ تیم دوم جدول و جدی ترین تعقیب کننده نفت مهمان اراکی های سختکوش است. اکسین البرز و ملوان انزلی ، دو تیم دیگری که مدعی صعود محسوب می شوند با تیم های قعر جدولی راه آهن و صبا بازی دارند. دربی دیار کریمان ، دیگر بازی حساس هفته به شمار می رود. نتیجه دیدار گل گهر و مس کرمان همانطور که جذابیت خاصی برای کرمانی ها دارد ، برای سایر تیم ها نیز از اهمیت خاصی برخوردار است.
خونه به خونه بابل - نساجی قائمشهر ؛ دوئل جذاب مازنی ها
نتیجه دربی مازنی ها برای هر دو تیم و طرفدران پرشورشان از اهمیت ویژه ایی برخوردار است. تا جاییکه در یکی – دو سال اخیر بازی دو تیم غالباً پرتنش و بود با حواشی زیادی به پایان رسیده است و حتی یکبار دیدار دو تیم به دلیل هجوم طرفدارن به داخل زمین نیمه تمام رها شد. خونه به خونه که در دیدار رفت و در قائمشهر ، مغلوب تک گل محمد آشتیانی و تیم نساجی شد ، امروز فقط باید ببرد تا طرفداران و البته حاج قاسم حسن زاده ؛ مالک متمولش را خوشحال کند و هر نتیجه دیگری غیر از برد برد باعث خشم بابلی ها خواهد شد و این در حالی است که نساجی هم برای حفظ جایگاه سومی و صعود احتمالی به رده دوم چشم به سه امتیاز این دیدار دارد.
محمدحسین زاهدی فر به همراه علیرضا ایلدروم و مهدی عالیقدر ، قضاوت Judgment این دیدار حساس که از ساعت 14 در ورزشگاه هفتم تیر بابل برگزار می شود را بر عهده دارند و قطعاً روز سختی پیش رو خواهند داشت.
فجر سپاسی شیراز - نفت مسجد سلیمان ؛ فجر در اندیشه تلافی
شاگردان علی اصغر کلانتری رفته رفته به هماهنگی رسیده و نتایج قابل قبولی رقم زده اند. فجری ها که تلاش زیادی می کنند تا در پایان فصل یکی از دو سهمیه صعود به لیگ برتر را به نام خود ثبت کنند در دیدار با صدرنشین بلامنازع لیگ بازی سختی پیش رو خواهند داشت. نفت مسجد سلیمان که از ابتدای فصل اسبش را برای قهرمانی زین کرده تا امروز به کمتر تیمی باج داده است. شاگردان محمود فکری در این دیدار نیز همانند دور رفت برای کسب هر سه امتیاز بازی می کنند. البته نباید فراموش کرد که شیرازی ها در دور رفت و در خانه نفت تا دقیقه 83 با این تیم کارش را بدون گل پیش می برد اما اکبر آفاق با زدن تنها گل ان بازی مسبب باخت فجر شد و حالا شیرازی ها در خانه به دنبال برد هستند تا هم آن باخت دقایق پایانی را به فراموشی بسپارند و هم سه امتیاز با ارزش به حساب خود واریز کنند.
آلومینیوم اراک- بادران تهران ؛ هر دو به دنبال صعود
بر خلاف بادران که جایگاه خوبی در جدول دارد و تمام هم و غمش صعود به لیگ برتر است ، جایگاه تیم آلومینیوم در جدول خیلی مناسب نیست و کماکان یکی از نامزده های سقوط Fall به دسته دوم است. البته اراکی ها این اواخر با کسب چند نتیجه خوب تا حدودی به وضعیت شان در جدول سر و سامان دادند اما آلومینیوم برای اینکه خیالش از بقاء در دسته اول آسوده شود چاره ایی جز کسب امتیاز در بازی های خانگی ندارد و از همین رو پیش بینی می شود امروز شاگردان محمد ربیعی بازی راحتی برابر تنها نماینده مرکزی در اراک نداشته باشند.
شهرداری تبریز - برق جدید شیراز ؛ سیر نزولی برق
شهرداری و برق جدید شیراز در دور برگشت کارنامه متفاوتی داشته اند. هر چقدر شهرداری چی های تبریزی با سیروس دین محمدی متحول شده و نتایج خوبی گرفته اند در مقابل برقی ها پس از جدایی داود مهابادی روند نزولی داشته اند تا جاییکه از سه بازی خود تنها دو امتیاز گرفته اند. با توجه به نوع بازی و نتایجی که برق در سه هفته اخیر رقم زده است بعید به نظر می رسد در تبریز بتواند برابر شهرداری کار بزرگی انجام دهد. شهرداری که برای فرار Escape از سقوط تلاش می کند در صورت پیروزی برابر برقی های شیرازی 23 امتیازی شده و تا حدودی از منطقه خطر دور می شوند و در مقابل برقی ها که در دو – سه هفته اخیر نتایج ضعیفی گرفته اند به سیر نزولی که پیش گرفته اند ادامه خواهند داد. برق در دیدار رفت با گل دقیقه 50 حمید نوری برابر شهرداری به برتری رسیده بود.
راه‌آهن تهران – اکسین البرز ؛ راه آهن 20 بازی 4 امتیاز؟
راه آهن تهران بین 18 تیم حاضر در رقابت های دسته اول ، تنها تیمی است که از 20 بازی انجام شده هیچ بردی کسب نکرده است. همه هنر Art مدیران راه آهن و محسن بیاتی نیا و البته شاگردانش کسب 4 تساوی در 20 هفته گذشته و قعرنشین کردن راه آهن بوده است. نتیجه ایی که بی تردید برازنده تیم قدیمی و سازنده تهرانی نیست. با این کارنامه ضعیف ایا بهتر نیست راه آهنی ادامه لیگ را با تیم جوانان ادامه دهند؟ بر خلاف این تیم قدیمی تهرانی ، اکسین البرز که یکی از تیم های تازه تاسیس این دوره از بازی ها محسوب می شود با علی لطیفی نتایج قابل تقدیری گرفته و در حد و اندازه مدعیان ظاهر شده است. شاگردان علی لطیفی که با 32 امتیاز در رده پنچم قرار دارند در صورتیکه راه آهن قعرنشین را با بیش از 3 گل شکست دهند که دور از دسترس هم نیست 35 امتیازی می شوند و اگر تیم خونه به خونه هم برابر نساجی مغلوب شود با تفاضل گل بهتر به رده چهارم صعود می کنند.
ملوان بندرانزلی - صبای قم ؛ جدال ندارها
جدال تیم های ملوان و صبای قم را به تعبیری می توان دوئل دو تیم بی بضاعت هفته بیست و یکم نامید. ملوانی ها به رغم نداری تیمی مدعی نشان داده اند اما صبایی ها که انتظار می رقت یکی از مدعیان صعود باشند ، تیمی آشفته و بی برنامه نشان دادند تا جاییکه با 10 امتیاز به همراه راه آهن در قعر جدول فانوس سقوط را بغل کرده اند. ملوانی ها که هم اکنون با 30 امتیاز در رده دهم قرار دارند در این دیدار با اندیشه پیروزی برابر صبا صف آرایی می کنند. نادر دست نشان که تیمش در هفته های اخیر روپاتر و سرحالتر از هفته های ابتدایی لیگ جلوه می کند در دیدار با صبا به دنبال برد و ، آنهم با جند گل است تا تفاضل گل ملوان نسبت به سایر رقبا بهتر شود.
ایران جوان بوشهر – ماشین سازی تبریز ؛ همسایه بازی
ماشین سازی تبریز و ایران جوان بوشهر هم اکنون با 20 و 18 امتیاز در رده پانزدهم و شانزدهم جدول رده بندی با هم همسایه هستند. هر دو تیم و دیگر تیم های پایین جدولی بخت و اقبال یارشان بوده که راه آهن و صبا همه رکوردهای منفی را به نام خود ثبت کرده و قعر جدول را دو دستی چسبیده اند ، چون در غیر اینصورت امروز تیم هایی نظیر ماشین سازی ، ایران جوان و ... فانوس سقوط را در آغوش داشتند.
شهرداری ماهشهر – مس رفسنجان ؛ رویای صعود مسی ها
شهرداری ماهشهر شروع خوبی در لیگ داشت اما رفته رفته افت کرد. این تیم امروز با 25 امتیاز در رده دوازدهم قرار دارد و تقریباً از جمع مدعیان خارج شده است. اما مس رفسنجان با علی سامره عملکرد نسبتاً بهتری داشته است. مسی ها هم اکنون با 29 امتیاز در رده دهم جای گرفته اند ولی با اینحال نیم نگاهی هم به صعود دارند. رفسنجانی ها برای تحقق رویای چند ساله شان چاره ایی جز برد در بازی های پیش رو ندارند.
گل گهر سیرجان – مس کرمان ؛ بازی بندری
گل گهر و مس ، هر دو متعلق به استان کرمان است و طبعاً انتظار می رفت بازی این دو تیم به دلیل میزبانی گل گهر ، در سیرجان و در حضور طرفداران دو تیم برگزار شود. اما دربی دیار کریمان برخلاف اکثر دنیا که در شهر و استان تیم میزبان برگزار می شود ، در بندرعباس که صدها کیلومتر دورتر از سیرجان قرار دارد برگزار می شود تا کرمانی های فوتبالدوست از تماشای فوتبال همشهریان خود محروم شوند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 351656 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟