6 غذای سنتی از سراسر دنیا

ایران: خورشت قیمه
ناز دراویان نویسنده بلاگ Bottom of the Pot این غذا را غذای بسیار مناسب برای پاییز و زمستان می داند. این غذا با استفاده از گوشت گاو یا گوسفند، لپه، ادویه ایرانی و لیموی خشک ایرانی تهیه می شود. او می گوید: این غذایی است که با سرد شدن هوا شما را گرم نگه می دارد.
ایرلند: Spotted Dog
این غذای سنتی ایرلندی نان شیرین پر شده از کشمش و مویز است. بهترین کار این است که تا از فر خارج می شود در کره تازه مالیده شده و با چای میل شود. Spotted Dog مثال خیلی خوبی از غذای ساده و اصیل ایرلندی است.
ایتالیا: Pasta e Ceci
این غذای ایتالیایی سوپ غلیظ نخود با پاستا است. از این غذای معروف رومی به اندازه تعداد افرادی که آن را درست می کنند تنوع وجود دارد. یکی از بهترین انواع آن سوپ غلیط شده با پوره نخود است که با کمی رزماری تازه مخلوط شده است.
فرانسه: Hachis Parmentier
برای تهیه این غذا یک لایه گوشت پخته را در ظرف قرار داده، بر روی آن یک لایه پوره سیب زمینی ریخته و در نهایت با پنیر رنده شده بپوشانید و در فر قرار دهید. می توانید این غذا را با گوشت گاو، مرغ یا اردک درست کنید. همچنین به جای سیب زمینی می توانید از سبزیجات هم استفاده کنید.
چین: تخم مرغ چای
برای تهیه این غذا به آرامی در پوسته تخم مرغ با یک کارد ترک ایجاد کرده و آن را برای چند ساعت در چای، سس سویا، دارچین، بادیان ختایی (نوعی ادویه) و پوست نارنگی بجوشانید. عطری که از پختن آنها در آشپزخانه ایجاد می شود فوق العاده است. پس از پختن می توانید آنها را به تنهایی یا با ترکیب سس آن با نودل یا برنج میل کنید.
جنوب آمریکا: بامیه سرخ شده
برای بسیاری از اهالی ایالت های جنوبی آمریکا این غذا یادآور خانه هایشان است. بسیاری از آنها می گویند هروقت دلشان برای خانه تنگ می شود با درست کردن این غذا احساس بهتری پیدا می کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 335936 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟