تابارز: کی‌روش هم به مظاهری اعتماد کند

جورج تابارز از جمله مربیان خارجی حاضر در فوتبال ایران محسوب می شود که علاقه زیادی به صحبت کردن ندارد. او که به همراه تونی اولیویرا وارد فوتبال ایران شد و روی نیمکت تراکتوری ها نشست پس از این مربی، همکاری خود را با امیر قلعه نویی ادامه داد و پس از دو فصل حضور در تراکتورسازی هم اکنون با مربی پرافتخار روی نیمکت ذوبی ها می نشیند. 
با همکاری امیرهوشنگ مختاری، مترجم پرتغالی های تیم ذوب آهن، جورج تابارز در گفتگویی با "ورزش سه"، در رابطه با کارکردن در فوتبال ایران و اوضاع این روزهای تیمش به صحبت پرداخت. 
تراکتور یا ذوب آهن؟ باید حرفه ای بود
همیشه به فوتبال با دید حرفه ای نگاه می کنم و به همین خاطر پس از خروج از هر باشگاهی، از آنها تقدیر می کنم و تلاش می کنم از آن به بعد در تیم جدیدم موفق باشم. من در تبریز روزهای خوبی داشتم و از شرایط تراکتورسازی هم راضی بودم؛ اما به هرحال روزی باید به تغییرات هم فکر کرد. 
در هر باشگاهی یک ملی پوش دارم 
نوع کار من به گونه ای است که گلرهایی که از دروازه تیممان دفاع می کنند به خوبی دیده شوند. شخصیت و روش برخورد من همیشه با دروازه بان هایم خاص است. هر روز تمریناتی داریم که پیشرفتشان را محسوس کند. هم در تراکتورسازی و هم در ذوب آهن یک گلر ملی پوش داشته و دارم و همیشه سعی کردم آنها را به دروازه تیم ملی برسانم. 
رشید قابل قیاس با سال های قبل نیست 
اصولا علاقه ای ندارم درباره شاگردان قدیمی ام صحبت کنم؛ اما در رابطه با رشید مظاهری باید بگویم او پیشرفت فوق العاده از فصل قبل داشت. من به عنوان یک مربی به کار خودم ایمان دارم و به همین دلیل فکر می کنم از زمانی که با این دروازه بان کار خود را شروع کردم او روز به روز بهتر شد و حضور او در اردوهای پی در پی تیم ملی و بازی در دیدار برابر پاناما نیز همین نکته را نشان می دهد. 
کی‌روش به مظاهری اعتماد کرد
به عنوان یک مربی که باید روی فعالیت های شاگردانش نظارت داشته باشد خیالم از رشید مظاهری راحت است. او یکی از حرفه ای ترین بازیکنانی است که در ایران دیده ام، چرا که همه چیزش روی حساب و کتاب است و برای هر اتفاقی برنامه دارد. روی اهداف خود تمرکز دارد و به همین دلیل برای حرفه ای و سالم زندگی می کند و روی آنها تمرکز دارد. حتی کارلوس کی روش نیز با بازی دادن به رشید در دیدار برابر پاناما نشان داد به او اعتماد کرد. البته ما در باشگاه به صورت سفت و سخت کارمان را ادامه می دهیم و مطمئن هستم کی روش نیز با همین فعالیت و عملکرد، اعتمادش به مظاهری بیشتر خواهد شد و او را به عنوان یکی از دروازه بان های منتخب راهی جام جهانی خواهد کرد. 
دروازه بان های ایرانی احتیاج به کار زیاد دارند
به عنوان کسی که سه فصل در این فوتبال کار کرده است و دروازه بان هایی را در اختیار داشته است و بازی های مختلفی را دیده است، احساسم نسبت به دروازه بان های ایرانی این است که آنها نیاز به کار بیشتر دارند. گلرهای ایرانی باید تمرینات سخت و زیادی انجام دهند تا همیشه روی بورس بمانند. نفرات خوبی در این پست در ایران وجود دارند، اما همانطور که گفتم برای جهانی شدن باید تمرینات خود را بسیار بیشتر کنند. 
قلعه نویی هم مانند پرتغالی‌هاست
این سومین فصلی است که با امیر قلعه نویی کار می کنم. پیش از همکاری با او و حتی در ابتدای روزهای همکاری، حرفهایی درباره او به من می زدند؛ اما به مرور دیدم تمام آنها اشتباه است. الان نظرم نسبت به او با روزهای اول کاملا فرق می کند و اگر بخواهم چیزی از او بگویم نمی توان جز خوبی هایش حرفی بر زبان بیاورم. قلعه نویی یک اخلاقی دارد که همیشه می خواهد برنده باشد. او دقیقا مانند ما پرتغالی هاست که از بازنده بودن خوشش نمی آید. یکی از مهمترین دلایلی که باعث شد به همکاری خود با این مربی ادامه بدهم همین حس برنده بودن و پیروزی است که همیشه همراه اوست. البته این را هم باید بگویم رفتار او از همان ابتدای همکاری با من خوب بوده و همیشه با احترام کامل نسبت به هم برخورد می کنیم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 340467 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟