رنسانس دوباره کونته؛ زنگ خطر بزرگ برای کلوپ

آنتونیو کونته، سرمربی چلسی تغییرات کوچکی را برای بازی با قره باغ اعمال کرد که در نتیجه بازی با پیروزی 0-4 تیمش به پایان رسید. ستاره این دیدار ویلیان آغاز کننده این نمایش درخشان بود؛ او دو گل به ثمر رساند و همچنین دو پنالتی که توسط ادن هازارد و سسک فابرگاس تبدیل به گل شد توسط ویلیان به دست آمد.
اما به هر حال فرم آماده ستاره برزیلی بعید است کونته را برای قرار دادن نام او در ترکیب اصلی تیم چلسی برای دیدار مقابل لیورپول متقاعد کرده باشد. همچنین احتمالا این اتفاق برای داوید لوییز نیز رخ داده و او نیز جدال حساس آنفیلد را در کنار هموطن خود از روی نیمکت آغاز خواهد کرد و آندرس کریستنسن دانمارکی برای سومین دیدار متوالی در ترکیب اصلی قرار خواهد گرفت.
اما تغییرات کونته به اینجا ختم نشد. آلوارو موراتا نیز دیدار برابر رقیب آذربایجانی را از روی نیمکت آغاز کرد و اواسط نیمه دوم به میدان آمد تا کونته در نیمه اول از هازارد به عنوان شماره 9 کاذب در ترکیب استفاده کرده باشد؛ اما در دیدار برابر لیورپول انتظار می رود موراتا در پیشانی خط حمله آبی ها قرار بگیرد.
در حال حاضر چلسی شرایط خوبی دارد و 4 برد متوالی آنها جبران خسارت ناشی از شکست های غیرمنتظره این فصل برابر برنلی و پالاس شده است. شکست برابر منچستر سیتی در خانه بیشتر قابل پیش بینی بود، زیرا بسیاری از طرفداران چلسی در مورد تفاوت در کلاس بازی طرفین صحبت کرده و هم عقیده بودند.
پس از شکست برابر سیتی، کونته به آرامی تاکتیک چلسی را تغییر داد. فصل گذشته، زمانی که کونته شروع سختی را تجربه کرد، سرمربی سابق ایتالیا و یوونتوس، سیستم 1-3-2-4 را تغییر داده و از روش 3-4-3 در تیمش استفاده کرد؛ سیستمی که در تجربه های قبلی کونته نتایج خوبی را برای او به همراه داشته بود.
در حال حاضر و با تصمیم کونته، سیستم تقریبا به 1-1-5-3 تغییر یافته که بیشترین بهره را از قدرت ارسال پاس های مناسب و خلاقیت ادن هازارد و سسک فابرگاس دارد.
با استفاده از این روش، این بازیکنان بیشتر می توانند حرکات ترکیبی خود را با موراتا خلق کنند و کانته و باکایوکو نیز می توانند طبق غریزه اصلی فوتبال خود، با فضای بیشتری از دفاع 3 نفره چلسی حمایت کرده و به تخریب بازی حریف بپردازند.
از نقطه نظر دفاعی، در پیروزی های اخیر چلسی برابر یونایتد و وست بروم مشخص شد که کریستنسن بیشتر در حال تطبیق یافتن با افکار کونته است. نتیجه این تغییرات نیز مالکیت بیشتر، گلزنی و ثبت کلین شیت حاصل هفته های اخیر آبی های لندن بوده است؛ آیا به نظر نمی رسد این کلمات برای ما در مورد چلسی آشنا باشند؟
در حال حاضر چلسی با 9 امتیاز اختلاف با سیتی صدرنشین و با 3 امتیاز بیشتر از لیورپول رده پنجمی، در رتبه سوم قرار دارد. اما فراموش نکنیم لیورپول خصوصا در خانه با ستاره ای مانند محمد صلاح که دوران خوشی را در استمفوردبریج تجربه نکرد، در امر گلزنی بی مانند هستند.
محمد صلاح در فصل جاری 9 بار موفق به گلزنی شده و یکی از بهترین بازیکنان لیگ برتر بوده است. صلاح به ویژه انگیزه خاصی دارد تا به چلسی که در سال 2014 او را به خدمت گرفت و تنها 13 بار از وی در ترکیب ابتدایی استفاده کرد، ارزش های خود را ثابت کند.
چلسی اولین بار صلاح را به فیورنتینا و سپس به رم قرض داد؛ اما دومین انتقال در ماه آگست سال 2016 دائمی شد. یک سال بعد، صلاح به لیورپول نقل مکان کرد و عملکرد او نشان داده که یورگن کلوپ بازیکنی بزرگ را به خدمت گرفته است.
پس قطعا چلسی برای تکرار نتایج اخیر خود نیاز به از سرعت انداختن صلاح دارد و با حضور بازیکنی مانند کانته و تاکتیک های سرمربی ایتالیایی، چلسی از ابزار خوبی نه تنها برای مهار ستاره مصری، که جلوگیری از تکرار روزهای درخشان لیورپول در امر گلزنی، برخوردار است.
موراتا و هازارد نیز همکاری فوق العاده ای را از ابتدای فصل آغاز کرده اند و می توانند دفاع متزلزل لیورپول که در دیدار برابر سویا باعث شد برتری 0-3 مرسی سایدی ها از دست برود را به دردسر بیندازند.
تعادل بازی می تواند به سود تیمی باشد که سرمربی آن بهترین تاکتیک ها را به کار گرفته و تعویض های تاکتیکی مناسبی در جریان بازی انجام دهد. کونته و کلوپ هر دو سرمربی محبوبی در تیم خود هستند و از آن دسته مربیانی بوده اند که به درد فعالیت در لیگ برتر می خورند.
اما تفاوت بین این دو این است که سرمربی چلسی می تواند راه حل های نوآورانه ای را برای حل مشکلات با نتایج کوتاه مدت ارائه دهد.
بازی کردن در آنفیلد آسان نخواهد بود، اما کونته یک برنامه دقیق دارد و آمادگی، دانش و درک او از جریان بازی می تواند این مسابقه را تبدیل به یک نبرد هیجان انگیز کند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 331061 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟