پرتماشاگرترین لیگ اروپا در سال 2017

بوندسلیگای آلمان رقابت‌هایی است که بیش از همه ورزشگاه‌هایش پر می‌شود. این لیگ، پر تماشاگرترین رقابت‌های اروپا در سال ۲۰۱۷ بود. در این سال در آلمان ۱۵۳ بازی برگزار شد که ۶ میلیون و ۷۸۲ هزار و ۲۳۲ نفر آنها را از نزدیک تماشا کردند و میانگین ۴۴ هزار و ۳۳۵ نفر را به ثبت رساندند.
فصل گذشته این رکورد، ۴۱ هزار و ۵۱۱ بود و امسال رشد ۶.۳ درصدی داشته است. پس از بوندسلیگا، لیگ برتر انگلیس (با در نظر نگرفتن آخرین هفته‌ برگزار شده) قرار دارد و میانگین ۳۸ هزار و ۲۱ نفر را به ثبت رسانده است. در لیگ انگلیس نیز حضور تماشاگران نسبت به فصل گذشته ۵.۷ درصدی رشد داشته است. سال پیش این میانگین ۳۵ هزار و ۹۲۲ بود. جایگاه سوم به لالیگا اختصاص دارد که میانگین ۲۷ هزار و ۱۷۵ نفر به ثبت رسیده است. پارسال این میانگین به ۲۷ هزار و ۶۳۰ نفر می‌رسید.
سیاست آلمانی‌ها بر این است که هواداران به حضورشان در ورزشگاه‌ها ادامه‌ دهند. تماشای فوتبال در این کشور آسان و ارزان است. هواداران می‌توانند از حضور در ورزشگاه‌های مدرن که برای جام جهانی ۲۰۰۶ ساخته شده بود، لذت ببرند.
همچنین قیمت‌ بلیت‌ها برای تماشاگران مناسب است. قیمت بلیت در یک جایگاه مناسب ۳۱ ریو است. دورتموند به هوادارانش ارزان‌ترین بلیت را ۱۶ و گران‌ترین را ۶۴ یورو می‌فروشد. باید در نظر داشت که در همه ورزشگاه‌های آلمان بخشی‌هایی وجود دارد که تماشاگران سر پا می‌ایستند. همچنین تماشاگرانی که بلیت در اختیار داشته باشد می‌توانند به صورت رایگان از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنند.
در انگلیس میانگین حضور تماشاگران ۳۸ هزار و ۲۱ نفر برای هر بازی است. میانگین قیمت بلیت‌ها ۷۰ یورو است (بلیت بازی‌های آرسنال گران‌تر از دیگر تیم‌ها است). با این حال قیمت بلیت‌ها به بازی‌ها بستگی دارد.
بازی‌های مهم گران‌تر از دیگر دیدارها هستند. گاهی اوقات قیمت آنها به ۱۵ یورو هم می‌رسد. برای کنترل اعتراض فوتبال‌دوستان هزینه تماشای فوتبال را برای هواداران تیم مهمان ۳۵ یورو قرار دادند.
منچستریونایتد در حضور تماشاگر با میانگین ۷۴ هزار و ۹۸۲ نفر بالاتر از دیگر تیم‌ها قرار دارد. پس از این تیم تاتنهام قرار دارد که از فضای زیاد ورزشگاه ومبلی بهره می‌برد. این تیم به طور موقت در این ورزشگاه بازی می‌کند. میانگین حضور هواداران تاتنهام ۶۷ هزار و ۷۳۸ نفر بود.
لالیگا در مشارکت تماشاگران در جایگاه سوم قرار دارد. کاهش میانگین حضور تماشاگران در ‌اسپانیا دلایل مختلفی دارد که یکی از آنها بازی پشت درهای بسته بارسلونا و لاس پالماس بود.
همچنین اگر اتلتیکومادرید چند بازی بیشتر در واندا متروپولیتانو (ورزشگاه جدیدش) انجام می‌داد این میانگین افزایش پیدا می‌کرد. بیشترین حضور تماشاگران در لالیگا به رئال مادرید با ۶۹ هزار و ۱۵۳ نفر در هر بازی اختصاص دارد؛ سپس اتلتیکومادرید با ۶۰ هزار و ۵۰۸ نفر و بارسلونا با ۵۴ هزار و ۱۶۱ نفر قرار دارند. میانگین قیمت بلیت در ‌اسپانیا ۷۰ یورو است.
در چهارمین جایگاه، سری A ایتالیا قرار دارد. میانگین حضور آنها ۲۴ هزار و ۴۸۱ نفر است؛ سپس لیگ یک فرانسه با میانگین ۲۱ هزار و ۸۵۹ نفر است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 341355 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟