قدوس و پاسی که اروپایی بود!

، چند پاس تکضرب در لیگ ایران به یاد دارید که منجر به موقعیت گل شده باشد؟! اصلا چند پاس تکضرب موثر به یاد دارید؟! این موضوع ضعف بزرگ فوتبال ایران در مقایسه با فوتبال روز دنیا است.
در فوتبال اروپا سعی در افزایش هرچه بیشتر سرعت انتقال بازی است و این میسر نمی‌شود مگر با پاس های تکضرب، رو به جلو و البته با دقت بالا. اما نقطه عکس این موضوع در لیگ ایران دیده شده است؛ بازی ها معمولا کُند و با سرعت پایین دنبال می‌شوند و کمتر پیش می‌آید در هر دقیقه، یک حمله روی هر دروازه ببینیم.
اما برگردیم به گل تیم ملی مقابل ونزوئلا و پاس دیدنی سامان قدوس. پاسی که از میانه میدان به پشت دفاع حریف ارسال و در نهایت منجر به گل تیم ملی کشورمان شد. هافبک شماره 7 ایران در این صحنه با دیدی مثال زدنی امیری را صاحب موقعیت کرد (از پاس گل زیبایی امیری نمیتوان گذشت) و این در حالی بود که تنها چند ثانیه فرصت تصمیم گیری برای ارسال پاس داشت! بدون شک نمیتوان این حرکت دیدنی را یک اتفاق قلمداد کرد و ریشه آن را میتوان در یک دهه تمرین این بازیکن در فوتبال سوئد دانست.
قدوس البته در بازی قبل نیز پاسی مشابه و البته فانتزی تر را به کریم انصاری فرد داد و پس از یک-دو با این مهاجم لژیونرمان، دروازه پاناما را گشود تا خود را به عنوان هنرمند تازه فوتبال ایران معرفی کند.
از حضور او در تیم ملی ایران کمتر از سه ماه می‌گذرد؛ اما قدوس خیلی خوب در ترکیب تیم ملی و البته در قلب Heart فوتبال دوستان ایرانی جا باز کرده است. او بازی در ایران را به حضور در تیم ملی سوئد ترجیح داد و حالا هیچ بعید نیست، کی روش نیز او را به کاپیتانش یعنی اشکان دژاگه ترجیح بدهد و در جام جهانی به این بازیکن خوش تکنیک میدان بدهد. ستاره ای که امروز پاسی فراتر از سطح فوتبال ایران ارسال کرد و بدون شک، حضورش سطح فوتبال ملی‌مان را افزایش خواهد داد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 327505 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟