رونمایی از چاپ دوم پرفروش‌ترین کتاب فوتبالی

در این نشست که به بهانه انتشار چاپ دوم این کتاب برگزار شد، اهمیت جستجوی معنا در فوتبال ایران و ضرورت نگاه عمیق‌تر به فوتبال مورد تاکید قرار گرفت. امیر حاج‌رضایی با مقایسه تفاوت‌های فرهنگی در متن فوتبال ایران در گذشته و حال گفت: «متاسفانه نمی‌توانیم بگوییم که فضای حاکم بر فوتبال ما به نسبت گذشته بهتر شده است». او این مساله را ناشی از فقر مطالعه در بین هواداران فوتبال دانست و تصریح کرد انتشار کتاب‌هایی از این دست می‌تواند گام موثری در اصلاح این روند باشد.
پژمان راهبر نیز با اشاره به بخش‌هایی از کتاب که به موضوع خرافه در فوتبال می‌پردازد، بحث روز رسانه‌ها در فوتبال ایران را پیش کشید و گفت: «فهم عمیق‌تر فوتبال از سوی بازیکنان، هواداران و به ویژه مدیران می‌تواند راه را بر چنین رفتارهایی که آفت فوتبال و جامعه است، ببندد». سردبیر ورزش Sport سه با بررسی فصل‌هایی از کتاب، از جمله فصلی که به تحلیل دو گل مشهور مارادونا به انگلیس در نیمه‌نهایی جام جهانی ۱۹۸۶ و مفهوم معجزه در فوتبال اختصاص دارد، عنوان کرد اساساً دخیل کردن امر قدسی در فوتبالی که در نهایت یک بازی انسانی است، نمی‌تواند مورد تایید باشد.
عیسی عظیمی مترجم کتاب فوتبال و فلسفه نیز ضمن ابراز رضایت از استقبال اهالی فوتبال از این کتاب، بر ضرورت تولید محتوای فارسی مرجع درباره فوتبال تاکید کرد و گفت: «مخاطب پرشمار فوتبال فرصتی است که می‌توان از آن برای انتقال معنا به عامه مردم استفاده کرد». او این روند را ابتدای مسیری دانست که منجر به پالایش فضای فوتبال و در نهایت جامعه می‌شود.
نشست نقد و بررسی کتاب فوتبال و فلسفه در نگارخانه خطایی بقعه شیخ صفی در اردبیل برگزار شد. این کتاب توسط نشر مرکز منتشر شده و در مدت کمتر از سه ماه به چاپ دوم رسیده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 328637 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟