چمنیان: خوشحالم تیم ملی با قدرتمندان هم‌گروه شد

عباس چمنیان در مورد وضعیت تیم فوتبال زیر ۱۶ سال ایران، گفت:‌اردوی ما روز گذشته تمام شد و بعد از صعود از مرحله مقدماتی این اولین اردویی بود که برگزار می‌کردیم. بازیکنان بسیار با انگیزه کار می‌کردند. مسیری بازی شده و چراغی روشن شده که بازیکنان بتوانند با انگیزه بالاتر کار خود را پیش ببرند و بر اساس موفقیت‌های قبلی روحیه بالایی داشته باشند. آنها تیم نوجوانان را سرمشق خود قرار دادند تا بتوانند به موفقیت‌های بعدی دست یابند.
وی در مورد اینکه آیا بازیکنان جدیدی نسبت به مرحله مقدماتی زیر ۱۶ سال به این اردو فراخوانده شدند، اظهار داشت: ما ۲۳ نفر حاضر در مرحله مقدماتی به همراه ۴ نفر از بازیکنان جدید را به این اردو فرا خواندیم. کمیته‌ جوانان در حال برنامه‌ریزی است تا در ۲۶ آذر جلسه مشترکی با تمامی استعدادیاب‌ها و مسئولان کمیته جوانان هیأت‌های فوتبال داشته باشیم و یک بار دیگر فرایند استعداد یابی را بررسی کنیم. ما متاسفانه تیم جوانان، امید و نونهالان نداریم و فعلا تنها تیمی که در مسابقات آسیایی حضور دارند تیم نوجوانان است. فوتبال ایران سرتاسر استعداد است و باید چرخه استعدادیابی همیشه فعال باشد. ما می‌خواهیم بازیکنان را بار دیگر مورد ارزیابی قرار دهیم تا از این بابت بهره بیشتری ببریم.
سرمربی تیم زیر ۱۶ سال ایران در رابطه با حذف تیم جوانان و اینکه آیا این اتفاق باعث شد نسل تیم ملی نوجوانان بسوزد، خاطرنشان کرد: این اتفاق ناگواری بود که باعث شد یک وقفه در رشد بازیکنان ایجاد شود. بازیکنانی که در رده سنی جوانان بودند و افرادی که در تیم نوجوانان حضور داشتند از این ضایعه آسیب می‌بینند. قرار است برنامه ای دنبال شود که این نسل نوجوانان و جوانان برای تیم امید حفظ شده و آنها را پرورش دهند. صحبت‌های لازم در این ارتباط با کمیته جوانان و محمدرضا ساکت دبیرکل فدراسیون فوتبال انجام شده وموفقیت اولیه هم انجام شده است. ما در این سال‌ها در همه رده‌ها به موفقیت رسیدیم ولی متاسفانه هنوز در رده امید ناکام بودیم. آرزوی قلبی همه ما موفقیت تیم امید است و امیدواریم این اتفاق رخ دهد.
چمنیان در پاسخ به این سؤال که مسئولان ایران نشان دادند صبر زیادی ندارند و حتی بعد از حذف تیم امید با امیرحسین پیروانی قطع همکاری کردند، اظهار داشت: حذف تیم امید اتفاق خوبی نبود. ما می‌توانستیم حضور بهتری در آن تورنمنت داشته باشیم. اینکه بازیکنان تیم جوانان به یک باره وارد رده سنی امید شوند و بخواهند با بازیکنان بزرگتر از خود رقابت کنند کار ساده‌ای نیست و مطمئنا مشکلاتی را به همراه دارند. باید یک تیم منتخب تشکیل می‌دادند و بر اساس آن با حریفان روبرو می‌شدند. ما از همه بضاعت‌مان استفاده نکردیم و همین مسئله باعث شد آسیب ببینیم. در آینده باید از همه سرمایه موجود فوتبال داخلی‌مان بهره ببریم و با اختصاص منابع مالی و امکانات مناسب زمینه را برای حضور در المپیک فراهم کنیم.
وی در مورد هم گروهی ایران با تیم‌های اسپانیا، پرتغال و مراکش عنوان کرد: از این گروه استقبال می‌کنم و خوشحالم با تیم‌هایی هم گروه هستیم که قدرت زیادی دارند. حریف قوی باعث قوی‌تر شد‌ن‌مان می‌شود. زمانی که قرعه‌کشی نوجوانان انجام شد چه کسی فکر می‌کرد ما آلمان را با ۴ گل شکست دهیم و خلق شگفتی کنیم اما این اتفاق افتاد. ما باید خودمان برای خودمان یک چشم‌انداز وسیع در نظر بگیریم. اسپانیا و پرتغال تیم‌های شناخته شده‌ای هستند و بازی با مراکش هم قطعا ساده نیست. به نظرم تیم ایران پتانسیل شگفتی را دارد. امیدوارم مسیر برای موفقیت این تیم همراه شود و با نتیجه‌گیری تیم بزرگسالان بستر برای تیم المپیک هم فراهم شود. این تیم جوانان، نوجوانان که به رده سنی امید می‌رسند می‌توانند تیم ایران در سال ۲۰۲۲ و ۲۰۲۶ را تشکیل دهند.
چمنیان یادآور شد:‌ ما باید موفقیت‌هایمان را مستمر کنیم و در رده‌های مختلف به موفقیت می‌رسیم ولی باید این موفقیت‌ها را استمرار دهیم. در خیلی از کشورها برنامه‌ریزی‌های ۳۰-۴۰ ساله انجام می‌شود. اگر این نوجوانان و جوانان حفظ شوند و فرایند آموزش و استعدادیابی استمرار پیدا کند می‌توانیم به آینده امیدوار باشیم و نه تنها به صعود از گروه‌مان بلکه می‌توانیم به حضور در جمع ۴ تیم بیندیشیم. این مسئله دور از ذهن نیست. با یک کار بزرگ و برنامه‌ریزی دقیق می‌توان به موفقیت رسید اما کار بزرگ نیاز به اندیشه و برنامه بزرگ دارد. نباید فقط به جلوی پایمان نگاه کنیم و اگر خودمان را باور داشته باشیم و یک برنامه‌ریزی دقیق انجام دهیم پتانسیل کسب موفقیت‌های بزرگ در سال‌های بعد داریم. این رویای نشدنی نیست.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 333598 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟