فدراسیون عربستان: به ایران سفر نمی کنیم

در آخرین نشست کمیته برگزاری رقابت های لیگ قهرمانان مصوب شد از این پس در تقویم مسابقات دیگر به ورزشگاه ثالث اشاره ای نشود چون همه تیم ها باید از امتیاز میزبانی خود بهره ببرند از همین رو کشورهای قطر و ایران در قبال این موضوع محق شناخته شده و با تصمیم امارات و عربستان برای عدم سفر به این دو کشور مخالفت شد.
در پی این تصمیم فدراسیون فوتبال عربستان همان طور که پیش بینی می شد موضعی سرسختانه گرفت و کنفدارسیون فوتبال آسیا را با تهدید به کناره گیری از لیگ قهرمانان روبرو کرد، تهدیدی که می تواند تبعات بسیار سنگینی برای باشگاه های سعودی در پی داشته باشد و زمینه محرومیت سه تا پنج ساله نماینده های عربستان از رقابت های آسیایی را فراهم کند.
روزنامه الریاضیه در خبری پیرامون تصمیم اخیر AFC تاکید کرد فدراسیون عربستان در بیانیه ای به کنفدراسیون فوتبال آسیا خواستار حفظ حقوق قانونی نماینده های این کشور در لیگ قهرمانان آسیا و موافقت با درخواست آنها برای حضور در ورزشگاه های ثالث شد. محمد شیخ سخنگوی فدراسیون عربستان در همین خصوص گفت:« تصمیم به ممنوعیت استفاده از ورزشگاه های ثالث اصلا منصفانه نیست چون در این تصمیم گیری وضعیت میزبانی باشگاه های ایرانی و قطری اصلا مورد توجه قرار نگرفته است از همین رو از AFC خواستیم تا با صرف نظر از این تصمیم در قبال استفاده از ورزشگاه ثالث تجدید نظر کند».
نعیم البکر نایب رئیس فدراسیون عربستان نیز با تاکید بر بیانیه ای که صادر شده اضافه کرد:«قلمرو بی‌طرفی در آسیا یک پروسه دولتی است که از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا و فدراسیون‌های عضو به خاطر ایمنی و امنیت آنها نیز مورد احترام بود.مالزی به عنوان میزبان نهاد اداری کنفدراسیون فوتبال آسیا نمی‌تواند آنها را مجبور به اعمال سفر به کره‌شمالی کند و پذیرفت که بازی‌های انتخابی آسیایی در زمین بی‌طرفی برگزار شود.AFC به خوبی می‌داند که تیم‌های عربستانی یک وزنه سنگینی در غرب آسیا هستند از همین رو نمی تواند ما را مجبور به قبول تصمیمی کند که به صلاح فوتبال کشورمان نیست».
با موضع گیری اخیر عربستانی ها در قبال تصمیم AFC برای ممنوعیت استفاده از ورزشگاه ثالث می توان این گونه برداشت کرد که سعودی ها تصمیمی به سفر به ایران و قطر ندارند از همین رو براساس آخرین اخبار Latest NEWS از مقر کنفدارسیون فوتبال آسیا هیچ بعید نیست در راه حل نهایی عربستان از بین تیم های غرب آسیا جدا و راهی شرق قاره شود و به جای این کشور یکی از کشورهای شرق در میان غربی ها قرار بگیرد که این راه حل هزینه های گزافی روی دست AFC خواهد گذاشت.
در این بین بحران اخیر در لیگ قهرمانان با تاکید مقامات و باشگاه های اماراتی بر این موضوع که حاضر به سفر به ایران و قطر نیستند، تشدید نیز شد چون باشگاه الوصل به عنوان یکی از نماینده های امارات که در این سال ها نشان داده تحت تسلط مقامات فوتبالی عربستان قرار دارد، در اولین موضع گیری رسمی در بازگشت به لیگ قهرمانان آن هم بعد از سال ها غیبت اعلام کرد نه به قطر می رود نه به ایران. موضعی که می تواند معادلات اخیر در لیگ قهرمانان و اختلافات دیپلماتیک و سیاسی اخیر در حاشیه خلیج فارس را شدیدتر از همیشه کند و AFC را با چالشی جدید روبرو سازد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 332255 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟