صفری نایب قهرمان شد

به نقل از روابط عمومی فدراسیون تکواندو، نخستین دوره مسابقات "گرند اِسلم" تکواندو اواخر سال جاری میلادی با حضور برترین های تکواندو جهان به میزبانی شهر "ووشی" چین برگزار می‌شود. این رقابت‌ها با حضور بهترین‌های تکواندو جهان در دو گروه زنان و مردان در اوزان المپیکی برگزار خواهد شد که به قهرمان مسابقات 70 هزار دلار، نایب قهرمان 20 هزار دلار و نفر سوم 10 هزار دلار پاداش تعلق می‌گیرد.
بر همین اساس برای تکمیل سهمیه حضور در اولین دوره مسابقات گرنداِسلم، رقابت‌های انتخابی برای تعیین 3 سهمیه باقی‌مانده (در هر 4 وزن) این رویداد از روز گذشته (پنجشنبه) در سالن «تای هو» شهر "ووشی" چین آغاز و امروز (جمعه) به پایان می رسد که ابرهیم صفری در پایان موفق شد بر سکوی نایب قهرمانی این دوره از رقابت‌ها بایستد.
نماینده وزن اول المپیکی کشورمان در نخستین گام برابر «جینگهانگ تانگ» نماینده میزبان قاطعانه و با نتیجه 30 بر 6 به برتری رسید. در ادامه رو در روی «پولاتو نیاز» ازبک دارنده مدال برنز قهرمانی نوجوانان آُسیا قرار گرفت و مبارزات را با 31 بر 15 به نفع خود به پایان رساند. 
صفری در مرحله یک چهارم برابر دیگر نماینده میزبان 25 بر 11 پیروز شد و در مرحله نیمه نهایی نیز هوگوپوش چینی را 29 بر 11 مغلوب خویش ساخت تا به فینال این رقابت‌ها راه پیدا کند.
ابراهیم در فینال با وجود شایستگی نتیجه را به علت آسیب دیدگی در راند سوم 13 بر 5 واگذار کرد و علاوه بر کسب عنوان نایب قهرمانی حضور خود در نخستین دوره مسابقات گرنداِسلم را رقم زد.
هدایت تیم اعزامی گروه مردان برعهده مهدی بی باک به عنوان سرمربی و مهرداد یوسفی به عنوان مربی است.
گفتنی است؛ این مسابقات G1 است و به دارندگان مدال طلا، نقره و برنز به ترتیب 10، 6 و 3.6 امتیاز در راستای افزایش رنکینگ المپیکی تعلق می‌گیرد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 330865 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟