سیدجلال: طارمی بهترین موقع از پرسپولیس رفت

پرسپولیس با توجه به حکم فیفا با محرومیت از دو پنجره نقل و انتقالاتی مواجه شده و سیدجلال حسینی ابراز امیدواری کرد باشگاه بتواند با تامین خواسته‌های بازیکنان موفقیت‌هایی که در طول سه فصل اخیر در کنار هواداران کسب کرده‌اند را به سادگی از دست ندهند. او با اعلام اینکه بازیکنان فعلی این تیم جزو وفادارترین بازیکنان محسوب می‌شوند و مطمئنا بارها وفاداری خود را به پیراهن این تیم به اثبات رسانده‌اند.
کاپیتان پرسپولیس در گفتگو با خبرنگار ما صحبت‌هایش را با تسلیت به بازماندگان حادثه Incident غرق شدن کشتی سانچی آغاز کرد و در این ارتباط گفت: من خودم بچه شمال هستم. ما انزلی‌چی‌ها بیشتر از هر کسی با دریا و کشتی ارتباط داریم و واقعا این درد و غم بزرگی است و امیدوارم خدا به خانواده بازماندگان صبر دهد. از طرف خانواده بزرگ فوتبال و پرسپولیس این سوگ بزرگ را به بازماندگان تسلیت می‌گویم.
سیدجلال حسینی با اشاره به بازی برابر سیاه جامگان و پیروزی ارزشمند در این جدال گفت: من اول باید در مورد یک اتفاق زشت در فوتبال حرف بزنم. در هفته گذشته مقابل نفت تهران هر اتفاقی در زمین رقم خورد به جز فوتبال بازی کردن! وقتی تمام وقت بازیکنان حریف در زمین خوابیده بودند و این برای فوتبالی در سطح لیگ برتر واقعا زشت است. نمی‌گویم اگر آنها وقت تلف نمی‌کردند ما می‌بردیم و شاید هم شکست می‌خوردیم اما تماشاگر برای تماشای فوتبال وقت هزینه می‌کند تا تفریح کند و لذت ببرد اما این شیوه بازی واقعا زشت بود. حالا شانس آوردیم تماشاگر در استادیوم نبود وگرنه شرمنده هزینه‌ای که برای حضورشان در استادیوم کرده بودند نیز می‌شدیم. اینکه تمام وقت در زمین بخوابید واقعا فوتبال نیست و فلسفه فوتبال کاملا مشخص است و بازی با توپ است.
وی ادامه داد: سیاه جامگان اما تیم جنگنده و جسوری بود. رضا عنایتی در مدت کوتاهی که وارد حیطه مربیگری شده نشان داده که چیزهای زیادی در ذهن دارد و می‌تواند آینده روشنی برای این تیم شکل دهد. ما انتظار چنین بازی‌ای از سوی سیاه جامگان نداشتیم و آنها به عنوان تیم قعرنشین با 4 بازیکن تهاجمی فشار زیادی به ما وارد کردند و واقعا یک فوتبال 90 دقیقه‌ای بازی کردیم. اما واقعا بازی با نفت از نظر ذهنی ما را خسته کرده بود، 90 دقیقه بکوبی و بازی کنی اما حریف با خوابیدن روی زمین تمام زحمات را به هدر داد. باز هم می‌گویم هیچ تضمینی نبود که آنها بدون این روش به ما ببازند اما وقتی یک هفته تمرین می‌کنی و در زمین با این رفتار مواجه می‌شوی کاملا از نظر ذهنی بهم می‌ریزی. مقابل سیاه جامگان اما فوتبال خوبی از سوی هر دو تیم شاهد بودیم و خوشبختانه در دقیقه 90 هم با کسب سه امتیاز این اتفاق شیرین‌تر شد.
کاپیتان پرسپولیس در واکنش به اعتراض رضا عنایتی به هواداران پرسپولیس که معتقد بود آنها با حضور بیش از حد خود و همچنین فحاشی به او شرایط را به سود شاگردان برانکو کرده بودند گفت: این درست نیست. رضا خودش در استقلال Esteghlal بازی کرده و می‌داند که هواداران دو تیم استقلال و پرسپولیس متفاوت است. هر دو تیم هر جای ایران که بازی کنند مسلما بیشترین طرفدار را به خود اختصاص می‌دهند و نمی‌توان انتظار داشت استادیوم خالی بماند و مانع از حضور طرفداران حریف شد. شرمنده لطف هواداران‌مان در مشهد شدیم و این برد شیرین را به آنها تقدیم می‌کنیم.
سیدجلال درباره اینکه آیا با توجه به فاصله امتیازی شکل گرفته می‌توان آنها را قهرمان دوباره لیگ تلقی کرد گفت: من قبلا هم گفتم، کسانی این حرف‌ها را می‌زنند می‌خواهند بازیکنان را با غرور مواجه کنند و ما را از مسیر و هدف بزرگی که در پیش داریم دور کند. باید فریب این حرف‌ها را نخورد و 11 هفته باقی مانده و چه کسی می‌تواند تضمین دهد در این مدت بتوانیم با همین فاصله به کار ادامه دهیم؟ همه فکر می‌کردند به راحتی نفت را شکست دهیم اما نتیجه چه شد؟ یا همین سیاه جامگان اگر در دقیقه 90 گل نمی‌زدیم دو امتیاز کمتر داشتیم. خوشخبتانه هواداران متوجه شده‌اند و فریب این موضوع را نمی‌خورند و ما تا ثانیه آخر لیگ به حمایت و حضور آنها نیاز داریم و هنوز نه قهرمان لیگ شده‌ایم و نه افتخاری کسب کرده‌ایم. پیروزی و گرفتن امتیاز در نیم فصل دوم سخت می‌شود. امیدوارم در این بازی مقابل گسترش فولاد بعد از یک هفته دوری از هواداران که به دلیل محرومیت شکل گرفت حضور پررنگ آنها را شاهد باشیم و واقعا دل همگی ما برای آنها تنگ شده و با حضور خود به ما کمک کنند. در این بازی ربیع خواه و کمال کامیابی نیا را نداریم و با کمک هواداران می‌توانیم یک برد شیرین کسب کنیم. خواهش من هم از هواداران این است تا هر کس به دنبال این بود که در فاصله باقیمانده به پایان لیگ با فریب‌هایی اینچنینی که قهرمان شده‌اند و ... غرور را به بازیکنان بدهند خودشان مقابله کنند. پرسپولیس قهرمان نشده و راحت هم قهرمان نخواهد شد و باید بازی به بازی جلو رفت و هیچ تیمی از پیش بازنده مقابل ما نیست.
کاپیتان پرسپولیس در مورد اینکه جدال دوباره با تیم تبریزی (گسترش فولاد) اتفاقات بازی با تراکتورسازی را تکرار نخواهد کرد و توصیه او به هواداران تیمش چیست، گفت: اصلا اینطور نیست. سال‌هاست با هواداران پرسپولیس زندگی می‌کنم و آنها واقعا فوق العاده هستند. هیچ وقت نباید به تیم حریف بی‌احترامی کرد و این را از هواداران رقیب هم می‌خواهم. لذت فوتبال و بازی جوانمردانه را به این حرف‌ها نباید فروخت و سه امتیاز ارزش این مسائل را ندارد و امیدوارم در هیچ استادیومی شاهد آن نباشیم. من مطمئنم هواداران پرسپولیس با تمام وجود تیم را تشویق خواهند کرد و یک جشن بزرگ بعد از پیروزی در کنار هم برگزار خواهیم کرد.
سیدجلال حسینی درباره شرایط بازیکنان برای جدال مقابل گسترش فولاد گفت: نمی‌توان تصور بازی آسانی مقابل گسترش فولاد داشت. خصوصا تیمی که هدایت آن برعهده آقا فیروز است. آقا فیروز مربی کاربلدی است که می‌تواند یقه هر تیمی را بگیرد و کار سختی خواهیم داشت. ایشان با نتایجی که طی هفته‌های اخیر گرفته این مساله را نشان داده که می‌تواند یقه هر تیمی را بگیرد و باید خیلی مراقب باشیم خصوصا اینکه کمال و محسن ربیع خواه را نداریم و امیدوارم هواداران بیایند تا با آنها کار را تمام کنیم و بازی برای ما آسانتر شود.
رکورد عدم دریافت گل و رد و بدل شدن آن بین علیرضا بیرانوند و سیدحسین حسینی؛ در حالی که خیلی‌ها معتقدند گلر استقلال با واکنش‌های خود این رکورد را کسب کرده و در رکورد علیرضا بیرانوند نقش سیدجلال حسینی غیرقابل انکار بوده است: نه اصلا اینطور نیست. علیرضا بیرانوند گلر خوبی است و سیدحسینی هم گلر جوان و آینده‌داری است. هر دو در ابتدای مسیر موفقیت بزرگتر قرار دارند و باید قدر این روزها را بیشتر بدانند و با تمرکز و پرقدرت به راه خود ادامه دهند. امیدوارم این حواشی و تحت فشار بودن روی عملکرد آنها تاثیر نگذارد و به راه خود با موفقیت‌های بیشتری ادامه دهند.
وی در مورد تمدید قرارداد برانکو ایوانکوویچ نیز گفت: این بزرگترین اتفاق و مهمترین اتفاق برای تیم بود. برانکو در طول سه فصل اخیر موفقیت‌های بزرگی به همراه پرسپولیس کسب کرده و به خوبی با شرایط تیم و فوتبال ایران آگاه بود. این تمدید قرارداد خواسته همه بود و باید از آقای گرشاسبی نیز تشکر کنیم که زحمات زیادی در این مدت کشیده و در همین مدت کوتاه گره‌های فراوان باشگاه را یکی پس از دیگری در حال باز کردن است. این کار را هم تنهایی انجام می‌دهد و باید حمایت لازم از او شود و قدردان زحمات او هستیم.
مدافع باتجربه پرسپولیس در واکنش به اینکه پیش از این بابت عدم دریافت مطالبات شاکی بودند و آیا این مساله همچنان ادامه دارد و چه برنامه‌ای خواهند داشت گفت: اصلا این مسائل مهم نیست. نه اینکه مهم نباشد اما بازیکنان طی مدت اخیر نیز وفاداری و تعصب خود را نشان دادند و هر وقت هم مشکلی وجود داشت در طول تمرین و خصوصا 90 دقیقه بازی بدون توجه برای موفقیت تیم تلاش کردند. مهمترین چیز در شرایط فعلی این است که اکنون بچه‌ها می‌‍بینند کارها در حال انجام شدن است و تلاش در باشگاه و مدیران انجام می‌شود!
بحث مهم این روزهای پرسپولیس به جدایی مهدی طارمی مربوط می‌شود. کاپیتان پرسپولیس همواره یکی از حامیان او در این مدت بوده و اکنون نظرش درباره جدایی‌اش از این تیم و حضور در لیگ ستارگان قطر چیست؟ سیدجلال حسینی که سابقه حضور در تیم الاهلی قطر را در کارنامه دارد در خصوص حضور طارمی در الغرافه و واکنش‌هایی که این انتقال داشته اینطور می‌گوید: در ابتدا باید بگویم باید عملکرد مهدی طارمی را در طول دو فصل اخیر دید. مهدی دو فصل اخیر بهترین گلزن لیگ و پرسپولیس بوده و در لیگ قهرمانان نیز کمک بزرگی به ما کرد. این تصمیمی بود که گرفت و باید به تصمیم او احترام گذاشت. مسلما در این تصمیم تنها خودش را لحاظ نکرده و اگر غیر احساسی به این تصمیم نگاه کنیم متوجه می‌شوید که در این برهه کمک مالی بزرگی هم به باشگاه کرده است. شرایط فوتبال حرفه‌ای است و او باید برای دنیای خودش هم تصمیم مناسبی می‌گرفت. در خصوص حضورش در فوتبال قطر هم مسلما کار سختی خواهد داشت. قطر بازیکنان خوبی را به لیگ خود تزریق کرده و انتظار آنها این است که شرایطی خیلی بالاتر از بازیکنان خودشان درخشش داشته باشند. خوشبختانه مهدی از توانایی فردی و فنی خوبی برخوردار است و می‌تواند از این فشار به خوبی خارج شود و البته کارش هم چندان آسان نیست چون انتظارات خیلی بالاست.
اینکه مهدی طارمی به عنوان یکی از عوامل محرومیت پرسپولیس – نه مقصر بلکه یکی از عوامل- از اولین افرادی بود که باشگاه را ترک کرد به موضوعی تبدیل شده که هواداران به شدت علیه او موضع بگیرند و نسبت به وفاداری دیگر بازیکنان نیز در این موقعیت حساس محرومیت نقل و انتقالاتی شک داشته باشند. نظر سیدجلال در اینباره؟ من این مساله را قبول ندارم. ابتدا باید بگویم که فوتبال حرفه‌ای است و از کجا معلوم که طارمی در پرسپولیس می‌ماند و مثلا خدای ناکرده به خاطر مصدومیت شدید باشگاه او را کنار نمی‌گذاشت؟ باشگاه و بازیکن در عین حال که منافع تیم و هوادار را دنبال می‌کنند باید منافع خودشان را هم در نظر بگیرند. در ضمن این مساله را در نظر بگیرید که مهدی در این انتقال بیشترین سهم را به باشگاه داده و از نظر مالی در این شرایط بی‌پولی شرایط خوبی را ایجاد کرده است. مهدی دو ماه دیگر با باشگاه قرارداد داشت و فکر می‌کنید کار سختی بود بعد از این مدت باشگاه را ترک کند؟ آیا الان که بعد از محرومیت باشگاه الغرافه او را خواسته، در پایان فصل بعد از چند بازی و احتمالا درخشش در بازی‌های باقی‌مانده نمی‌توانست بار دیگر با پیشنهاد مناسب دیگری جدا شود؟ آن زمان به عنوان بازیکن آزاد هم می‌رفت و یک ریال هم به پرسپولیس نمی‌رسید اما مهدی زمانی رفت که از جدایی‌اش باشگاه هم به نفع برسد. باید پای حرف و درد دل مهدی هم بنشینید و مسلما به زودی او نیز حرف خواهد زد و این مسائل را بیان می‌کند. نباید او را تحت فشار قرار داد و در روزگاری که هیچکس از یک ریال خود نمی‌گذرد مهدی سودی چند میلیاردی نصیب باشگاه کرد و از قرارداد این فصل خود نیز گذشت.
آیا بازیکنان دیگر هم به تبعیت از مهدی در پایان فصل بدون توجه به محرومیت جدا خواهند شد. این مساله‌ای است که ذهن هواداران را مشغول کرده است. سیدجلال حسینی در اینباره اینطور از بازیکنان تیمش دفاع می‌کند: در مورد مهدی من صحبتم را گفتم و مطمئنا مهدی نیز حرف‌هایی خواهد داشت. در مورد دیگر بازیکنان هم مسلما همانطور که گفتم در همین مدت هم خیلی مواقع وفاداری خودشان را نشان دادند. چقدر در این مدت با توجه به قهرمانی در لیگ برتر، قهرمانی در سوپرکاپ و صعود به نیمه نهایی لیگ قهرمانان و مطالبات قراردادی در خصوص آن حرف زدند؟ اعتصاب کردند؟ کم گذاشتند و تمرین را تعطیل کردند؟ بازیکنان فقط به تمرین و 90 دقیقه تلاش در کنار هواداران فکر می‌کنند. ما در شرایط خیلی حساسی با توجه به محرومیت از نقل و انتقالات مواجه هستیم و این مساله ذهن بازیکنان را هم مشغول کرده‌ است. در این دو سال بازیکنان خوبی داشتیم و اما متاسفانه مثل دیگر باشگاه‌ها نتوانستیم هزینه کنیم. این را هم بگویم که آقای هدایتی هم خیلی کمک کردند. من باید موضوعی را بگویم که بعد از صحبت‌های ایشان در برنامه نود اعتراض من از سوی ایشان بد برداشت شد و به هیچ عنوان منظور من ایشان نبود. آن زمان من عصبانی بودم که تیم نتیجه نگرفته اما به هیچ عنوان منظورم ایشان نبود و کاش همه مثل ایشان می‌آمدند و به تیم کمک می‌کردند. خوشبختانه تیمی هستیم که هر چقدر هزینه شده به همان اندازه نتیجه گرفته است!
وی ادامه داد: اکنون حدود 11 بازیکن آزاد داریم که قراردادشان در پایان فصل تمام می‌شود. من به وفاداری تک تک آنها اطمینان دارم و آن را به عینه در تمرین و بازی‌ها دیده‌ام و می‌دانیم که باشگاه هم بعد از تمدید قرارداد با برانکو ایوانکوویچ به دنبال این است تا در فرصت مناسب با بازیکنان نیز صحبت کند. من نیز به نوبه خودم تمام تلاشم را خواهم کرد تا بازیکنان با شرایط باشگاه هماهنگ باشند و نباید چیزی که در طول سه سال به سختی به دست آورده‌ایم آسان و ساده از دست بدهیم. بار دیگر می‌گویم به وفاداری و تعصب بازیکنان شک نداشته باشید و امیدوارم باشگاه نیز شرایط مناسبی برای فوتبال و زندگی حرفه‌ای آنها به وجود بیاورد.
سیدجلال حسینی در پایان در پاسخ به اینکه آیا اردوهای کوتاه مدت ریکاوری بعد از بازی‌ها در تیم ملی که پیش از این به موضوع اختلاف نظر بین کی‌روش و برانکو ایوانکوویچ تبدیل شده بود، توانسته به آنها کمک کند گفت: ببینید هیچ برنامه‌ فوتبالی بدون فکر انجام نمی‌شود. آقای کی‌روش برای این طرح و برنامه خود نیز به همراه همکارانش کلی وقت گذاشت و در نهایت به این نتیجه رسید. آقای برانکو ایوانکوویچ نیز هیچ وقت با آن مخالفت نداشت و گفته بودند باید به باشگاه ابلاغ شود. مطمئن هستم نتیجه این برنامه و تاثیر آن را در ادامه خواهید دید. وقتی برنامه و اردوهای بلند مدت مطابق برنامه پیش نمی‌رود و فشردگی زیادی موجود است بهترین روش همین است و امیدوارم همه ما در راستای موفقیت تیم ملی و پرچم کشورمان در جام جهانی باشیم و به نتیجه لازم هم برسیم. روزهای سختی پیش رو داریم و همه کمک کنند تا سربلند شویم و دور از حواشی و مسائل دیگر به دنبال موفقیت فوتبال کشورمان باشیم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 347259 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟