از دخیا تا بیرانوند؛ لعنت به پنجره های بسته!

در تابستان سال 2015 و هنگامیکه دخیا حتی وسایل خود را برای پرواز به سمت مادرید و انتقال به جمع کهکشانی ها آماده کرده بود و پرواز او نیز رزور شده بود، یک اشتباه اداری همه چیز را بر هم زد تا یکی از عجیب ترین اتفاقات بازار Store نقل و انتقالات شکل بگیرد.
تاخیر در ارسال مدارک باعث شد تا انتقال دخیا به رئال مادرید نافرجام بماند و هواداران یونایتد در ابتدای فصل با سنگربانی مواجه شوند که می دانستند واضحا قصد جدایی از تیمشان را داشته است.
اگرچه بسیاری در انتظار واکنش یونایتدها در ابتدای فصل به دخیا بودند، اما حاضران در اولدترافورد با سنگران جوان خود مدارا کرده و شرایط اورا درک کردند تا دخیا دوباره تبدیل به یکی از بهترین گلرهای دنیای فوتبال شود.
در رفتارهای قابل نقد و عجیب بیرانوند در یک فصل و نیم حضورش در جع قرمزها هیچ شکی نیست. حتی اگر سنگربان ملی پوش پرسپولیس قصد جدایی داشت می توانست شکیل تر و منطقی تر در نیم فصل درخواست رفتن داده و آینده ذهنی خود را عملی سازد؛ این هواداران نیز ثابت کرده اند با چنین رفتاری برخورد خوشی خواهند داشت.
همانگونه که سربازی رفتن احمد نوراللهی سکانسی احساسی و تماشایی همراه با اشک، بغض و اهدای بازوبند کاپیتانی به ستاره جوان قرمزها بود؛ آنهم در شرایطی که نور الهی قصد عزیمت به رقیب مستقیم پرسپولیس در راه قهرمانی را داشت که شرایط فعلی بیرانوند هرگز اینگونه نیست.
اما روی صحبت با هواداران پرسپولیس است؛ دیروز و در جریان یکی از مهم ترین بازی های نیم فصل اول پرسپولیس که رابطه مستقیمی با قهرمانی نیم فصل داشت، بخش زیادی از حواس بازیکنان معطوف به اتفاقات سکوها و مسائل مربوط به واکنش آنها به بیرانوند شد.
حتی اگر واکنش پیش از بازی آنها به بیرانوند دارای کسری از منطق باشد؛ حاضران در استادیوم نباید فراموش کنند دلیل اصلی حضور آنها حمایت از تیم خصوصا در لحظات دشوار و بن بست گونه همانند نیمه دوم دیدار دیروز برابر پدیده است.
درست در لحظاتی که پرسپولیس به روحیه ای مضاعف برای افزایش حملات به سمت دروازه مهمان را داشت، توجه سکوها معطوف به حمایت از رقیب بیرانوند و به نوعی دهن کجی به بازیکنان حاضر در زمین بود که نتیجه اش از دست رفتن 2 امتیاز مهم در راه قهرمانی شد.
در چنین شرایطی طبیعتا تمرکز تیمی به هم می خورد و به همین دلیل شاید دیروز شاهد یکی از ضعیف ترین نمایش های پرسپولیس از زمان حضور برانکو روی نیمکت این تیم بودیم.
بهتر است هواداران پرسپولیس فراموش نکنند به علت محرومیت از بازار نقل و انتقالات، احتمالا تا پایان فصل بعدی قرار است با همین بازیکنان سر کنند پس باید تلاش کنند رابطه ای متوازن ومنطقی را با آنها برقرار سازند که منافع دو طرف به بهترین نحو حفظ شود. همانقدر که عزت و احترام پرسپولیس مهم است، هواداران علاقمند به تکرار روزهای شیرین دو سال اخیر نیز هستند.
اینکه پیش و در جریان یکی از حساس ترین بازی ها بخش زیادی از توجه تیمی متمرکز به رفتار سکوها با بیرانوند باشد، نتیجه ای جز تساوی دیروز و از دست رفتن بهترین فرصت برای بازگشت به صدر نخواهد بود.
در این میان پیشکسوتان هم نقش مهمی دارند که متاسفانه در سالهای اخیر کمتر همسو با منافع تیمی بوده است. یادآوری اینکه بیرانوند تا دیروز در میدان آزادی Freedom می خوابیده چیزی جز یک رفتار تحقیرآمیز با سنگربانی که با تلاش مضاعف از آن شرایط به موقعیت فعلی رسیده نیست و قطعا تاثیری منفی در رابطه نه چندان خوب گلر تیم ملی و باشگاه و هواداران خواهد داشت.
البته بی شک در این مقوله و با توجه به رفتارها و واکنش های عجیب بیرانوند، حق تا حد زیادی با هواداران پرسپولیس بوده است و آنها محق به واکنش نشان دادن هستند اما فراموش نکنیم مرز باریکی بین انتخاب زمان درست یا غلط واکنش در این رابطه وجود دارد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 329960 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟