رویای دورتموند پارس جم را می‌خواند!

پارس جنوبی جم در سه هفته ابتدایی لیگ هفدهم با هفت امتیاز بعد از پرسپولیس تیم دوم جدول بود؛ ولی این تیم در دور برگشت با یک شکست و 2 تساوی تنها 2 امتیاز کسب کرده است. شاگردان تارتار در سه دیدار آغازین این فصل با 8 گل زده و 4 گل خورده آمار خوبی را از خود برجای گذاشتند و توانستند پدیده لیگ لقب بگیرند.
پارسی ها که از هفته دوازدهم روند نزولی خود را آغاز کرده اند، هنوز نتوانسته اند روند شکست ناپذیری شان را تکرار کنند. آنها به لطف امتیازاتی که در نیم فصل اول جمع کردند، حالا با 31 امتیاز در رده سوم جدول قرار دارند. شاگردان تارتار در دور برگشت لیگ حتی سایه ای از آن تیم ندارند و در جدول رده بندی نیم فصل دوم رتبه ای دو رقمی دارند.
البته این افت از جمی ها قابل پیش بینی بود و طبیعی است تیمی که سال اول حضور خود در لیگ برتر را تجربه می کند و با بضاعتی که در اختیار دارد، نتواند روند موفقیت های خود را استمرار ببخشد. آنها بازیکنان بی تجربه ای نیستند؛ ولی حفظ روحیه بردطلبی و داشتن روحیه قهرمانی اصل مهمی است که تیم های بزرگی مثل سپاهان نیز از داشتن آن بی نصیب بوده اند.
پارس جم در تعطیلات نیم فصل با از دست دادن 2 بازیکن خوبش به نظر می رسد دیگر انسجام و یکپارچگی سابق را ندارند. هرچند مهدی تارتار سعی کرده در گفتگوهایش نشان بدهد تیمش متکی به شخص نیست؛ اما کاملا مشخص است آن روح تیمی دیگر در کالبد پارس جنوبی جم دیده نمی شود. روحیه برد طلبی و حس شکست ناپذیری در جمی ها دیده نمی شود و همین باعث شده آن نگاه ویژه به عنوان سورپرایز لیگ، دیگر نسبت به این تیم وجود نداشته باشد.
در فصل نقل و انتقالات زمستانی، فرشاد سالاروند با جدایی از پارس به فولاد خوزستان پیوست و امیرارسلان مطهری هم در آستانه عقد قرارداد با سایپا قرار دارد. تارتار با جذب روح الله سیف اللهی از سیاه جامگان و شهرام گودرزی از تراکتورسازی سعی در تقویت تیمش دارد. رضا کرملاچعب و میثم آقایی نیز در فهرست خرید پارسی ها قرار دارند و به احتمال زیاد به جمع شاگردان تارتار خواهند پیوست.
به نظر می رسد پارس جنوبی جم برای برگشت به فرم ایده آل خود در 11 هفته ابتدایی لیگ نیاز به بازسازی اساسی دارد. این تیم در نیم فصل اول هیچگاه ترکیب ثابتی نداشته و در هر هفته با تغییراتی به مصاف رقبا رفته است. شاید برای همین است که این تیم بیشترین بازیکن گلزن را در ترکیب خود دارد، در واقع 24 گل زده پارس جم در 18 دیدار توسط 13 بازیکن به ثمر رسیده است.
تارتار برای ساختن تیمی با مختصات نیم فصل اول کار دشواری در پیش دارد، ذوب آهن، تراکتورسازی، پیکان و پدیده با جذب بازیکنان مورد نیاز خود حالا به رقبای سرسختی تبدیل شده اند و بی شک تکرار 29 امتیازی که در نیم فصل اول کسب کردند، نمی تواند کار راحتی باشد. برای همین است که تارتار و شاگردانش سقف آرزوهای خود را از قهرمانی به کسب سهمیه تقلیل داده اند. رویایی که اگر برای تحقق آن تدبیری اندیشیده نشود، می تواند در ادامه راه نیز رنگ ببازد و به بقاء در لیگ تبدیل شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 345060 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟