پیروانی: جپاروف محروم نشود یا بشود برایمان مهم نیست

بحث مربوط به درگیری احمدزاده و منشا و همچنین جدایی مهدی طارمی در کنار بحثی که در خصوص محرومیت برانکو ایوانکوویچ وجود دارد، باعث شده تا در حاشیه تمرین امروز افشین پیروانی در جمع خبرنگاران به توضیح شرایط این تیم بپردازند.
وی در ابتدا در خصوص ماجرای درگیری فرشاد احمدزاده و گادوین منشا گفت: بحث منشا و احمدزاده یک بحث درون خانوادگی بود که در نهایت تصمیم بر این شد تا این دو به کمیته انضباطی باشگاه بروند. بعد از این ماجرا البته هر دو بازیکن با اعلام دوستی و به صورت مکتوب هم پشیمانی خود را اعلام کردند. هر دو بازیکن اشتباه شان را قبول کردند. هیچ کس با یک غلط صفر نمی‌شود و نمی‌توان به خاطر یک اشتباه آنها را کنار گذاشت. امروز هم در تمرین حاضر شدند. بحث اینچنینی در همه جا هست اما در پرسپولیس مسلما به خاطر اینکه تیم بزرگی است باید مراقب چنین رفتارهایی بود و امیدوارم دیگر تکرار نشود و بحث رفاقت و دوستی حرف اول را بزند.
پیروانی در مورد جدایی مهدی طارمی نیز گفت: همانطور که دیدید او طی چند روز اخیر در تمرینات حاضر نشده و در نامه کتبی هم به باشگاه اعلام کرده قصد جدایی دارد و شرایط بازی در ایران برایش وجود ندارد. او طی روزهای اخیر در تمرین حاضر نشده و هیچ کس هم از او خبر ندارد. در نهایت من به عنوان یک پرسپولیس از او تشکر می‌کنم بابت سال‌هایی که در پرسپولیس حضور داشته، موفقیت‌هایی که کسب کرده و آقای گل فوتبال ایران شده است.
پیروانی در خصوص حواشی ایجاد شده بعد از فشار پرسپولیسی‌ها برای محرومیت سرور جپاروف گفت: طی چند روز اخیر لطف دوستان در اینستاگرام Instagram به ما نشان داده شد. من این چیزها را دیگر ندیده بودم. لطف دوستان و تیم رقیب شامل حال من شده و الفاظی به گفتند که من البته به دل نمی‌گیرم. به عنوان مسئول در پرسپولیس باید پاسخ می‌دادم و می‌توانستم سکوت کنم و حاشیه امنیت داشته باشم؛ اما این را وظیفه خودم می‌بینم که هر چیزی ببینم، بگویم و تلاشم این است که حقی اگر ضایع شود جلوگیری شود. اگر مثالی زده شد و مقایسه شد به این خاطر بوده که آقای برانکو گفته بودند اگر قرار به استراحتی است باید برای 4 تیم باشد نه فقط دو تیم. شما اشلی یانگ یک ضربه به دروازه بان حریف زد بعد از بازی سه جلسه محروم شد. الان می‌خواهد کمیته انضباطی جلسه بگذارد که بازیکن برود و بگوید عمدا زده یا غیر عمد؟ مگر می‌شود بازیکن برود و بگوید عمد زده است؟ این مساله را کمیته انضباطی خیلی زودتر می‌توانست ورود کند. نه این بازیکن که هر بازیکنی باید خیلی سریع رای داده شود تا این اتفاقات نیفتد. بحث ما این نیست که تیم حریف ضعیف شود. ما تیم اول هستیم و نمی‌خواهیم مشکلی برای دیگر تیم‌ها به وجود بیاید و ان شالله امسال هم قهرمان می‌شویم و نیازی نیست به دیگر تیم‌ها تیکه بیندازیم. 
وی ادامه داد: این اتفاقات در شان این فوتبال نیست. امیدوارم هر چه زودتر تعیین تکلیف شود و اصلا خواستند محروم نشود و برای ما مهم نیست. ما که چند هفته دیگر با این تیم بازی داریم و هیچ عایدی نصیب ما نمی‌شود. هواداران پرسپولیس بهترین هواداران هستند و اگر اذیت‌شان نکنند و چیزی به آنها نگویند مطمئنا هیچ واکنشی نشان نمی‌دهند.
وی با اشاره به محرومیت طرفداران این تیم گفت: اگر ما در بازی قبلی دچار مشکل شدیم به خاطر اتفاقات قبلی بود. من یک خواهش از طرفداران تیم خودم دارم و به عنوان برادر از آنها خواهش می‌کنم در تشویق تیم یکدل باشند. خیلی از تیم‌ها می‌خواهند به خاطر موفقیت‌های ما، ناکامی ما را رقم بزنند. 
پیروانی در خصوص بحث داوری گفت: من فوتبال بازی کردم و طی این سال‌ها آخرش نفهمیدم دست به توپ است یا توپ به دست و هر کس استدلال خودش را می‌کند. الان هم دو کارشناس می‌آیند و همه آنها هم برای ما البته قابل احترام هستند. من اعتقاد دارم صد در صد پنالتی بود؛ اما آقا از کمیته داوران می‌آید و می‌گوید من تشخیصم این بوده و به کسی هم ارتباط ندارد! اگر حرفی است لطفا با احترام باشد. این که نشد جواب. تشخیص ما هم این بوده و این بازی حداقل می‌توانست حداقل دو پنالتی برای ما داشته باشد. وقتی پنالتی گرفته نمی‌شود حداقل پاسخ منطقی داشته باشند. اگر جواب نمی‌دهند حداقل احترام بگذارند و جواب قانع کننده بدهند. بازیکن در سرما و گرما تلاش می‌کند و در اوج مشکلات به دنبال نتیجه است و آن وقت با یک اشتباه در پنالتی و گل آفساید تمام تلاش یک مجموعه به باد می‌رود. وقتی تیم اینگونه نتیجه نگیرد مسلما فشار می‌آید و انتقاد می‌کنند و دوستان هم منتظر هستند تا از بابت مصاحبه تصمیم بگیرند. اما ما به دنبال این هستیم تا نتیجه بگیریم و در کنار هواداران در این فصل هم اتفاق بزرگی رقم بزنیم و قهرمان شویم.
پیروانی در واکنش به اینکه چرا مسئولان پرسپولیس برخلاف همتای خود در قبال انتقادات و فشارهایی که به وجود می‌آید واکنش و مصاحبه‌ای انجام نمی‌دهند و بار این مسئولیت بر عهده برانکو و او قرار گرفته است، گفت: یک روز آقای برانکو مصاحبه می‌کند و یک روز من از حق باشگاه دفاع می‌کنیم و دل مان نمی‌خواهد هر کس در باشگاه وقت خود را صرف این موضوعات کند. بحث‌های جاری هم مسلما به کمیته انضباطی اعتراض خواهیم کرد و اسناد و مدارک‌مان را ارسال خواهیم کرد. خواهشی که دارم این است که پیش داوری نکنند و در حکم کمیته انضباطی دخالت نکنند. اگر باشگاه و روابط عمومی سکوت کرده به خاطر تصمیمی است که باشگاه گرفته و هر کس نباید در هر مساله‌ای دخالت کند.
پیروانی بار دیگر با اشاره به موضوع مهدی طارمی و درخواست باشگاه برای ادامه همکاری با او گفت: باشگاه همه جوره پیشنهادی به او داده بود، از یک ساله تا دوساله و شرایط مختلف. اما ایشان عزم رفتن کرده بود و در نامه‌ای آن را اعلام کرده بود. او گفته بود که در سال جام جهانی به دنبال پیشرفت فوتبالش در کشورهای دیگر است و قرار بود به اروپا برود که به یکباره کشور حوزه خلیج فارس شد. باشگاه و کادرفنی دوست داشتند که مهدی در کنار تیم باشد؛ اما خودش تصمیم گرفت برود. این قشنگ نبود که ما وارد دعوا با او شویم و خیلی‌ها گفتند با توجه به مشکلاتی که او برای تیم به وجود آورده باید او را مقید به ماندن و پذیرفتن شرایط باشگاه می‌کردیم؛ اما این اصلا قشنگ نبود. ان شاالله هر جا هست موفق باشد و به عنوان بازیکنی که می‌خواهد در جام جهانی بجنگد برایش آرزوی موفقیت می‌کنیم. اینکه بگویم دلش با تیم نبود هم گذشته بود و تمام وجودش برای جدایی بود و اینکه سر تمرین نیامد و بخواهیم به کمیته انضباطی ارجاع بدهیم درست نیست و برایش آرزوی موفقیت می‌کنیم.
پیروانی در خصوص اتفاقات رخ داده در بازی با تراکتور که منجر به محرومیت این تیم شد نیز گفت: بازیکنان ما کاملا توجیه هستند که واکنشی به هیچ اتفاقی نداشته باشند. در روی سکوها هم مسلما به لیدرها گفتم که ما نجیب‌ترین هوادار را داریم و نباید اجازه داد یک سری تماشاگرنما باعث شود این اتفاقات رخ دهد و مطمئن هستم کمیته انضباطی هم ورود خواهد کرد تا این اتفاق دیگر تکرار نشود.
سرپرست پرسپولیس در پایان در توضیح اینکه دلیل عدم اطلاع باشگاه از غیبت مهدی طارمی در تمرین و اینکه به چه شکل این انتقال صورت می‌گیرد گفت: اینکه می‌گویم نمی‌دانم دلیل این نیست که فرار Escape کرده است. ایشان عضو باشگاه پرسپولیس است و نامه کتبی هم زده که نمی‌توانم در ایران فوتبال بازی کنم. وقتی می‌گوید نمی‌توانم اینجا بمانم چطور مانع او شویم. او اول فصل گفته بود که می‌خواهم به اروپا بروم و الان یکباره می‌خواهد به الغرافه برود و در تمرین حاضر نشده و من نمی‌توانم اطلاعیه بدهم که طارمی گم شده و بروم دنبال او بگردم. الان دیدیم و شنیدیم که قرار است به قطر برود و بحث مربوط به آی تی سی و رضایتنامه را باید با باشگاه دنبال کند. اگر بخواهیم مقابله کنیم باید بگوییم مانع می‌شویم و جریمه می‌کنیم و ... اما عرف این است که او بابت محرومیت یک فصل دیگر قرارداد می‌بست و فردین مجموعه می‌شد؛ اما وقتی نمی‌خواهد نمی‌توانیم مانع او شویم. او دو سال در این تیم زحمت کشیده و آقای گل شده و موفق بوده و ان شاالله در هر تصمیمی که دارد موفق باشد.
پیروانی در پاسخ به آخرین شرایط احمد نوراللهی نیز گفت: طبق آخرین قول‌هایی که دادند همین روزها مشکلش حل خواهد شد.
سرپرست تیم در خصوص کسر قرارداد از فرشاد احمدزاده و گادوین منشا گفت: مسلما رای از سوی باشگاه به آنها ابلاغ خواهد شد. صحنه‌هایی که من از روبوسی آنها دیدم اینطور نبود که گلایه‌ و مشکلی بین‌شان وجود داشته باشد. این درگیری‌ها در همه تیم‌ها وجود دارد؛ اما مسلما آن را تایید نمی‌کنم و قشنگ نیست.
پیروانی در پایان خودش با انتقاد از کسانی که در تیم‌های دیگر به اظهارنظر در خصوص پرسپولیس می‌پردازند گفت: این اصلا خوب نیست. دوستانی که اظهارنظر می‌کنند جایگاه خود را بدانند. اینکه هر کس بخواهد بیاید در خصوص پرسپولیس اظهار نظر کند در شان ما نیست و اصلا درست نیست و خواهش می‌کنم مشغول پرسپولیس نشوند و درباره ما حرفی نزنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 345190 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟